Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Recept voor de bereiding van een slang

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor Martijn » 27 aug 2007 23:57

Hoe bereid je een slang?

Ooit wel eens zelf een tasje willen maken van die meegesmokkelde slang uit Colombia? Je hebt een mooie naaimachine staan, maar je hebt geen idee hoe je die slang moet verwerken tot een mooi model handtas? Ik heb hier dé slangvilmethode gevonden? Mocht het project mislukken, dan krijg je ook nog een bereidingstip mee:

How to Skin and Clean a Dead Snake

Bron: :arrow: http://www.vkmag.com/magazine/comments/12476/
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 893
Berichten: 5658
Geregistreerd: 16 dec 2006 12:34
Woonplaats: Asse
Land: België

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor svensegers99 » 28 aug 2007 00:00

hmm ze spreken wel van roadkills maar om er dan tassen van te maken ofzo daar ben ik geen voorstander van...ze opzetten dan weer wel.Alhoewel het anderzijds geen verspilling is...hmm ik heb hier beetje gemengde mening over :?

Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1308
Berichten: 20340
Geregistreerd: 14 mei 2007 13:57
Woonplaats: Stavenisse
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor seraph » 28 aug 2007 00:04

Ja Svensegers99 ik ook eigenlijk. Maar uit respect voor het dier zou ik dit niet kunnen! wat mooiere en respectvollere dingen zijn idd opzetten/op sterk water prepareren.

Maar ik denk dat iedereen hier een eigen sterke mening over zal hebben...(welke dit ook mag zijn)

Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor Snits » 28 aug 2007 00:13

Ach, ik vind het wel mooi als een dood niet voor niets is geweest. Of je hem dan opzet of er een handtas van maakt geeft me niets. Echter een slangentas zul je mij niet mee zien maar zo'n opgezette ratelaar in de woonkamer... KEWL :mrgreen:
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1211
Berichten: 15487
Geregistreerd: 01 apr 2007 21:41
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor Motleydotnl » 28 aug 2007 00:15

OMG :shock: :shock:

mnee gewoon.. da ga ik dus echt nooit doen..!!!
en eten ook no way!
Afbeelding

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1582
Berichten: 69
Geregistreerd: 24 aug 2007 13:14
Woonplaats: Lokeren
Land: België

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor Malika » 28 aug 2007 20:47

Slangenleer vind ik zoiezo niet mooi, laat staan dat ik het zou dragen als handtas (bah, stijlloos)
Eéntje klaargemaakt opeten? No thanks! :evil:
1.1.6 Pogona Vitticeps *
1.1.0 Phelsuma Madagascariensis Grandis *
1.0.0 Teratoscincus Scincus Keyserlingii *
1.2.0 Teratoscincus Przewalskii *
0.0.3 Teratolepis Fasciata *
1.0.0 Tropiocolotes Steudneri *
1.0.0 Geckonia Chazaliae *
3.4.6 Eublepharis Macularius *
0.1.0 Acrantophis Dumerili => *Malika*
1.0.0 Lampropeltis Getula Californiae Desert Phase (high white) *
0.0.1 Lampropeltis Getula Calfiorniae Banana Phase *
0.0.1 Lampropeltis Triangulum Campbelli *
0.1.0 Lampropeltis Pyromelana Woodini *
0.0.1 Lampropeltis Mexicana Thayeri *
1.1.1 Lampropeltis Alterna Blairi *
0.0.1 Lampropeltis Triangulum Hondurensis (Albino) *
0.0.1 Python Curtus Breitensteini*


Laurens :hart04:


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor Marco T. » 29 aug 2007 11:26

Eigelijk heb ik er niets op tegen dat mensen slangen eten of handtassen er van maken, MITS het diervriendelijk gebeurd. En val mij nu niet aan op mijn mening. Bedenk eerst waar je leer van je schoenen, tas of iets anders vandaan komt. Juist ook van dieren en dan vaak nog wel uit bio-industrie... Over diervriendelijk gesproken :roll:
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Berichten: 7537
Geregistreerd: 08 okt 2006 14:33
Woonplaats: Nordhorn
Land: Duitsland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor daphne » 01 sep 2007 09:59

ahaaaaaa maar dat is een onderwerp voor mij :twisted:
ga er maar eens goed voor zitten, want bij dit onderwerp heb ik vrijwel overal een antwoord op....
het leer van je schoenen is in feite afval van koeien varkens en schapen. Dat wordt netjes opgebruikt. Het slangenleer waar je laarsjes of handtasje van gemaakt is is geen afval product maar het hoofdproduct van het dier. Sterker nog, de rest wordt simpelweg gewoon weggesmeten. Net als bij bontjassen, met de vos zelf gebeurd niks, alleen zijn pels wordt gebruikt.
Als de vossen nou 100 keer beter gehouden werden en er ook iets bestond als een vossen burger of sate, dan was een bontjas al een stuk minder erg. Dan gebruiken ze het hele dier. Maar zo zit het helaa niet in elkaar.
nu jij weer :mrgreen:
:clap: oh you so BIG :shock:


