Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Nieuwe indeling

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het slangenforum team. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
[ Gebruikers richtlijnen ] [ Slangenforum banners ]
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Nieuwe indeling

Berichtdoor Martijn » 27 aug 2009 12:34

Het is m.i. hoog tijd dat de forumindeling wordt aangepakt. Het plan is inmiddels bijna klaar. :)

In het kort alvast wat informatie over de veranderingen:

Wat kan ik verwachten?
Meer overzicht en logica, onder andere door middel van het gebruik van meerdere forumcategorieën
Nieuwe (sub)forums, zoals beginnersforum
Dat je even moet wennen aan de indeling

Wat hoef ik niet te verwachten?
Een diepere of bredere indeling in de slangen families

Wanneer?
Snel. ;)
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3455
Berichten: 333
Geregistreerd: 09 jun 2009 19:29
Woonplaats: tussen Rotterdam en Antwerpen
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Dokter Rob » 29 aug 2009 13:42

Ziet er nu al goed uit in elk geval.

Persoonlijk blij dat de forumspellen een aparte hoek hebben gekregen.
Scheelt een hoop scrollwerk!
Als ik onzin wil lezen koop ik wel een Eppo.

Nu nog de optie om op elk tijdstip een eerder geplaatste post aan te passen (al is het alleen maar om de spelfouten er uit te halen).
Zal vooral in de zoekmachine schelen indien iemand iets zoekt, niet het hele topic leest en op een post terecht komt die mogelijk niet helemaal correct is.
Nikon F4
Nikon D800e
Nikon glas
Nikon flitsers
Tamrac expedition 8 fototasje
Corvette 'Grand Sport' (staat te koop, mail voor meer informatie)
O ja, B.c.i. Nicaragua, een vrouw van 2009
En een B.c.i. uit Honduras, ook aanwezig...


Verbannen
Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2205
Berichten: 2611
Geregistreerd: 24 jul 2005 06:10
Woonplaats: Giessenburg
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Desmodue » 29 aug 2009 16:13

Dokter Rob schreef:
Nu nog de optie om op elk tijdstip een eerder geplaatste post aan te passen (al is het alleen maar om de spelfouten er uit te halen).


Dit is zo in te stellen, maar in mijn ogen het domste wat je kan doen. Je krijgt namelijk hele rare discussie's omdat men continu zijn berichten gaat zitten wijzigen.. Spelfouten tja jammer dan :mrgreen:
Aut disce aut discede!!!
Afbeelding


Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3455
Berichten: 333
Geregistreerd: 09 jun 2009 19:29
Woonplaats: tussen Rotterdam en Antwerpen
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Dokter Rob » 29 aug 2009 22:10

Ik kan mij hier niet helemaal in vinden, het is namelijk ook te blokken op een simpele manier per bericht.

Neem aan dat de discussies toch gevolgd worden door de mod's.


Voorbeeld:

Ik geef aan dat ik een Thamnophis heb gehad en in datzelfde bericht geef ik aan dat die op 38 graden is gehuisvest en zo perfect 5 jaar heeft volgemaakt, probleemloos verveld, goede eter etc.

Iemand gebruikt de zoekfunctie en komt op dit bericht uit.
Heeft zelf een slechte eter en verveld in stukjes.

Neemt dit voor waar aan en schroeft zijn temperatuur omhoog.

3 posten later meld ik dat ik een tikfout heb gemaakt en de 3 eigenlijk een 2 moest zijn, maar de persoon die de zoekfunctie heeft gebruikt leest deze post niet.
Dan komt er in mijn optiek duidelijk verkeerde info op het net / forum.

Om jouw voorbeeld te gebruiken waarbij men zelf berichten gaat wijzigen:

Quote:
Dit is zo in te stellen, maar in mijn ogen het beste wat je kan doen. Je krijgt namelijk hele mooie discussie's omdat men continu andermans berichten gaat zitten wijzigen.. Spelfouten tja jammer dan
Einde quote

Als je dit van je post maakt als gewoon forumgebruiker komt er ook onder te staan wanneer de wijziging heeft plaatsgevonden, tenzij er nog niemand na jou iets gepost heeft.
Het is ook mogelijk om de wijziging uitsluitend te tolereren na melding waarom het bericht is aangepast.

Dan zou je bijvoorbeeld kunnen melden dat er een tikfout in zat omtrent de temperatuur.

Afijn, ik denk dat ik kenbaar heb gemaakt wat mijn motivatie is.

Indien een "discussie" zo loopt dat mensen het nodig vinden om berichten onnodig te wijzigen kun je als moderator ook gewoon ingrijpen.

