Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Wurgslang op schoolplein in Staphorst

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Wurgslang op schoolplein in Staphorst

Berichtdoor Martijn » 11 jun 2007 22:52

Wurgslang op schoolplein in Staphorst

AMSTERDAM - Op het schoolplein van een basisschool in Staphorst is vrijdag een boa constrictor gevonden. Het gaat om de Christelijk Nationale School aan de Staphorster Kerkweg.

De wurgslang is door het personeel van de dierenambulance gevangen en meegenomen, meldt de politie zondag.

:arrow: http://www.nu.nl/news/1108570/10/rss/Wu ... horst.html



Boa constrictor op schoolplein basisschool Staphorst

STAPHORST – Grote commotie vrijdagmiddag op de Christelijke Nationale School (CNS) in Staphorst. Juffrouw Lenette Veneman (23) uit Ommen vond tussen de middag een heuse slang in een nisje op het schoolplein. Aanvankelijk dacht het personeel dat het ging om een plastic slang, maar het bleek een heuse boa constrictor, een Zuid-Amerikaanse wurgslang. De dierenambulance haalde het beest op, dat ongedeerd bleef.
Hoewel de slang nog jong en dus klein was, stond de hele school op z‘n kop. Lenette Veneman, die dit cursusjaar begonnen is als docente, kreeg de schrik van haar leven. ‘Ik haalde er maar een collega bij en we dachten allebei dat het om een plastic slang ging. We keken al om het hoekje van een muur om te kijken of er iemand stond die een grap met ons uithaalde. Plotseling bewoog z‘n kop en z‘n tong. Nou, toen had ik het wel even gehad‘, aldus Lenette, die een uur later nog maar net van de schrik is bekomen. ‘We hebben direct de politie gebeld, die op haar beurt weer de dierenambulance inschakelde. Ook stuurden we meteen alle kinderen naar binnen. Om elk risico uit te sluiten. We wisten natuurlijk niet om wat voor slang het ging.‘
Een onbekende slang dus op het schoolplein van de CNS aan de Van Andelweg in Staphorst. Het is een gecombineerde school. Ook obs De Berkenhorst zit in het pand. Het personeel zorgde ervoor dat het beest niet ontsnapte. Na een tijd waren medewerkers Menno Koster (25) en Mariska van Beek (16) van de dierenambulance Steenwijk ter plekke. Zij gaven onmiddellijk uitsluitsel: het was een boa constrictor, zij het een kleintje. ‘Niet giftig, maar volgroeid kunnen ze toch een lengte van dik drie meter bereiken.‘ Voor de medewerkers van de dierenambulance geen dagelijkse kost, maar erg bijzonder was het volgens Menno Koster ook weer niet. ‘Deze dieren ontsnappen wel vaker. Het is lekker weer en dus zijn ze beweeglijk.‘ Ze kunnen wel lelijk bijten en dus ging het dier in een plastic bak, zodat hij niet kon ontsnappen.

Afbeelding

De boa constrictor is een tot drie meter lange wurgslang. Het dier heeft een lang en dun lichaam, dat echter erg massief is vanwege de vele spieren. De slang kan meer dan 25 kilo wegen en ondanks de grote lenigheid is het dier niet erg snel. Hoe het tropische reptiel op het schoolplein in Staphorst belandde, is een raadsel. Maar volgens Menno Koster ligt het voor de hand dat het dier in de buurt is ontsnapt. Ze worden namelijk veelvuldig gehouden als huisdier. ‘We vangen het dier nu eerst op en we gaan kijken wie de eigenaar is. Mensen die een slang missen, kunnen zich melden bij de dierenambulance in Steenwijk.‘

Bron: Meppeler Courant 07-06-2007

:arrow: http://www.cnsstaphorst.siteatschool.nl ... 2&page=102
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 230
Berichten: 607
Geregistreerd: 11 sep 2005 14:24
Woonplaats: Zevenaar bij arnhem
Land: Nederland

Berichtdoor nelly_555 » 11 jun 2007 22:57

is er dan niemand die het opvalt dat boven staande slang totaal niet op een boa constrictor lijkt

Hier staat als enige de juiste soort: http://www.ad.nl/fun/bizar/article1427542.ece
Nadat ik ze d'r op had gewezen -__-
Afbeelding
Reptielen:
1.0 P.G.G. Missing black/Sunglow '04: Lilo
1.1 P.G.G. Candy cane '05: Spirit & Rain
0.1 P.G.G. Butter '07: Buttercup
0.1 P.G.G. Blizzard '07: Blissy
1.0 Python regius '06: Chubby
Te koop:
0.1. Elaphe Obsoleta quadrivitatta '07
1.0 Heterodon nasicus '07
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1308
Berichten: 20340
Geregistreerd: 14 mei 2007 13:57
Woonplaats: Stavenisse
Land: Nederland

