Sommige mensen zullen wel vreemd opkijken, dat ik een terrarium aan het bouwen ben en nog niet een dier ervoor gekozen heb. Beetje een vreemde volgorde, eerst een bak maken en dan een dier kiezen ... aangezien de bak normaal op het dier afgestemd moet zijn.
Maar ik probeer met deze vraag enkel te zien wat mensen zelf zouden doen, ik wil straks een dier/ dieren erin hebben waarvan ik kan zeggen ... ja, ik heb alles bekeken wat ik zou kunnen houden en dit is gewoon DE soort voor mij in deze bak.
Ik heb ook zo mijn ideetjes natuurlijk hahaha, maar ik ben juist zo benieuwd wat jullie zouden doen

De bak is tot dit punt vrij neutraal opgebouwd (in de stijl die ik voor ogen had), en nu word het de bak voorbereiden voor juist die ene soort
Peter S schreef:
seraph schreef:
Iemand nog een mooie aziatische aanrader?
zeg, voel jij je wel helemaal lekker?
Ja hoor hahahaha, beetje moet want kom net van me werk, maar verder wel oke hoor
Hoezo?
saskia schreef:
Morelia viridis?? ook prachtig!!!!
Dat is nou precies waarom ik het nu allemaal even goed op een rijtje wil zetten voor mezelf haha.
Want dit is idd een soort waar ik met open mond naar kan kijken.
Maar dan is het even kijken hoe oud het dier zou zijn en of het wel gaat in zo'n grote bak.
GvD schreef:
Mooie bak hoor! Ik zou er Boiga dendrophila of Varanus timorensis in doen.
grt
Dankjewel!
Ik vind het een van de mooiere Boiga soorten, maar mijn voorkeur zou dan meer uit gaan naar Boiga cynea, alleen heb ik hier beloofd niks in huis te halen wat als giftig gezien kan worden.
Varanus timorensis is idd een van de soorten welke ik voor ogen had als het geen slangen worden; maar hier heb ik mijzelf nog niet genoeg in verdiept om een besluit over te kunnen nemen. Ik weet ook niet in hoeverre hier NK van te krijgen is, ik sta behoorlijk sceptisch tegenover wildvang. Binnekort eens wat meer over lezen!
Ik heb me in het verleden vaak ingelezen over Australische dwergsoorten, maar soorten als dit heb ik nog niet naar gekeken.
Nu heb ik een aantal mooie fora/websites gekregen (nogmaals bedankt Martijn), dus ga ik me zeker verder verdiepen in de andere soorten zoals timorensis

Dankjewel voor het meedenken!
starsky schreef:
Ja Robbert dat krijg je nu ,als je zo veel werk er in steekt moet er ook de juiste bewoner in.
Nu mijn gedacht met zo een mega graaf terrarium is wel elke bewoner mooi,
maar terrarium misschien net iets mooier
.
Persoonlijk zou ik ook gaan voor een Morelia viridis,spilota....,corallus caninus, corallus hortulanus.
Maar ben er zeker van dat een mooie boa ook niet zal misstaan

Veel suc6 met het kiezen van de "juiste" bewoner(s).
Ik hoop dat er snel foto's volgen.
ooo ja voor ik het vergeet, nog eens petje af voor je werk !!!... nu ik het zelf ook eens doe besef ik pas hoe veel werk,tijd,materiaal er in kruipt.
Echt knap van je
Mvg,
Sven
Dankjewel Sven!
spilota's gaan hem niet worden, verder kan ik caninussen ook uitsluiten (hoe mooi ze ook zijn hahaha), maar dat waren dieren waar ik al snel een besluit over kon nemen.
Hortulanussen en viridissen zijn opties inderdaad.
Ja het word vaak niet ingezien hoeveel tijd en geld er in zo'n project gaat haha, maar het plezier wat ik eruit haal is het MEER als waard hoor

Zeker als ik er straks lekker van kan genieten