Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verwarring over verhuizing Serpo

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1492
Berichten: 660
Geregistreerd: 14 jul 2007 00:48
Woonplaats: Leeuwarden (NL)
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor Jelmer Groen » 22 aug 2007 20:55

Over voorbeeldfunctie gesproken.

Ik vind dat je als moderator ook een voorbeeldfunctie hebt. Dat heb ik zelf als moderator geleerd, je moet nou eenmaal wat meer op je woorden letten.
Berichten vol met uitroeptekens en vraagtekens en een op zijn zachtst gezegd uitgesproken mening over dit onderwerp (ik zeg niet dat je als moderator je mening niet mag geven) vind ik dan eigenlijk geen volwassen opstelling en deels gewoon niet kunnen.
Problemen los je op met een goede instelling en een stuk communicatie. Daar ligt de basis. Kortom mensen, begin bij jezelf. Als iedereen het zou goed zou weten was Serpo geen opvang geweest.

Adios,

Jelmer

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1257
Berichten: 5916
Geregistreerd: 24 apr 2007 16:08
Woonplaats: apeldoorn
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor sportfreakie » 22 aug 2007 21:36

Aniet schreef:Iedereen zal zijn eigen ervaring hier neerzetten... Prima.. Maar onthoud wel dat ook een bezoek aan Serpo een moment opname is. Is het mensen nooit opgevallen dat er een groot aantal giftige dieren zitten ? Misschien verstandig om er dan eens over na te denken dat ( in het geval van een gifslang) er misschien niet meteen iemand beschikbaar is om b.v. een uitgekotste muis weg te halen, of een oud velletje ( Lekker belangrijk ook in de natuur wordt dat niet opgeruimt ) Ikzelf ben er tweemaal gewoon geweest, en eenmaal met een kinderfeestje van mijn dochter, en deze drie keer zag alles er wel netjes uit. Mijn ervaringen zijn dus goed. Neemt niet weg dat een ander een negatieve indruk kan heben gekregen van wat hij/zij toen aantrof.

Verder vind ik dat iedereen die zo stug commentaar plaatst op de algemene omstandigheden bij Serpo, eens bij zichzelf ten rade moet gaan of bij hen thuis alles... altijd .. op alle uren van de dag perfect in orde is. Vast niet...

Met modder gooien is zo gemakkelijk... maar ga er zelf maar eens aanstaan...




bij de gifslangen ben ik het met je eens dat dat overdag niet kan maar voor of na sluitingstijd wel.
en als er dan geen mensen zijn die er bij mogen/kunnen is dat al helemaal een slechte zaak stel je voor dat er wat gebeurt en er een paar staigeres lopen wat dan??
dan kan er dus niemand snel ingrijpen en is er een groot probleem.
ook bij de niet giftigen en bij de dieren boven waren er dingen niet in orde zoals braaksels en vellen.
en als je dat dan tegen die jongen zegt die er rond loopt dan zegt hij van ja dat doe ik zo wel ff.
kom je een kwartiertje later terug licht het erg nog.
dus dan klopt er iets niet aan je instelling.

mijn mening:

ze worden beter omschreven dan dat het is.
LID VAN FSW


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor Snits » 22 aug 2007 23:36

Als je de gifslangen voert betekend dat dus dat je er iemand bij moet laten tot het dier de prooi op heeft. Naar ik begreep wordt er bij SERPO niet gevoerd onder de ogen van het publiek. (groot gelijk!) Dat betekend dat er dus een gifslangkenner aanwezig is bij het voeren, want die bak gaat dus niet open als die er niet is naar ik begrijp. Welnu, geef die man nog een extra bakkie en laat 'm even wachten. Dieren die dood eten voer je gewoon voor je sluit. Is het de volgende dag niet op? Jammer dan, volgende keer weer een kans En dat "giftige" keuteltje weghalen, kan prima na sluitingstijd als de "expert" er overdag niet is, als die massa maar geen dagen ligt te rijpen. (in tegenstelling tot wijn worden slangenkeutels er niet beter op met de tijd!) Ik zie het probleem niet zo hoor. Ik heb zelf ook 2 jaar in een dierenpark gewerkt en het meeste werk waarbij je de dieren hanteert doe je voor en na sluitingstijd.