Maar goed, het beheer heeft een keuze gemaakt.
Ik maak gebruik van het forum, val dus in de categorie die de keuze's heeft geaccepteerd.
Lijkt me dat ik wel mijn mening kenbaar kan maken met onderbouwing.
En dat is nu gebeurd.
Helder...
Nikon F4
Nikon D800e
Nikon glas
Nikon flitsers
Tamrac expedition 8 fototasje
Corvette 'Grand Sport' (staat te koop, mail voor meer informatie)
O ja, B.c.i. Nicaragua, een vrouw van 2009
En een B.c.i. uit Honduras, ook aanwezig...


Verbannen
Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2205
Berichten: 2611
Geregistreerd: 24 jul 2005 06:10
Woonplaats: Giessenburg
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Desmodue » 29 aug 2009 23:07

Hmzz ik kan me nog herinneren dat je hier veel langer de tijd had om je berichten aan te passen, volgens mij is dat nu een half uur ofzo? Ik weet ook nog dat er juist in hoog oplopende discussie's berichten werden aangepast en daardoor het hele verband uit elkaar rukte.

Oke je kan wat fout typen, maar om dat te corrigeren kan je natuurlijk ook gewoon ff een antwoord erbij plaatsen om dat recht te zetten. Als iedereen steeds zijn bestaande berichten gaat aanpassen ben je zo het spoor bijster..

Als ik een discussie volg, ga ik niet elke keer dat ik het lees bij bericht 1 beginnen om te kijken of er misschien wel wat gewijzigt is.. Ik denk/vind dat het niet werkt, het is ook niet voor niks toen der tijd ingekort..

Mijn mening, jouw mening niks mis mee maar beide verschillend :mrgreen:
Aut disce aut discede!!!
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1652
Berichten: 496
Geregistreerd: 19 sep 2007 14:23
Woonplaats: lelystad
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor kamiamikaas » 30 aug 2009 00:18

Ik kwam er laatst achter dat het handiger is om de wijzig functie weg te halen.
BV iemand komt met een rotopmerking,die kan deze niet meer terugdraaien.
Mensen gaan dus beter oppassen met hoe ze bepaalde dingen brengen.
Ik vind dus zo een ik verander wat ik zeg functie niet zo belangrijk,want nou gaan mensen misschien meteeen iets heel netjes brengen.
2 regius 5 konijnen
14 katten 3 cavias
2 afrikaanse krabben 5 sierkippen
1 boeroendoek
2 honden
2 fretten


Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3455
Berichten: 333
Geregistreerd: 09 jun 2009 19:29
Woonplaats: tussen Rotterdam en Antwerpen
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Dokter Rob » 30 aug 2009 06:30

Dat zou betekenen dat iemand spijt heeft van wat hij/zij geplaatst heeft.

Een leermoment...


Maar idd, twee meningen, twee motivaties.
Nikon F4
Nikon D800e
Nikon glas
Nikon flitsers
Tamrac expedition 8 fototasje
Corvette 'Grand Sport' (staat te koop, mail voor meer informatie)
O ja, B.c.i. Nicaragua, een vrouw van 2009
En een B.c.i. uit Honduras, ook aanwezig...


Verbannen
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2138
Berichten: 2040
Geregistreerd: 08 apr 2008 00:41
Woonplaats: Wildervank
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor autist » 30 aug 2009 12:31

Het veranderen van posts moet inderdaad niet te veel gebeuren. Nu is er een paar minuten de tijd voor. Mochten er echt fatale fouten in je post zitten, zoals 38 graden ipv 28, dan kun je op de meldknop drukken en een mod verzoeken dit te veranderen. Helemaal geen probleem.

Ik moet er niet aan denken dat iedereen ten alle tijd kan lopen editten, dan wordt het echt een zootje. Daar gaat zeker in hooglopende discussies misbruik van gemaakt worden.

Eabele.

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3049
Berichten: 2399
Geregistreerd: 06 maart 2009 11:51
Land: België

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor David77 » 30 aug 2009 12:46

Ikzelf heb nog nooit de behoefte gehad om lang nadien een bericht te kunnen aanpassen. Heel af en toe betrap ik mezelf bij het nalezen op een dt-fout, en die zet ik natuurlijk meteen terug recht. Daarvoor heb je een half uur de tijd, dus tijd genoeg me dunkt... Ik herlees mijn posts altijd voor ik ze plaats, en als ze geplaatst zijn nog eens. Dus 30min de tijd krijgen om een post aan te passen vind ik zelf persoonlijk meer als genoeg.


Nicole

Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3026
Berichten: 4552
Geregistreerd: 27 feb 2009 18:59
Woonplaats: Zevenbergschenhoek
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor saskia » 30 aug 2009 22:26

ook ik gebruik de wijzig functie idd voor spelfouten, of als ik een woord in een zin vergeten ben!!!
ik vind het wel fijn hoor, dat dat kan.
I LOVE ROB FOREVER!


