Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor Martijn » 28 sep 2007 09:46

BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Groningen, 27 september 2007 - In het televisieprogramma Try Before You Die van BNN d.d. 23/9 heeft een van de presentatoren zich opzettelijk laten bijten door een slang. PINK!, de jongerenorganisatie van Partij voor de Dieren vindt de manier waarop de slang in het programma behandeld werd, ronduit onbeschaafd en heeft het hoofdbestuur van BNN in een brief verzocht geen dieren meer te gebruiken in haar programma's.

Door de witlip-python te duwen werd het dier in zijn glazen bak net zo lang getreiterd tot het angstig op de vlucht wilde slaan. Dat vonden de presentatoren hilarisch. Daarop gooiden zij de slang meerdere malen in de bak. Het doel was om het van aard niet agressieve dier toch ontzettend kwaad te maken, zodat de slang presentator Dennis Storm in zijn hand zou bijten. Door presentatrice Sophie Hilbrand werd zelfs geroepen dat op het hoofd van de witlip-python geslagen moest worden.

Dat BNN het lijden van dieren gebruikt voor zogenaamd entertainment of om kijkcijfers te verbeteren, vindt PINK! ronduit onbeschaafd en zorgelijk. Ook is het volgens PINK! niet op zijn plaats dat BNN hiervoor gebruik maakt van overheidssubsidies, geld dat van iedere burger afkomstig is. Dat alle jongeren door BNN worden aangemoedigd om hetzelfde te doen, onder het motto "Try before you die" vindt PINK! plat en zeer ondoordacht.

Indien mensen in een programma idiote dingen willen doen, dan zijn zij daar volgens PINK! vrij in. Maar voor PINK! houdt entertainment op waar vrijheid van anderen of het natuurlijk gedrag van dieren in het gedrang komt.

Daarom heeft PINK! het hoofdbestuur van BNN dringend verzocht in haar televisieprogramma's geen dieren meer te gebruiken.

De publieke omroep roept al tientallen jaren dat de overheid zich niet mag bemoeien met de inhoud van haar programma's. Volgens PINK! is het nu aan BNN om te laten zien dat dit ook niet nodig is.

Bron :arrow: http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... /view/1216
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1669
Berichten: 53
Geregistreerd: 24 sep 2007 15:52
Woonplaats: 's-Hertogenbosch& Ridderkerk
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor Johan. » 28 sep 2007 10:20

heb het niet gezien, maar als ik dit zo lees dan denk ik dat ze die presentatoren ook maar eens zo moeten gaan behandelen.......
2.0.0 baardagamen 2006
0.1.0 baardagame 2006
0.1.0 guttata 2007 'Wildkleur' 'okeetee'
1.0.0 guttata 2007 'Wildkleur 'miami-face' het. Caramel'
1.0.0 guttata 2007 'Ghost'
1.1.0 schrenki's 2006
0.0.3 luipaard gekko's 2007
2.4.0 gifkikkers (welke soorten weet ik niet, hou ik me niet mee bezig) 2007
0.0.2 anolissen 2006
1.2.0 wandelende takken, vraag me niet welke soort 2007
0.1.0 rottweiler 2002 R.I.P 11-2007
0.1.0 Beagle 05-08-2007
0.1.0 matheeuws leeuwtje 1995
1.2.0 kippen 2006


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1306
Berichten: 174
Geregistreerd: 14 mei 2007 11:06
Woonplaats: kootstertille
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor lady25 » 28 sep 2007 11:16

dit vind ik dus echt niet kunnen
wat denken ze daar wel niet
vind het erg zielig voor de python en ik hoop dat de directie van bnn
in het vervolg geen dieren meer gebruikt
want dit is pure dierenmishandeling
gr lady
fouten maken hoef je niet te leren
ze toegeven wel


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 943
Berichten: 3346
Geregistreerd: 06 jan 2007 21:35
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor tijgertjuhh » 28 sep 2007 12:15

Eindelijk iemand die hetzelfde denkt als wij en iig een stap onderneemt!
0.0.1 PGG Amel '13