En ja, ik durf te zeggen dat de keutels van mijn slangen er nooit langer dan 12 uur in liggen. Dat wil zeggen dat als ze schijten als ik naar mijn werk rij, ik het er nog uit heb gehaald voor ik naar bed ben gegaan. Een vervelling haal ik er de dag uit dat ie er in ligt, niet dat het schadelijk is maar het staat gewoon slordig in zo'n bak. We spreken niet over een volwaardig territorium van tig hectare met hier en daar een vel maar over en glazen bakje waar je alles in zit zitten/liggen. Dat kan ik nu met 6 slangen, en straks ook met 26 slangen. Als ik dat niet meer zou kunnen heb ik dus teveel hooi op m'n vork genomen.

Ik kan me voorstellen dat je als opvang het op een gegeven moment niet meer met 2 man kan runnen. Dan neem je dus stagaires aan en vraag je om vrijwilligers. Als je er te weinig heb neem je er iemand bij. Al is het maar voor de tijden dat het pand gesloten is voor publiek. IPV vakkenvullers neem je hokkenschrobbers. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om een niet reptielenhouder aan te trekken en die een bezem/dweil/kassa te geven. Dan kunnen de mensen die wel wat affiniteit met de dieren hebben zich daar mee bezig houden. Ik kan me niet voorstellen dat er geen animo is vanuit het studentenleven danwel de reptielenhobby om af en toe eens te komen helpen. Wij moesten elke maand heel wat afwijzingen versturen.

Probeer eens door de kritiek heen te lezen en kijk naar de adviezen die geboden worden. Ik heb nu al de nodige tips voorbij zien komen (en ook aangedragen) die volgens mij prima (volledig danwel gedeeltelijk) te realiseren zijn. Het feit dat hier al X pagina's aan besteed zijn en de emoties aardig oplopen is voor mij alleen maar bewijs dat het de mensen wel wat doet.
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 809
Berichten: 5372
Geregistreerd: 07 nov 2006 23:25
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor Triggerd » 22 aug 2007 23:57

Snits schreef:.... een helehoop...


juistem en bravo!

ik zelf heb helaas niet de tijd om te komen helpen... anders wil ik best wel helpen met de crocs hehe :wink:

maar zoals ik heb gezegt niet alles in aan jullie aan te merken... maar er is ruimte voor verbetering...

mzzls
Hatred!!










Some of you were born into happiness and wealth
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.

And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.



The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.

I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.



And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...




You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...

I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 571
Berichten: 59
Geregistreerd: 08 jul 2006 22:16

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor EdH » 24 aug 2007 08:55

Op zich vind ik dit topic best grappig. Iedereen heeft altijd zijn mening klaar en is helemaal bereid met kritiek/tips te komen. Prima hoor: het mooie aan tips en kritiek is dat je sommige ook naast je neer kan leggen. :wink:

Wat ik niet echt grappig vind is, wanneer onze medewerkers worden afgeschilderd als nietsnutten of slechte dierverzorgers. Dat steekt mij wel. Wanneer een ieder op dit forum zoveel tijd in andermans dieren steekt als zij, dan gaat het helemaal goed komen, met onze hobby.

Dus het gaat nergens meer over. Het enige wat ik hier lees, zijn zaken die al jaren geregeld zijn. Natuurlijk zijn er voorvallen waarbij men steken laat vallen. kan gebeuren. We zijn allemaal mensen. Als ik dan lees dat sommige voorvallen, waar men naar refereert een paar jaar geleden gebeurd zijn...tsja...daar kan ik niks mee.

Meestal ben ik wat genunanceerder, maar wellicht helpt een iets minder genuanceerde opmerking. Over de bedrijfsvoering kan ik weinig meer zeggen dan: de meeste van ons weten waar we mee bezig zijn. Er zit altijd een reden achter onze beslissingen. Wellicht heel arrogant natuurlijk, maar na 11 jaar vrijwillig SERPO-werk, durf ik dat wel te stellen. :wink: Ik weet eigenlijk niet wie nu het arrogants is: de negatief kritische posters of wij... althans ik denk het wel te weten.. :wink:

Wanneer je je hier niet in kunt vinden, dan heb je geen vertrouwen in ons. Dat kan natuurlijk, maar ik vraag me dan af waar dat gebrek aan vertrouwen vandaan komt. Toch niet omdat er ontlasting, vervellingen en soms prooidieren in de terraria liggen.... :wink:

Als dat wel zo is..tsja...dan moet ik mijn referentiekader weer aanpassen.. :lol:

@William: ik heb wel een vermoeden waar jouw emoties vandaan komen. En dat komt niet omdat je niet door een terrariumraam heen kunt kijken, toch :? Dat je geen voet meer bij SERPO binnen zet, erg jammer hoor: je kunt er nog een heleboel over je passie leren, als je wilt.

