Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Hoogeveense schrikt van ontmoeting met korenslang

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Hoogeveense schrikt van ontmoeting met korenslang

Berichtdoor Martijn » 28 sep 2007 09:56

Hoogeveense schrikt van ontmoeting met korenslang

Hoogeveen - Haar hartslag is weer normaal. Dat was dinsdagavond wel anders. Ina Kamps uit de Hoogeveense wijk Erflanden kreeg de schrik van haar leven toen ze een slang in haar keuken vond. "Ik dacht dat mijn dochter een geintje had uitgehaald en dat het beest van plastic was", zegt de vrouw.


Na de vaststelling dat het wel degelijk om een levend reptiel ging, vluchtte Ina na de onvrijwillige ontmoeting naar boven. Het dier is door Ina's echtgenoot gedood. "Het ligt in de afvalbak", zegt de Hoogeveense.

Volgens deskundigen heeft ze een jonge korenslang gezien. Het aangetroffen exemplaar is ongeveer een halve meter lang. Een volwassen dier kan wel anderhalve meter lang worden. "Deze soort is volstrekt ongevaarlijk." Dat zegt André Weima uit Hoogeveen.

De beroepsfotograaf houdt gifslangen als hobby. "Die korenslang kwam niet bij mij vandaan", bezweert hij. "Zo'n dier doet niets, hoor. Ze worden veel gekweekt door particulieren. Je moet ze wel goed opsluiten, want ze kruipen door de kleinste kieren naar buiten. Dat is in dit geval ook gebeurd, denk ik."

De slang blijkt afkomstig te zijn uit de collectie van de 11‑jarige Coen Gelmers. Hij houdt sinds drie jaar korenslangen en heeft er dertien. "Ik hoop dat de mevrouw niet al te erg is geschrokken. Een korenslang doet echt niets", verontschuldigt de jongen zich.

Coen vermoedt dat het dier afgelopen winter is ontsnapt. "Mijn zusje heeft toen per ongeluk de kooi laten openstaan en toen zijn er vijf weggeglipt. Ik heb er vier teruggevonden en een niet. Deze heeft het nog lang uitgehouden. Wel jammer dat de slang dood is. Maar ik begrijp de meneer wel, hoor."

De jonge korenslang die inmiddels op weg is naar de eeuwige slangenvelden, komt veel in Noord‑ en Midden‑Amerika voor. Slangenhouder Weima: "Hij is daar erg populair onder de plattelandsbewoners, want ze verlossen hen van ratten en muizen en andere kleine dieren."

Bron :arrow: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drent ... 491149.ece
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Hoogeveense schrikt van ontmoeting met korenslang

Berichtdoor Marco T. » 29 sep 2007 16:46

MARTIJN schreef:Hoogeveense schrikt van ontmoeting met korenslang

De slang blijkt afkomstig te zijn uit de collectie van de 11‑jarige Coen Gelmers. Hij houdt sinds drie jaar korenslangen en heeft er dertien. "Ik hoop dat de mevrouw niet al te erg is geschrokken. Een korenslang doet echt niets", verontschuldigt de jongen zich.



Een 11-jarige die 3 jaar slangen houd? Daar schrik ik best van! Zeker nadat er 5 exemplaren zijn ontsnapt... Wel spijtig dat de slang gedood is.
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: Hoogeveense schrikt van ontmoeting met korenslang

Berichtdoor Snits » 30 sep 2007 22:09

Zonde van het dier, irritant dat sommige mensen altijd alles dood moeten maken als dat niet volstrekt nodig is. Ik zet bijen en wespen zelfs nog buiten. Alleen muggen en vliegen krijgen hier de doodstraf zonder proces...
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1328
Berichten: 109
Geregistreerd: 26 mei 2007 09:43
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hoogeveense schrikt van ontmoeting met korenslang

Berichtdoor cornstripe » 01 okt 2007 13:39

Snits schreef:Zonde van het dier, irritant dat sommige mensen altijd alles dood moeten maken als dat niet volstrekt nodig is. Ik zet bijen en wespen zelfs nog buiten. Alleen muggen en vliegen krijgen hier de doodstraf zonder proces...


En zelfs die muggen en vliegen komen hier meestal op natuurlijke wijze (spinnen in iedere kamer!) om het leven.
0.1.0 ghost striped 09 (Ghost)
1.0.0 hypo striped 09 (Hypo)
1.0.0 blizzard 09 (Blizzy)
1.0.0 butter striped 09 (Bo)
0.2.0 miami phase striped 08 (Miami & Vice)
0.1.0 creamsicle striped 08 (Julia)
1.0.0 caramel striped 08 (Romeo)
0.1.0 snow striped 08 (Anna)
0.1.0 anery striped 08 (Jenny)
1.0.0 amel striped 08 (Klaas)
1.0.0 normal stripe 07 (Harry)
1.0.0 sunglow 06 (Ka (te koop))
1.0.0 epicrates cc 08 (Jason)
1.2.0 katten
1.2.0 kids

just love the butter stripe!


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten

Reptielenforum