1.0 Python Regius '13

0.0.2 PGG Amel '14

0.2 Jack Russel '08 en '13


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1232
Berichten: 127
Geregistreerd: 13 apr 2007 13:59
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor Joneal » 28 sep 2007 12:24

Ik heb het desbetreffende stukje gezien en vond het ook zeer schandalig hoe ze met het dier om gingen. De slang werdt achter zijn kop gepakt en echt tegen zijn hand aangedrukt zodat ie wel moest bijten. En de rest inderdaad maar dingen roepen terwijl ze een aantal meter verder op stonden....
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1012
Berichten: 3226
Geregistreerd: 29 jan 2007 02:38
Woonplaats: kortrijk
Land: België

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor Korneel » 28 sep 2007 13:25

konden ze dan geen tuinboa o.i.d. gebruikt hebben, of een slang die hapt naar alles wat beweegt. dan zou ie ook gebeten worden en zoudne ze het dier niet zo hoeven dwingen om te bijten.
you know, shit happens


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 547
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 jun 2006 17:40
Woonplaats: Den Haag
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor Jambia-Snakes » 28 sep 2007 14:43

In een woord walgelijk.

Heb een mailtje gestuurd naar BNN en GeenStijl gebeld, misschien dat die er nog meer ruchtbaarheid aan kunnen geven.

celeste.heinst@bnn.nl
barbara.de.lange@bnn.nl

Mocht iemand anders ook willen mailen :)

Hier de link naar het filmpje, zit in het begin van de aflevering gelijk. http://player.omroep.nl/?aflID=5586711
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1652
Berichten: 496
Geregistreerd: 19 sep 2007 14:23
Woonplaats: lelystad
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor kamiamikaas » 28 sep 2007 20:18

zullen we is testen hoelang het duurt voordat die sophie gaat bijten als we d'r op haar kop meppen
2 regius 5 konijnen
14 katten 3 cavias
2 afrikaanse krabben 5 sierkippen
1 boeroendoek
2 honden
2 fretten


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 448
Berichten: 49
Geregistreerd: 14 apr 2006 00:48
Woonplaats: delfgauw, zuid-holland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor barry » 28 sep 2007 22:33

Jongens,doe er iets aan en stuur een mail naar; barbara.de.lange@bnn.nl zij is de contact persoon over programma,s op bnn!

mvg barry

Avatar gebruiker
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Berichten: 7537
Geregistreerd: 08 okt 2006 14:33
Woonplaats: Nordhorn
Land: Duitsland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor daphne » 29 sep 2007 09:30

walgelijk gewoon dit!!! Als je dan een echte stoere bent pak je een volwassen caninus, en laat je die fijn in je hand bijten. Die happen naar alles wat beweegd als het donker is, en die hoef je dus niet t epesten daarvoor. Scheelt weer een hoop ellende voor de slang, en de presentator zal zich de rest van zijn leven herinneren wat ie heeft gedaan als hij naar zijn hand vol littekens kijkt :twisted:
Knappe vent hoor, heel stoer......... :|
:clap: oh you so BIG :shock:


Avatar gebruiker
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Berichten: 7537
Geregistreerd: 08 okt 2006 14:33
Woonplaats: Nordhorn
Land: Duitsland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor daphne » 29 sep 2007 09:37

even mijn mail naar BNN

Hallo,
Geschokt was ik na het zien van de beelden van de mishandeling van de slang. Wat bezielt jullie om een slang zo te mishandelen voor publiekelijk vermaak? Ook een reptiel heeft gevoelens. Er zijn een heleboel slangen liefhebbers in nederland, onderwie ik zelf, die hier een slechte nachtrust door hebben gehad.
Jullie hebben een hoop mensen erg kwaad gemaakt met deze aktie.