Ben benieuwd welke opbouwend kritische reacties hier nu weer op komen.. :D Valt me mee dat nog niemand is begonnen over de parkeerplaats en de zooi die daar ligt... :wink:

Mocht men specifieke vragen hebben over onze dieren en de verzorging dan kun je ze gewoon stellen via een PB of ff mailen naar info@serpo.nl.

Grtz,
Erik

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 695
Berichten: 1225
Geregistreerd: 04 sep 2006 13:13
Woonplaats: emmen

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor apartje » 24 aug 2007 17:54

EdH schreef:Dat je geen voet meer bij SERPO binnen zet, erg jammer hoor: je kunt er nog een heleboel over je passie leren, als je wilt.

Mocht men specifieke vragen hebben over onze dieren en de verzorging dan kun je ze gewoon stellen via een PB of ff mailen naar info@serpo.nl.

Grtz,
Erik


Jullie hadden toch geen voorbeeldfunctie???
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1293
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 mei 2007 18:10
Woonplaats: Denhaag
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor Elaphe73 » 24 aug 2007 20:36

Ik vind het best jammer dat er zoveel kritiek is op Serpo en dat zoveel mensen het schijnbaar veel beter weten over hoe alles moet (wat natuurlijk ieders goed recht is) wat betreft huisvesting voederen hygiene enz enz enz.
Terwijl we toch allemaal een ding gemeen hebben en dat is onze passie voor dieren.
Het is natuurlijk ook makkelijk om commentaar te geven van achter de pc terwijl de mensen ook iets zouden kunnen doen om de situatie bij Serpo die volgens vele hier op dit forum beter kan te veranderen en te verbeteren.
Dus aan al die mensen die van mening zijn dat het beter kan bij Serpo zou ik willen vragen doe het zelfde als wij offer je vrije tijd op en kom helpen bij ons als vrijwilliger
Mensen met ervaring kunnen we altijd gebruiken en misschien dat je mening dan ook verandert als je zelf ervaart hoe het er in werkelijkheid er aan toegaat en wat er bij komt kijken om de dieren in goede gezondheid te houden en te verzorgen.
Ik ben benieuwt wie zich aanmeld

Gr Dennis
4x Elaphe Guttata wildkleur
2x Elaphe Guttata Missing black
1x Androctonus australis


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1010
Berichten: 2234
Geregistreerd: 28 jan 2007 18:11
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor JCB » 24 aug 2007 22:36

Elaphe73 schreef:en wat er bij komt kijken om de dieren in goede gezondheid te houden en te verzorgen.


Ik denk dat veel mensen dit al wel weten, aangezien wij ook allemaal hier dieren thuis hebben en dus weten hoe het is om ze te verzorgen en in goede gezondheid te houden :wink:
Boa`s, what else?


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 878
Berichten: 76
Geregistreerd: 12 dec 2006 15:43
Woonplaats: Zaanstad / the Netherlands

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor Crotalus Henkie » 25 aug 2007 09:24

EdH schreef:@William:

Pfff... Begin dan zelf je Reptielenzoo en laat dan aan Nederland zien aan welke eisen een reptielenverblijf moet voldoen, ben benieuwd. :wink: Er zijn namelijk geen specifieke bouwkundige eisen in NL voor een reptielenverblijf. Zolang de dieren maar niet kunnen ontsnappen en het welzijn niet in geding is :?

Op een iets meer zakelijke noot: laat je nou eens behoorlijk voorlichten of ga zelf eens op onderzoek uit, voordat je wat post. Erg vermoeiend.

Grtz,
Erik


Een reptielenzoo moet voldoen aan een aantal regels: Schoon, overzichtelijk en dieren welzijn moet het belangrijkste punt zijn, een goed voorbeeld is Rheinberg Zoo.

