Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Terraria Houten 25 juni 2017

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
● Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
● Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor Martijn » 27 mei 2017 22:39

Terraria Houten

25 juni 2017
10.00 - 16.00 uur

Expo Center
Meidoornkade 24
Houten

Toegang: 10 euro
Kinderen tot 12 jaar en 65+: 6 euro
Kinderen tot 5 jaar: gratis

Inclusief entree Exoknaag Houten

Website: http://www.vhm-events.com
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 9620
Berichten: 15
Geregistreerd: 23 nov 2016 09:59
Woonplaats: Harderwijk
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor Aartmans » 28 mei 2017 08:59

Ik wilde hier mijn geluk beproeven om een kousenbandslang te scoren. Zijn er nog dingen die ik mee moet nemen met oog op vervoer? (piepschuim bak of zo) of kan ik er van uit gaan dat ik alles mee krijg wat goed is voor vervoer?

Waardering: 10
Heeft bedankt: 2
ID: 8481
Berichten: 325
Geregistreerd: 03 jan 2015 20:39
Woonplaats: Sneek
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor dragon74 » 28 mei 2017 09:16

Aartmans schreef:Ik wilde hier mijn geluk beproeven om een kousenbandslang te scoren. Zijn er nog dingen die ik mee moet nemen met oog op vervoer? (piepschuim bak of zo) of kan ik er van uit gaan dat ik alles mee krijg wat goed is voor vervoer?


Je zal zelf een piepschuimbak o.i.d mee moeten nemen.
Het enigste wat je meestal mee krijgt is de slang in een plastic bakje (waar hij op de beurs inzit)
Voor de rest moet je zelf zorgen.

Avatar gebruiker
Waardering: 3
Heeft bedankt: 0
ID: 1324
Berichten: 219
Geregistreerd: 22 mei 2007 11:02
Woonplaats: Deventer
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor ravdlinde » 29 mei 2017 06:41

piepschuim bak is vooral nodig voor isolatie dat je diertje niet te koud wordt.
Eind juni kan het ook nog wel eens warm zijn. Dan zou een kussensloop oid ook voldoende kunnen zijn. Heeft je diertje wat minder stress
1.1 Antaresia Childreni (2016)


Avatar gebruiker
Waardering: 24
Heeft bedankt: 35
ID: 8637
Berichten: 782
Geregistreerd: 31 maart 2015 23:35
Woonplaats: Oudenbosch
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor Devenco » 30 mei 2017 01:17

ravdlinde schreef:piepschuim bak is vooral nodig voor isolatie dat je diertje niet te koud wordt.
Eind juni kan het ook nog wel eens warm zijn. Dan zou een kussensloop oid ook voldoende kunnen zijn. Heeft je diertje wat minder stress


ik denk als je een baby kousje in een kussensloop doet, je thuis tijdens het er uit halen ff moet zoeken :lol:
Je krijgt een baby kousje meestal mee in een klein "bami bakje o.i.d.

Daarbuiten werkt de tempex doos 2 kanten op. Het houd zowel de kou als warmte buiten/binnen tot een gradatie, er zullen geen hele grote directe sprongen van temperatuur zijn.
Daarom is het ook met warm weer altijd beter om een dier in zijn vervoer bak/zak ook nog in een tempex doos te vervoeren zodat er geen grote klappen van warmte of kou zijn.

Grootste tip is vooral met het huidige warme weer, niet je dieren in een tempex doos in de auto knallen om 10 uur in de ochtend en dan vol in de zon te laten bakken tot je ergens rond 13:00-15:00 zin hebt om naar huis te gaan.

:duim2:

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 9620
Berichten: 15
Geregistreerd: 23 nov 2016 09:59
Woonplaats: Harderwijk
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor Aartmans » 30 mei 2017 04:22

Bedankt voor de tips. Het was niet de bedoeling dat ik er een koop en hem dan in de auto te gooien en dan rustig verder kijken, ik laat hem tot die tijd lekker even bij de verkoper staan. Een tempex doos heb ik voorhanden dus dat is geen probleem. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? en dan bedoel ik bij het dier zelf. Dat hij goed uit zijn ogen kijkt, actief is, geen rare plekjes op zijn huid enz. Het word mijn eerste slang dus vergelijken kan ik niet, en zal af moeten gaan op de info van de verkoper. Liever had ik van een particulier kousjes gekocht, om dat die naar mijn gevoel meer betrokken zijn bij het dier dan handelaren dat zijn. nogmaals, dat is een gevoel van mijn kant en ik zeg dus niet dat handelaren niet goed voor de beestjes zijn.

Avatar gebruiker
Waardering: 24
Heeft bedankt: 35
ID: 8637
Berichten: 782
Geregistreerd: 31 maart 2015 23:35
Woonplaats: Oudenbosch
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor Devenco » 30 mei 2017 12:17

Aartmans schreef:Bedankt voor de tips. Het was niet de bedoeling dat ik er een koop en hem dan in de auto te gooien en dan rustig verder kijken, ik laat hem tot die tijd lekker even bij de verkoper staan. Een tempex doos heb ik voorhanden dus dat is geen probleem. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? en dan bedoel ik bij het dier zelf. Dat hij goed uit zijn ogen kijkt, actief is, geen rare plekjes op zijn huid enz. Het word mijn eerste slang dus vergelijken kan ik niet, en zal af moeten gaan op de info van de verkoper. Liever had ik van een particulier kousjes gekocht, om dat die naar mijn gevoel meer betrokken zijn bij het dier dan handelaren dat zijn. nogmaals, dat is een gevoel van mijn kant en ik zeg dus niet dat handelaren niet goed voor de beestjes zijn.


Er staan over het algemeen kwekers en particulieren op de beurs, er staan inderdaad ook handelaren.
grootste dingen waar je op kan letten is of het diertje er goed uitziet qua dikte(geen super mager diertje kopen) en of er geen vervelling vast zit .
Maar als je een beetje in gesprek gaat met de verkoper komt dat vanzelf goed!
Kijk ook goed naar welke kouseband soort je wilt zijn namelijk redelijk wat ondersoorten die net iets anders gehouden worden, prijzen verschillen ook onderling.

Avatar gebruiker
Waardering: 24
Heeft bedankt: 88
ID: 5945
Berichten: 1116
Geregistreerd: 15 jul 2012 16:03
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor PythonGek » 12 jun 2017 19:21

Ik ben niet aanwezig. Dit doordat ik moet werken (werk om het weekend). Ook de reptielenbeurs die daarna nog komt (in Houten) kan ik ook niet.
Ik kan wel naar Hasselt naar de reptielenbeurs. Weet iemand of hier veel soorten worden aangeboden? Ik heb begrepen dat in België weinig soorten aangeboden / gehouden mogen worden. Maar of dit ook zo is?
Mijn dieren:
* Python brongersmai (7-2012), 1.0.0
* Hybride: Pantherophis guttatus x Lampropeltis triangulum hondurensis (10-2007), 1.0.0
* Pantherophis guttatus (5-2017), 1.0.0
* Carassius Auratus, 1.1.0


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 9892
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 mei 2017 21:14
Land: Nederland

Re: Terraria Houten 25 juni 2017

Berichtdoor Dirk » 25 jun 2017 16:30

Ik ben vanmiddag geweest en vond het een leuke editie. Niet overheersend BP, zoals voorgaande jaren, maar van alles wat! Ook 2 stands met haakneusjes :woei:. 1 daarvan was hognose.com, is dat een Amerikaan? Kon op zijn website niet direct vinden waar ie vandaan komt.

Edit: Gevonden, inderdaad uit Amerika.

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten

Reptielenforum