Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Milieupolitie moet steeds meer uitrukken om slangen te ...

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1049
Berichten: 3328
Geregistreerd: 09 feb 2007 10:13
Woonplaats: Amsterdam
Land: Nederland

Berichtdoor starline » 17 jun 2007 12:23

sorry hoor, maar ik vind dit dus echt onzin!!!!!!

en natuurlijk weer een manier om geld uit je portomenee te trekken!!!!!!!!!!!!!!!!

wat denk je dat dat allemaal gaat kosten?? alleen maar onnodig........

en sorry hoor, maar bij mij zijn er ook in het begin ook slangen ontsnapt......dan had ik nu geen slangen mogen hebben...........
een maand geleden ofzo, in volwassen guttata in een curver om te eten, muis erin (dood) curver dicht, en met rust gelaten.....ga na een tijdje weer kijken, is ie ontsnapt, meneer had op 1 of andere vage manier de curver open gekregen.......
gelukkig weer gevonden!!!!! hij was bijna naar de buren gegaan.....
dus volgens jou zouden dus nu, AL mijn slangen IN BESLAG GENOMEN moeten worden?!?!??

nee, sorry dat gaat er bij mij niet in!!!

ik zorg zeer goed voor mijn dieren zelfs m'n kweek muizen krijgen zeer goede verzorging.........
sorry maar ik vind het echt geen goed idee..........
0.1.0 surinaamse roodstaart B.C.C
0.0.1 nicaragua lokatiteit B.C.I
1.0.0 python regius
2.6.8 pantherophis guttatus (morphs en wk)


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1211
Berichten: 15487
Geregistreerd: 01 apr 2007 21:41
Land: Nederland

Berichtdoor Motleydotnl » 17 jun 2007 15:50

Guillermo schreef:Ik vind het eigenlijk een heel erg goed idee...
Iedereen die een slang heeft moet geregistreerd staan, meteen elke slang laten chippen, stuk veiliger voor iedereen.

Wat mij het grootste voordeel lijkt is dat mensen die slecht omgegaan zijn met dieren dan ook geen slangen meer mogen houden.
Dus als er bijvoorbeeld geregistreerd staat dat er al 2 slangen zijn ontsnapt of iets dergelijks dan kan deze persoon ook geen slang meer aanschaffen!

Ik ben voor! ;)



weet je wat chippen kost?????? 40€ ik heb 15 slangen. 1 is er gechipt en der moeten er nog twee.. maar ik ga echt niet al me slangen laten chippen. is veeeel te duur! onzin.

en dat slangen ontsnappen. dat kan iedereen wel eens overkomen!


ik ben er ook tegen!
Afbeelding

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1016
Berichten: 384
Geregistreerd: 30 jan 2007 00:50
Woonplaats: Heule (Kortrijk)
Land: België

Berichtdoor inadekate » 17 jun 2007 22:03

Hier in Belgie is er een verplichte registratie, namelijk een meldingsplicht als men reptielen heeft.
Dit kost tevens geld en verschilt van stad tot stad.

Vorige keer moest ik maar 1,5€ betalen voor registratiekosten, had nieuwe slang erbij, laten optrekken tot max 30 niet gevaarlijke, niet giftige , en was 50€ , hebben het sinds 1 mei overal aangepast.

Was ook even verschieten toen, vooral dat ik voor de tweede keer 20min moest wachten tot ze mn dossier hadden gevonden :roll: wat een sukkels, nu tot daar.

Ik had dan een discussie met de hoofd van de milieudienst daar en vergelijkte steeds dus mn vlarem 3 meldingsplicht met een andere vlarem die bestemd was wat men nodig had en moest invullen voor een bedrijf. Aub zeg, is echt een heel grote gelijkenis.

Ik vroeg , neem dan eens een meldingsplicht van een andere persoon die reptielen had.
Hij zei, is 4j geleden dat ik nog een had gekregen om na te zien en weet niet waar deze bevind.

Dus, wat blijkt, er zijn veel mensen hier in Belgie die reptielen hebben, maar die het niet aangeven, wat trouens verplicht is.

Indien de politie een slang vind, weten ze mij en maat ons wonen en tevens kunnen we bewijzen dat het de onze niet is, al mag ik er max 30 hebben.


Indien iedereen de moeite zou doen zich aan de wet te stellen, dan zou het veel beter zijn, maar ik werd aan de tand gevoeld terwijl ik de wet volgde en me in orde wou stellen.