Ik kan wat Serpo betreft niet oordelen maar als ik dit zo allemaal lees zijn er mijn inziens wel punten om te verbeteren. Tijdens mijn bezoek aan Rheinberg Zoo heb ik in geen enkel terra ontlasting aan getroffen, een van de dieren was verveld en daar hing een bordje bij met info over het vervellen. Zo kan het dus ook. Ik moet stellen als er in welke reptielen zoo dan ook ontlasting, uitgebraakte muizen en niet gegeten prooidieren liggen er iets niet helemaal goed is geregeld binnen het management. DIT mag natuurlijk nooit voorkomen.

http://www.ratelslangen.eu/fotos/terrazoo/index.html
Afbeelding
Afbeelding


Rattlers, after 20 years still fabeltastic!

1:1 Atrox
1:1 Crotalus basiliscus
2:2 Crotalus cerastes
1:1 Crotalus d. terrificus
1:1 Cerberus Pinaleno
1:1 Ruber
3:6 Horridus
1:1 Vegrandis
2:2 O. oreganus
2:1 O. helleri
1:1 V. viridis Woods County
1:2 Vipera ammodytes KRK
1:2 Vipera ammodytes Olympus
1:1 Vipera ammodytes Naxos


Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 178
Berichten: 15499
Geregistreerd: 02 jul 2005 16:28
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor boidae » 26 aug 2007 11:48

Crotalus Henkie schreef:
EdH schreef:@William:

Pfff... Begin dan zelf je Reptielenzoo en laat dan aan Nederland zien aan welke eisen een reptielenverblijf moet voldoen, ben benieuwd. :wink: Er zijn namelijk geen specifieke bouwkundige eisen in NL voor een reptielenverblijf. Zolang de dieren maar niet kunnen ontsnappen en het welzijn niet in geding is :?

Op een iets meer zakelijke noot: laat je nou eens behoorlijk voorlichten of ga zelf eens op onderzoek uit, voordat je wat post. Erg vermoeiend.

Grtz,
Erik


Een reptielenzoo moet voldoen aan een aantal regels: Schoon, overzichtelijk en dieren welzijn moet het belangrijkste punt zijn, een goed voorbeeld is Rheinberg Zoo.

Ik kan wat Serpo betreft niet oordelen maar als ik dit zo allemaal lees zijn er mijn inziens wel punten om te verbeteren. Tijdens mijn bezoek aan Rheinberg Zoo heb ik in geen enkel terra ontlasting aan getroffen, een van de dieren was verveld en daar hing een bordje bij met info over het vervellen. Zo kan het dus ook. Ik moet stellen als er in welke reptielen zoo dan ook ontlasting, uitgebraakte muizen en niet gegeten prooidieren liggen er iets niet helemaal goed is geregeld binnen het management. DIT mag natuurlijk nooit voorkomen.

http://www.ratelslangen.eu/fotos/terrazoo/index.html



Henk kijk is bij evenementen staat ook een link met veel foto`s van rheinberg
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]


Verbannen
Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1568
Berichten: 1401
Geregistreerd: 17 aug 2007 22:35
Woonplaats: Den Haag
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor HaagseSanne » 27 aug 2007 21:45

Elaphe73 schreef:Ik vind het best jammer dat er zoveel kritiek is op Serpo en dat zoveel mensen het schijnbaar veel beter weten over hoe alles moet (wat natuurlijk ieders goed recht is) wat betreft huisvesting voederen hygiene enz enz enz.


Het spijt me maar ook ik heb geen goed woord voor Serpo, ben er meerdere keren geweest en was er toen klaar mee.
De hokken waren vies en veel te klein. In mijn ogen weten wij het idd beter ja.

Het spijt me heel erg, maar ik vindt het hypocriet dat men zegt dat jullie niet genoeg plek hebben om de dieren goed te huisvesten....waarom nemen jullie dan gewoon nog vrolijk dieren aan??? Er zijn nog genoeg andere opvangen. Zeg dan gewoon eens nee.
In mijn ogen heeft een opvang de intentie dieren op te vangen en een goed leven te geven met goede verzorging.
Maar jullie proppen ze in een te klein hok....

De indruk die ik van Walter heb gekregen door de verhalen van vrienden, kennissen en eigen ervaringen, is ook niet al te best.