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor Marco T. » 01 sep 2007 10:16

Als je een discussie met mij aan wilt gaan wil je dan als eerste niet over " je handtasjes en laarzen van slangenleer praten" :lol:

Oke even serieus, Ik weet dat in Azië de slangen zelf opgegeten worden. Dus dan is het eigelijk niets anders. Ofdat de huid nou het hoofdprodukt was of het vlees. Het dier wordt gedood met een reden en helemaal opgebruikt. Zelfs het bloed van slangen is een delicatesse die ze drinken. Maar ik vind het alleen goed als het diervriendelijk gebeurd. De meeste slangen worden in kweekruimtes gekweekt die ik dan weer niet verantwoord vind, dus in dat opzicht is dit bericht geen betoog maar eerder een beschouwing. Dit is trouwens 100% hetzelfde met de varkens en koeien en kippen uit de bio-industrie! Ik ben het helemaal met je eens Daphne, dat de vossenjacht om de pels totale diermarteling is! Dat is hetzelfde als het bont dat uit grootste gedeelte van Azië komt. Die dieren worden soms levend gevilt. Ik ben nu wel aan het preken over hoe slecht het allemaal wel niet is, maar ik vanavond wel weer een frikandel eten bij mijn patat. Hoe hypocriet is een mens of beter gezegt; hoe hypocriet ben ik? En ja we hebben een leren bank beneden staan en ja in mijn schoenen is leer verwerkt.
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Berichten: 7537
Geregistreerd: 08 okt 2006 14:33
Woonplaats: Nordhorn
Land: Duitsland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor daphne » 01 sep 2007 13:45

was ook maar een geintje hoor van je handtsaje en je laarsjes hahahahaha :lol:
Als ze de hele slang gebruiken en hem diervriendelijk afmaken, dan rest er bij mij alleen nog de sentimentele waarden die ik aan slangen hecht waardoor ik het niet goed kan keuren. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
Helaas zullen er genoeg landen zijn die voor paris hilton wel een tasje willen maken van een albino tijger. Ze zullen dan de slang verder wel weg smijten, en alleen de huid gebruiken, en dat is fout. Dat heeft alles te maken met vraag en aanbod.
Ik zou er geen moeite mee hebben als mensen van roadkill een tasje of een jasje maken. Alleen zet je dan andere mensen aan tot het dragen van bont of gebruiken van slangenleer. En die zullen niet gaan speuren langs de weg naar een vos of een slang, maar gewoon naar de winkel gaan. Zolang er nog op die manier dieren worden vermoord vind ik dat het verdoben moest worden om zulke dingen te dragen.

De bioindustrie is een hel, dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben dan ook 7 jaar vegetarisch geweest, helaas werd ik er ziek van en ben ik weer vlees gaan eten. Dus hypokriet hoeft het niet in alle gevallen te zijn. Ik kan kennelijk niet zonder, zelfs niet als ik er pillen bij slik. Ik heb het nodig, jammer maar helaas. Maar als ik vind het vreselijk als er paardenvlees wordt gegeten, dus mij zul je nooit een frikandel zien eten. Zou ik dat wel doen, dan was ik ook echt hypocriet bezig geweest.
Je moet gewoon goed nadenken waar je voor staat en je daar zo goed mogelijk aan proberen te houden. En als dat betekend dat je nooit meer een stukje vlees kunt eten wat niet te identificeren is, dan is dat zo.
Er wordt ook vaak gezegd dat het hypocriet is om wel een koe te eten en een varken, maar geen paard te willen eten. Buiten het feit dat paarden mijn beste vrienden zijn, hebben ze meer voor de mens betekend dan welk ander dier dan ook. Dat zou voor mij alleen al een reden zijn om ze in ere te laten.
Maar ik dwaal af.
Zolang mensen niet nadenken over wat er met een dier gebeurd voor ze hun tasje of schoenen krijgen vind ik dat ze verkeerd bezig zijn. Een dier is er niet voor ons vermaak, en ook niet voor onze ijdelheid.
Tegenwoordig heb je geen bont meer nodig om warm te blijven in de winter, dus ook in rusland kunnen ze een andere jas aantrekken die minstens zo warm is.
Ook zijn er legio alternatieven voor slangen en krokodillenleer. Sommige zijn (overigens geld dit ook voor bont) zo goed nagemaakt dat het nauwelijks van echt te onderscheiden is. Wat zet iemand er dan toe aan om toch het echte te kopen? Ijdelheid en status. Daar zijn dieren niet voor!
:clap: oh you so BIG :shock:


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor Marco T. » 01 sep 2007 14:35

Ik moet je eigelijk helemaal gelijk geven Daphne. Ik vind het net zo goed belachelijk als mensen zoals Paris Hilton bont gaan dragen voor de status. Persoonlijk eet ik wel frikandel en dergelijke dingen, maar dat is een keuze die jezelf maakt. Ik heb respect voor iedereen die het niet wil, maar andere ook respecteren. Over slangen en krokodillenleer: Zoals ik al zei is het iets waar je niet omheen kan dat het soms redelijk verantwoord gebeurd als je die termen moet gebruiken. Alternatieven zijn inderdaad net zo mooi, daar heb je gelijk in. Maar mensen kunnen ook nepleer gebruiken voor banken en dergelijke. Dat is iets wat helaas moeilijk blijft. Over het algemeen keur ik het wel af, maar dat kan ik niet altijd zeggen! Denk bijvoorbeeld aan Aboriginals of andere primitieve stammen die het niet massaal gebruiken en er verantwoord mee om gaan. Helaas raken deze stammen steeds meer hun tradities kwijt. Van mij mogen die best een slang vangen! Dan heb je alleen emotionele argumenten om het af te keuren. Voor de massale consumptie gaat het net zoals de bio-industrie vaak fout.
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1328
Berichten: 109
Geregistreerd: 26 mei 2007 09:43
Woonplaats: Alkmaar

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor cornstripe » 19 sep 2007 08:29

Het is een beetje hetzelfde idee als een paling fileren maar toch...

Kan er niets aan doen, maar ik word een beetje misselijk van die fotos.

Ws heb ik toch meer affectie met slangen dan met palingen!

Ben ik de enige?
0.1.0 ghost striped 09 (Ghost)
1.0.0 hypo striped 09 (Hypo)
1.0.0 blizzard 09 (Blizzy)
1.0.0 butter striped 09 (Bo)
0.2.0 miami phase striped 08 (Miami & Vice)
0.1.0 creamsicle striped 08 (Julia)
1.0.0 caramel striped 08 (Romeo)
0.1.0 snow striped 08 (Anna)
0.1.0 anery striped 08 (Jenny)
1.0.0 amel striped 08 (Klaas)
1.0.0 normal stripe 07 (Harry)
1.0.0 sunglow 06 (Ka (te koop))
1.0.0 epicrates cc 08 (Jason)
1.2.0 katten
1.2.0 kids

just love the butter stripe!


Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1308
Berichten: 20340
Geregistreerd: 14 mei 2007 13:57
Woonplaats: Stavenisse
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor seraph » 20 sep 2007 10:02

cornstripe schreef:Het is een beetje hetzelfde idee als een paling fileren maar toch...

Kan er niets aan doen, maar ik word een beetje misselijk van die fotos.

Ws heb ik toch meer affectie met slangen dan met palingen!

Ben ik de enige?

Nee hoor, je bent zeker niet de enige ;)

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 943
Berichten: 3346
Geregistreerd: 06 jan 2007 21:35
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor tijgertjuhh » 21 sep 2007 18:11

SERAPH schreef:
cornstripe schreef:Het is een beetje hetzelfde idee als een paling fileren maar toch...

Kan er niets aan doen, maar ik word een beetje misselijk van die fotos.

Ws heb ik toch meer affectie met slangen dan met palingen!

Ben ik de enige?

Nee hoor, je bent zeker niet de enige ;)


en hier nog een!
0.0.1 PGG Amel '13

1.0 Python Regius '13

0.0.2 PGG Amel '14

0.2 Jack Russel '08 en '13


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Recept voor de bereiding van een slang

Berichtdoor Marco T. » 22 sep 2007 14:45

1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 269 gasten

Reptielenforum