Tss, echt het slaat hier soms totaal in het honderdje als je aan de regels wilt houden.
Doet men het, dan krijgt men vanalles te horen van een of ander die het zogezegd beter weet en eigenlijk er totaal niets van weet.
Hoe gemakkelijk is het niet dan om zo een job te hebben :roll:
0.1.0 Elaphe climacophora stripe
0.1.0 Pantherophis guttatus striped
0.1.0 Epicrates cenchria maurus
0.1.0 Epicrates angulifer
1.0.0 Pogona Viciteps


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 809
Berichten: 5372
Geregistreerd: 07 nov 2006 23:25
Land: Nederland

Berichtdoor Triggerd » 17 jun 2007 22:19

cornstripe schreef:Als je van die hobby-inkomsten al je kosten aftrekt (en dan heb ik het nog niet eens over de arbeidsuren!) dan is het geen vetpot wel?

Tenzij je een slangenfarm hebt en het groots aanpakt. Wellicht dat dan vanaf het 3e jaar iets gaat opleveren (huisvesting, opstarten, reclame etc etc).

Zal wel loslopen denk ik met al die inkomsten.

Boidae moet zelfs personeel in dienst nemen haha, nog meer kosten!


mhoa weet niet hoor... ik denk dat als ik nk heb best ook een leuk potje er aan overhou... dan met me kosten er af getrokken... geld wel voor meer mensen in deze hobby hoor...

mzzls
Hatred!!










Some of you were born into happiness and wealth
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.

And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.



The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.

I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.



And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...




You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...

I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1012
Berichten: 3226
Geregistreerd: 29 jan 2007 02:38
Woonplaats: kortrijk
Land: België

Re:

Berichtdoor Korneel » 04 jul 2007 18:30

cornstripe schreef:Of een betere controle op slangenhouders dmv registratie.

Dat mensen bijv. zichzelf op een openbare site moeten registreren, waar iedereen kan nazoeken wie welke reptielen heeft. Bij controle aan de deur wordt je op de bon geslingerd als er iets niet blijkt te kloppen.

(Soort aangifte inkomstenbelasting eigenlijk haha).



vind ik absoluut geen goed idee. in belgie (is stuk dat gaat over antwerpen) ben je verplicht een vlarem 3 te hebben als je reptielen hebt. waar ik woon willen ze weten welke soorten je hebt dus moet je iedere keer die vlarem 3 laten aanpassen wanneer je een nieuwe soort houd. gifslangen zijn zo goed als onmogelijk legaal te houden in belgie dus dat is al geen probleem. maar als je die dingen nog strenger maakt hier zal binnenkort iedereen enkel schildpadjes mogen houden omdat alles anders veel te gevaarlijk zou kunnen zijn

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 893
Berichten: 5658
Geregistreerd: 16 dec 2006 12:34
Woonplaats: Asse
Land: België

Re: Milieupolitie moet steeds meer uitrukken om slangen te ...

Berichtdoor svensegers99 » 05 jul 2007 10:39

ik heb men slang ook niet aangegeven :?

Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1308
Berichten: 20340
Geregistreerd: 14 mei 2007 13:57
Woonplaats: Stavenisse
Land: Nederland

Re: Milieupolitie moet steeds meer uitrukken om slangen te ...

Berichtdoor seraph » 05 jul 2007 22:18

svensegers99 schreef:ik heb men slang ook niet aangegeven :?


En wat zou er gebeuren als ze hier achter zouden komen :? ??

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 893
Berichten: 5658
Geregistreerd: 16 dec 2006 12:34
Woonplaats: Asse
Land: België

Re: Milieupolitie moet steeds meer uitrukken om slangen te ...

Berichtdoor svensegers99 » 06 jul 2007 10:42

geen idee...weet ook niet wat er gebeurt wat er gebeurt als ik ze wel aangeef :? ...waarschijnlijk paar uurtjes op mijn papieren wachten en dan waarschijnlijk door onwetendheid van zij die me da papieren gaven nog paar uurtjes invullen...later misschien nog controle over de vloer :?

Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1012
Berichten: 3226
Geregistreerd: 29 jan 2007 02:38
Woonplaats: kortrijk
Land: België

Re: Milieupolitie moet steeds meer uitrukken om slangen te ...

Berichtdoor Korneel » 06 jul 2007 13:42

wat er gebeurt wanneer ze er achter komen, dan hoop ik dat je niet al te veel andere huisdieren hebt, in het ergste geval worden AL je huisdieren in beslag genomen, dus niet enkel de reptielen die niet in orde zijn, alhoewel ik niet denk dat ze al te moeilijk zouden doen als je enkel 1 gutje hebt maar je weet maar nooit.

beter es naar het stadhuis gaan en papieren vragen voor vlarem 3 meldingsplicht. beter te voorzichtig dan achteraf merken dat ze er toch wel heel erg moeilijk over kunnen doen. (mijn bescheiden mening toch)
you know, shit happens


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 893
Berichten: 5658
Geregistreerd: 16 dec 2006 12:34
Woonplaats: Asse
Land: België

Re: Milieupolitie moet steeds meer uitrukken om slangen te ...

Berichtdoor svensegers99 » 07 jul 2007 20:29

zal er eens aan denken :wink:

Vorige

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 237 gasten

Reptielenforum