Terwijl we toch allemaal een ding gemeen hebben en dat is onze passie voor dieren.
Het is natuurlijk ook makkelijk om commentaar te geven van achter de pc terwijl de mensen ook iets zouden kunnen doen om de situatie bij Serpo die volgens vele hier op dit forum beter kan te veranderen en te verbeteren.
Dus aan al die mensen die van mening zijn dat het beter kan bij Serpo zou ik willen vragen doe het zelfde als wij offer je vrije tijd op en kom helpen bij ons als vrijwilliger
Mensen met ervaring kunnen we altijd gebruiken en misschien dat je mening dan ook verandert als je zelf ervaart hoe het er in werkelijkheid er aan toegaat en wat er bij komt kijken om de dieren in goede gezondheid te houden en te verzorgen.
Ik ben benieuwt wie zich aanmeld


Dit vindt ik wel grappig, want ik heb me dus wel eens aangemeld als vrijwilliger en werd gewoon uitgelachen aan de telefoon! Een jaar later bel ik voor een stage plek wordt ik WEER uitgelachen! Dus een goed woord voor Walter heb ik ook al niet (want beide keren had ik hem aan de telefoon).
Daarbij, denk je nou echt dat als wij daar binnen komen wij ook maar iets te zeggen hebben over wat we gaan doen ofzo? Natuurlijk niet, je moet dan doen wat je gezegd wordt of je moet weg. Dat is het makkelijke met vrijwilligers.

Mij hebben jullie dus ook al een aardige tijd geleden verloren als klant, ik zal er ook nooit komen en ik raad ook altijd mijn familie aan niet te gaan.
Hoe meer mensen niet gaan, en hun vrienden/familie ect vertellen hoe het er zit, hoe minder klanten jullie hebben. Uiteindelijk is het natuurlijk over, dus jullie kunnen er beter wat aan doen.
1.0 Wildkleur
0.1 Missing Black
1.1 Anery
1.1 Boa Nigaraqua
1.0 Boa C. 100% het Genetic Striped
0.1 Boa C. Genetic Striped
0.1 Boa C. 66% poss. het. Albino
2.2 Boa SSP Abbarant
0.1 Boa C.C. 2m+
0.1 Boa Costa Rica 2m+
1.1 Boa SSP
1.0 Boa Pastel
0.1 Boa CC x Boa Hogg Island
1.0 Boa Columbian x Boa Suriname
0.1 Mistery Boa
1.0 Poss. Jungle
0.0.2 Guttata Wildkleur


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor Snits » 28 aug 2007 00:21

EdH schreef:Op zich vind ik dit topic best grappig. Iedereen heeft altijd zijn mening klaar en is helemaal bereid met kritiek/tips te komen. Prima hoor: het mooie aan tips en kritiek is dat je sommige ook naast je neer kan leggen. :wink:

Het schiet mij in het verkeerde keelgat dat jullie wel toegeven dat het "niet perfect is" maar vervolgens te beroerd zijn om iets op te pikken van goed bedoelde adviezen. Mag ik vragen, is dat laksheid, arrogantie, luiheid, onwetendheid of de angst voor verandering? Het is mij namelijk echt een groot raadsel!
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 809
Berichten: 5372
Geregistreerd: 07 nov 2006 23:25
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor Triggerd » 28 aug 2007 15:06

Snits schreef:
EdH schreef:Op zich vind ik dit topic best grappig. Iedereen heeft altijd zijn mening klaar en is helemaal bereid met kritiek/tips te komen. Prima hoor: het mooie aan tips en kritiek is dat je sommige ook naast je neer kan leggen. :wink:

Het schiet mij in het verkeerde keelgat dat jullie wel toegeven dat het "niet perfect is" maar vervolgens te beroerd zijn om iets op te pikken van goed bedoelde adviezen. Mag ik vragen, is dat laksheid, arrogantie, luiheid, onwetendheid of de angst voor verandering? Het is mij namelijk echt een groot raadsel!


pure eigenwijsheid... en licht gevoel van superioriteit is het denk ik...

ach ze reageren ook niet op vragen van mij... dus ik ben klaar met ze!!

mzzls
Hatred!!










Some of you were born into happiness and wealth
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.

And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.



The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.

I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.



And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...




You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...

I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 571
Berichten: 59
Geregistreerd: 08 jul 2006 22:16

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor EdH » 29 aug 2007 07:55

Het is een beetje druk geweest, dus ik had wat minder tijd om te forummen. We zijn gevraagd om te assisteren bij een calamiteit in Zaandam.. :wink: Dus ja, dan moet je prioriteiten stellen en het slangenforum staat niet bovenaan mijn prioriteitenlijst..Sorry. :wink:

Snits schreef:Het schiet mij in het verkeerde keelgat dat jullie wel toegeven dat het "niet perfect is" maar vervolgens te beroerd zijn om iets op te pikken van goed bedoelde adviezen. Mag ik vragen, is dat laksheid, arrogantie, luiheid, onwetendheid of de angst voor verandering? Het is mij namelijk echt een groot raadsel!