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 106
Berichten: 2614
Geregistreerd: 21 apr 2005 18:31
Woonplaats: Zoelen
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Miranda de K. » 01 sep 2009 10:52

Ik vind deze indeling beter dan de vorige, al ben ik geen fan van beginnersforums!
Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2114
Berichten: 6237
Geregistreerd: 31 maart 2008 11:21
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Peter S » 01 sep 2009 11:33

foei Miranda! Je bent toch zelf ook beginner geweest? :P

editfunctie is futiel. als het er staat moet het blijven staan.
Ik ben ook geen fan van mods / beheerders die volledige berichten gaan verwijderen, want dan loopt een discussie ook niet. (niet zo zeer dat dat hier dan gebeurt hoor..)

Maar ik heb inderdaad ook in heftige discussies nog heftigere ruzie zien ontstaan omdat een aantal ruziezoekers hun posts aan het editten waren en ineens "poeslief" overkwamen terwijl ze zelf bijvoorbeeld de aanstichten waren.

als je spijt van iets hebt wat je op internet hebt gezet.. jammer dan.. wie zijn billen brand...
Never forgive, never forget...


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3739
Berichten: 907
Geregistreerd: 31 aug 2009 19:24
Woonplaats: Niel-bij-As
Land: België

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Nicole81 » 01 sep 2009 11:48

Ik ben van mening dat een forum ook niet dient om ruzie te maken.
Daar gebruik je dan maar msn of pb of mail voor. Maar openbaar vecht je geen dingen uit. Moet je iemand niet op het forum, negeer dan zijn/haar berichten en het probleem is opgelost.
Gaat er iemand in jouw richting over de schreef, vind ik zeker dat je dat mag kunnen melden, zodat er evt actie kan ondernomen worden. Het mag hier ook geen beestenboel worden, en men heeft hier al duidelijk bewezen m.i. dat er controle nodig is. Eventjes geen controle meer op het forum en de boel stond op stelten :?

Veel mensen interpreteren het woord "discussiëren" heel slecht. Een discussie hoeft dus niet per se een ruzie te zijn. Men kan een meningsverschil hebben, aan jezelf om jouw mening te onderbouwen en te proberen de tegenpartij van zijn ongelijk te overtuigen. Maar vaak draait het uit in schelden en ruziemaken. Dat is voor mij vooral een teken van onmacht. Men kan het niet halen, men voelt zich aangevallen, dus men begint te schelden... Dat kan dus niet vind ik.

Maw, daar volg ik PeterS in, zou het nog beter zijn om ervoor te zorgen dat berichten niet zo lang meer kunnen worden aangepast.Zodat, wie zich brandt ook op de blaren moet zitten, want zo kan die ook niet meer verbergen dat hij/zij over de schreef is gegaan.


Nicole
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 106
Berichten: 2614
Geregistreerd: 21 apr 2005 18:31
Woonplaats: Zoelen
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Miranda de K. » 01 sep 2009 12:30

Peter S schreef:foei Miranda! Je bent toch zelf ook beginner geweest? :P



Nee ik ben tussen de slangen geboren :mrgreen:



Maar ff serieus. Als ik een beginner was zou ik liever hebben dat alle leden op mijn vragen konden antwoorden, dan alleen een paar leden die door het beheer zijn geselecteerd als 'ervaren'
Verder vind ik het veel te leuk om te antwoorden op beginnersvragen en zou het dus zonde vinden als ik dat niet meer mocht omdat ik geen beginner meer ben.

Verder vind ik het begrip beginner sowieso twijfelachtig. Er zijn mensen die beginners zijn wat forum betreft, maar al 30 jaar ervaring hebben met reptielen en er zijn mensen die al 1000 posts hebben en misschien al jaren reptielen hebben, die nog vragen stellen die de meesten zouden aanduiden als 'beginners' vragen.
En in de echte beginners (zowel nieuw op forum als in reptielenwereld) , heb je ook weer heel verschillende types. De een stelt ' intelligente vragen' waar hele leuke topics uit ontstaan, en de ander vraagt of hij z'n regius bij z'n cavia in kan zetten.
Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2114
Berichten: 6237
Geregistreerd: 31 maart 2008 11:21
Land: Nederland

Re: Nieuwe indeling

Berichtdoor Peter S » 01 sep 2009 12:57

Woest schreef:
Peter S schreef:foei Miranda! Je bent toch zelf ook beginner geweest? :P



Nee ik ben tussen de slangen geboren :mrgreen: .


Hahahah... Dat wilde ik er eigenlijk nog bijzetten :mrgreen:
Never forgive, never forget...


Volgende

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten

Reptielenforum