Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

"rotgeschrokken"

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1486
Berichten: 34
Geregistreerd: 11 jul 2007 21:03
Land: België

"rotgeschrokken"

Berichtdoor sren206 » 30 aug 2007 00:27

ROZENBURG - Een bewoonster aan de Molenweg in Rozenburg is zich ’rotgeschrokken’ van een slang van tweeënhalve meter die zich plotseling in haar tuin bevond.
Een rattenslang.
Nog altijd trilt ze als ze eraan terugdenkt.

Zodra ze de slang zag, riep ze een buurman en samen gooiden ze een doos over hem heen. En om te voorkomen dat hij toch zou ontsnappen, werd daar een grote baksteen op gelegd.

Vrijwilligers van de gealarmeerde dierenambulance uit Spijkenisse vermoeden dat het om een Texaanse rattenslang gaat. De politie die onmiddellijk op de melding van de slang afkwam, besloot na enig onderzoek dat het dier naar diergaarde Blijdorp moest. Daar wordt nader onderzoek gedaan om te bepalen om wat voor slang het gaat.

Waar hij vandaan komt, is onduidelijk. Volgens Sandra Stammers van het Streekdierentehuis in Spijkenisse, waar het dier in eerste instantie naartoe werd vervoerd, is het meest aannemelijk dat hij uit een terrarium in de buurt is ontsnapt.

Een bewoner zei dat hij zijn slang al sinds november miste. De in de tuin gevonden slang zou echter niet van hem zijn.

Een Texaanse rattenslang is vooral ’s nachts erg agressief en bijterig. Maar dat hij ook overdag alert is, is de vrijwilligers van de dierenambulance wel opgevallen. Ze wisten de slang in een slangenton te krijgen. Toen een van hen het deksel hiervan even oplichtte om een foto te maken, schoot de slang omhoog. Het lukte maar net om hem in de ton te houden.

De slang is de grootste die de dierenambulance ooit op Voorne-Putten en Goeree-Overflakkee gevangen heeft.

bron: http://www.rattenslang.nl/index2.php?actie=nieuws&id=68
0.0.1 Patherophis guttatus guttatus


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1405
Berichten: 254
Geregistreerd: 23 jun 2007 19:17
Woonplaats: omg. Rotterdam
Land: Nederland

Re: "rotgeschrokken"

Berichtdoor renton » 30 aug 2007 12:42

persoonlijk zal ik er niet gek van staan te kijken als we over een poosje een hele strenge wetgeving aan onze broek hebben. Het is zowat elke week wel een keer raak.
2.2 regius
1.1 boa ssp
1.1 P.G (snow en missingblack)
1.1.1heterodon nasicus nasicus


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1010
Berichten: 2234
Geregistreerd: 28 jan 2007 18:11
Land: Nederland

Re: "rotgeschrokken"

Berichtdoor JCB » 30 aug 2007 13:42

sren206 schreef:slang van tweeënhalve meter


gooiden ze een doos over hem heen




Grote doos :mrgreen:
Boa`s, what else?


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1257
Berichten: 5916
Geregistreerd: 24 apr 2007 16:08
Woonplaats: apeldoorn
Land: Nederland

Re: "rotgeschrokken"

Berichtdoor sportfreakie » 30 aug 2007 18:55

renton schreef:persoonlijk zal ik er niet gek van staan te kijken als we over een poosje een hele strenge wetgeving aan onze broek hebben. Het is zowat elke week wel een keer raak.



ja echt jammer als er iets weg is ga je toch als een gek je hele huis onderzoeken
LID VAN FSW


Waardering: 10
Heeft bedankt: 0
ID: 725
Berichten: 6164
Geregistreerd: 18 sep 2006 19:53
Woonplaats: Deventer
Land: Nederland

Re: "rotgeschrokken"

Berichtdoor snakefreak » 30 aug 2007 20:35

niet nodig, mijn slangen zitten in de kelder. de kelder is slangproof. mocht ie al uit zijn terrarium komen dan zit ie in de kelder en daar kan ie niet uit hahaha :lol:
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.1 Jack russel (black&tan)
0.0.1 Pyrrhura molinae


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1012
Berichten: 3226
Geregistreerd: 29 jan 2007 02:38
Woonplaats: kortrijk
Land: België

Re: "rotgeschrokken"

Berichtdoor Korneel » 30 aug 2007 22:29

laatst heb ik door men eigen schuld ook een ontstnapte slang gehad, na 10 minuutjes terug gevonden, een slang van die grote moet je toch al snel kunnen terugvinden en kan toch bijna niet ongemerkt op straat terechtkomen?
you know, shit happens


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1257
Berichten: 5916
Geregistreerd: 24 apr 2007 16:08
Woonplaats: apeldoorn
Land: Nederland

Re: "rotgeschrokken"

Berichtdoor sportfreakie » 31 aug 2007 10:16

mech schreef:laatst heb ik door men eigen schuld ook een ontstnapte slang gehad, na 10 minuutjes terug gevonden, een slang van die grote moet je toch al snel kunnen terugvinden en kan toch bijna niet ongemerkt op straat terechtkomen?




bij mij 1x iets ontsnapt een cream stripe vrouw nk 2006 na 5 dagen achter het schot op zolder terug gevonden.
LID VAN FSW


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: "rotgeschrokken"

Berichtdoor Snits » 31 aug 2007 13:17

snakefreak schreef:niet nodig, mijn slangen zitten in de kelder. de kelder is slangproof. mocht ie al uit zijn terrarium komen dan zit ie in de kelder en daar kan ie niet uit hahaha :lol:


Ik wil ze wel uit je kelder helpen hoor, dan vind je ze bij mij thuis wel weer terug :mrgreen: :oops:
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Waardering: 10
Heeft bedankt: 0
ID: 725
Berichten: 6164
Geregistreerd: 18 sep 2006 19:53
Woonplaats: Deventer
Land: Nederland

Re: "rotgeschrokken"

Berichtdoor snakefreak » 01 sep 2007 16:40

hahaha zal best. :wink:
Wat pythons en wat boa's
0.1 Duitse herder
0.1 Jack russel (black&tan)
0.0.1 Pyrrhura molinae


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten

Reptielenforum