Vragen mag altijd! Maar het antwoord heb ik al gegeven en staat niet in jouw rijtje.. :wink: Nou nou wat zijn we weer lichtgeraakt als de adviezen niet zomaar opgevolgd worden! Neigt naar arrogantie! :wink:

Wel goed lezen hoor..snits...

@Mark.. ook goed lezen! Stuur me maar een PB of email over je vragen, daar heb je anders ook geen problemen mee! :wink: Lighten up...! Dit is toch een leuk forum waar iedereen grapjes maakt... niet zo serieus hoor, nergens voor nodig.. :mrgreen:

@HaagseSanne: we zijn selectief in het aannemen van vrijwilligers, maar uitlachen hoort daar absoluut niet bij. Ik kan me ook niet voorstellen dat je aan de telefoon bent uitgelachen. Ik zou je willen vragen om je ervaringen naar me door te sturen, kan via PB of naar klacht@serpo.nl.

Wat je verder van Serpo vind is jouw mening. Als ik je vrijblijvend advies mag geven: oordeel niet over een persoon voordat je hem/haar kent. :wink:

Grtz,
Erik

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1501
Berichten: 26
Geregistreerd: 18 jul 2007 19:19
Land: Nederland

Re: Verwarring over verhuizing Serpo

Berichtdoor cindy10 » 29 aug 2007 16:01

TRIGGERD schreef:
Snits schreef:
EdH schreef:Op zich vind ik dit topic best grappig. Iedereen heeft altijd zijn mening klaar en is helemaal bereid met kritiek/tips te komen. Prima hoor: het mooie aan tips en kritiek is dat je sommige ook naast je neer kan leggen. :wink:

Het schiet mij in het verkeerde keelgat dat jullie wel toegeven dat het "niet perfect is" maar vervolgens te beroerd zijn om iets op te pikken van goed bedoelde adviezen. Mag ik vragen, is dat laksheid, arrogantie, luiheid, onwetendheid of de angst voor verandering? Het is mij namelijk echt een groot raadsel!


pure eigenwijsheid... en licht gevoel van superioriteit is het denk ik...

ach ze reageren ook niet op vragen van mij... dus ik ben klaar met ze!!

mzzls


volgens mij ben jij de onzichtbare man in dit geval.... :lol:
heb het hele topic even doorgelezen,en ben zelf nooit bij serpo geweest..
kan er dus niet mijn mening over geven.
wel denk ik,als er toch een aantal tips gegeven word,dat er zeker iets mee gedaan moet worden door serpo.
ook de opmerking dat er geen ruimte is de dieren allemaal groot genoeg te huisvesten verbaast me nogal.
oke,elke opvang kampt nogal eens met ruimte gebrek.... maar dan komt er ook een inname stop!
ik run geen opvang,maar ben altijd bereid een diertje tijdelijke opvang of onderdak te verschaffen...maarrr op het moment dat ik er de plaats niet voor heb om een dier optimaal te huisvesten...houd het simpelweg op.
ga geen tijgerpython uit medeleven in huis halen,als hij bij mij net als bij de vorige eigenaar bv in een bak komt waar hij zn kont niet kan keren.
dan zou het idealisme het doel voorbij schieten...(en dat lees ik een beetje in dit topic tussen de regels door,maar das mn persoonlijke invulling natuurlijk).
wat betreft de medewerkers en stagelopers...ben nooit bij serpo geweest,kan daar dus geen mening over vormen...
maar heb 1 maal een jongen bij me thuis gehad,ik had toen een platysaurus(forgive me ik ben de naam kwijt...) of zoiets...(jajaja ook een geval van redden en eigenlijk ben ik meer van de slangen).
in elk geval kwam er toen een jongen bij me thuis die hem over heeft genomen,en die werkte toen bij serpo.
heel aardige betrokken jongen,die echt wel verstand van reptielen had(had veel slangen,en was een echte dierenliefhebber!)
dat is mijn enige ervaring met iemand van serpo,en moet zeggen die kwam heel betrokken en vriendelijk over.
maar uiteraard is dat maar 1 persoon,en 1 ervaring... :wink:

groetjes cindy

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 242 gasten

Reptielenforum