Als Dennis Storm echt een stoere vent was geweest had hij zich wel door een andere slang laten bijten. Een beetje info winnen voordat jullie tot zulke akties over gaan is misschien geen slecht idee. Elke slangen liefhebber had je kunnen vertellen dat er ook slangen zijn die graag bijten. Wees een vent en daag een caninus uit met tanden van 3 cm! Deze bijt naar alles wat beweegd in het donker, zo hoef je hem niet te martelen voor je gebeten wordt.
Diep en diep triest....
Daphne de Visser
:clap: oh you so BIG :shock:


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor Marco T. » 29 sep 2007 16:04

hey, dit was mijn eigen topic nog wel, alleen nu geplaatst bij centralie filmpjes...

kijk maar

Inderdaad schandalig wat ze deden!
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1256
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 apr 2007 07:37
Woonplaats: Dieren

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor epipe » 29 sep 2007 16:19

Heel zielig hoor :?

Konden ze beter een ratelslang gebruiken ofzo :twisted:

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1306
Berichten: 174
Geregistreerd: 14 mei 2007 11:06
Woonplaats: kootstertille
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor lady25 » 29 sep 2007 17:24

volgende email verstuurd naar bnn
nu wachten op reactie


Hallo barbara


Ik zag laatst try before you die.
Het gaat over de opname van een python die een presentator moet bijten
Inderdaad moet.
Want er wordt niks achterwege gelaten om het beestje zo te treiteren dat het wel gaat bijten
Ik vind dit echt pure dierenmishandeling en vind ook dat jullie dit niet horen uit te zenden
Je geeft hiermee het verkeerde voorbeeld over hoe je met dieren behoort om te gaan.
We zien de laatste tijd zoveel spotjes op tv over dieren die worden mishandeld
Alle dieren hebben het recht op een goede behandeling. ook deze slang.
Er zijn al veel mensen bang voor slangen terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig is.
het zijn nuttige en veelal onschuldige dieren die jullie zo in een een kwaad daglicht zetten.
ik vind dit echt niet in een tv programma thuis horen en hoop dat jullie wat volgende keer beter nadenken voordat jullie
zulke nutteloze dierenmishandeling gaan uitzenden

met vriendelijke groet
rennie de haan
fouten maken hoef je niet te leren
ze toegeven wel


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: BNN gebruikt slang! Jongerenorganisatie PINK! maakt bezwaar

Berichtdoor Snits » 30 sep 2007 22:37

Beste Barbara,

Ik stuur deze mail naar aanleiding van het onlangs uitgezonden programma "Try before you die". Het stuit mij vreselijk tegen de borst dat hierin een slang wordt misbruikt (lees mishandeld) alleen maar voor de sensatie. Ik ben het hier in de eerste plaats niet mee eens als dierenliefhebber, een dier net zo lang treiteren tot het van pure ellende niet meer weet wat het moet doen anders dan uithalen?! Is dat nou echt leuk, ik kan er geen plezier aan beleven, sterker nog m'n maag draait zich er 3x van om!

De tweede reden dat ik deze mail stuur is dat ikzelf slangen heb als huisdieren. Het zijn schitterende, gevoellige dieren die niets minder verdienen dan ons respect. Helaas heerst er veel onwetendheid over deze prachtige dieren en de media hebben daar een grote rol in gespeeld. Hoe vaak lees je wel niet over ontsnapte slangen die mensen de schrik van hun leven bezorgen? Als we toch eens net zoveel aandacht zouden besteden aan de hond van de buren die weer eens losloopt.... Hoe dan ook, die misselijke opname waar ik over spreek geeft wéér eens een schitterend vertekend beeld over deze prachtige dieren. Om maar niet te spreken over de kwelling die het dier in kwestie heeft moeten ondergaan.

Het zou fijn zijn als jullie iets van een rectificatie zouden uitzenden. Een filmpje waarin te zien is hoe deze dieren wérkelijk zijn. Ik nodig je (oprecht en serieus) van harte uit om eens te komen kijken naar mijn "afschuwelijke" monsters; toonbeelden van mensverslindende agressie en bloeddorstigheid... Of trekt zo'n positieve kant te weinig publiek? Vergeef me mijn sacarasme, ik hoop dat het volkomen misplaatst is en dat er binnenkort daadwerkelijk een cameraploeg voorstaat met de intentie mooie beelden te schieten die een realistisch beeld geven van deze mooie dieren.



Hoogachtend,
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Volgende

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten

Reptielenforum