Berichtdoor seraph » 11 jun 2007 23:34

mooi beestje!

zal is bellen met de dierenambulance in steenwijk! (ben alleen bang dat ze niet zullen geloven dat hij 213 km van huis gevonden is :P :twisted: )

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 943
Berichten: 3346
Geregistreerd: 06 jan 2007 21:35
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Land: Nederland

Berichtdoor tijgertjuhh » 12 jun 2007 11:13

nelly_555 schreef:is er dan niemand die het opvalt dat boven staande slang totaal niet op een boa constrictor lijkt

Hier staat als enige de juiste soort: http://www.ad.nl/fun/bizar/article1427542.ece
Nadat ik ze d'r op had gewezen -__-


K vond het idd een raar uitziende boa, whaha!

Begon al bijna aan mn slangenkennis te twijfelen! :P
0.0.1 PGG Amel '13

1.0 Python Regius '13

0.0.2 PGG Amel '14

0.2 Jack Russel '08 en '13


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 739
Berichten: 3616
Geregistreerd: 25 sep 2006 14:49
Woonplaats: maastricht
Land: Nederland

Berichtdoor Jerom » 12 jun 2007 11:59

lijk meer op een pantherophis obselatus ssp :P
waarom zit ik daar niet op school :roll: :lol:
''Sir! We're surrounded!''
-'' Excellent! Now we can attack in all directions''


Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1211
Berichten: 15487
Geregistreerd: 01 apr 2007 21:41
Land: Nederland

Berichtdoor Motleydotnl » 12 jun 2007 12:40

whahah een boa constrictor???? hahaha. lool..
Afbeelding

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 686
Berichten: 2479
Geregistreerd: 02 sep 2006 13:22
Land: Nederland

Berichtdoor valiechemicalie » 12 jun 2007 14:03

hmm ik ken wel iemand uit steenwijk......

jammer dat ik geen plek over heb :(
1.0 elaphe schrencki anomala (NK 2003)
1.0 Bernersennenhond (NK 1999) R.I.P Augustus 2008
0.0.1 Pantheropis Gutta Gutta (missing black NK 2008)


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 943
Berichten: 3346
Geregistreerd: 06 jan 2007 21:35
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Land: Nederland

Berichtdoor tijgertjuhh » 12 jun 2007 20:09

K had een mailtje gestuurd naar de school in kwestie met daarin dat het geen boa constrictor betrof maar een grijze rattenslang. En ik heb reactie terug, haha:

Hallo Clementine,

Bedankt voor je reactie. Wij als schoolmeessters en juffen weten erniet zoveel van en laten ons graag door een in onze ogen deskundige vande dierenambulance voolichten. Die had het niet bij het juiste eind. Nogmaals bedankt.

gr. Aldert Dijk


Ben benieuwd of ze het ook aanpassen op de website! Tot nu toe niet iig!
0.0.1 PGG Amel '13

1.0 Python Regius '13

0.0.2 PGG Amel '14

0.2 Jack Russel '08 en '13


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 230
Berichten: 607
Geregistreerd: 11 sep 2005 14:24
Woonplaats: Zevenaar bij arnhem
Land: Nederland

Berichtdoor nelly_555 » 12 jun 2007 20:33

tijgertjuhh schreef:K had een mailtje gestuurd naar de school in kwestie met daarin dat het geen boa constrictor betrof maar een grijze rattenslang. En ik heb reactie terug, haha:

Hallo Clementine,

Bedankt voor je reactie. Wij als schoolmeessters en juffen weten erniet zoveel van en laten ons graag door een in onze ogen deskundige vande dierenambulance voolichten. Die had het niet bij het juiste eind. Nogmaals bedankt.

gr. Aldert Dijk


Ben benieuwd of ze het ook aanpassen op de website! Tot nu toe niet iig!


Haha ik had gister ook een mailtje gestuurd en kreeg deze reactie:

Halo Rianne.'k Heb je reactie doorgestuurd onder onze collega's. Wij weten van slangen niets tot erg weinig. Bedankt voor je reactie. gr. Aldert Dijk
Afbeelding
Reptielen:
1.0 P.G.G. Missing black/Sunglow '04: Lilo
1.1 P.G.G. Candy cane '05: Spirit & Rain
0.1 P.G.G. Butter '07: Buttercup
0.1 P.G.G. Blizzard '07: Blissy
1.0 Python regius '06: Chubby
Te koop:
0.1. Elaphe Obsoleta quadrivitatta '07
1.0 Heterodon nasicus '07
Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 985
Berichten: 1593
Geregistreerd: 21 jan 2007 13:20
Woonplaats: Edegem
Land: België

Berichtdoor reefer » 12 jun 2007 20:37

als dat een boa is wordt ik morge paus


ooooooooooooh toe laat het een boa zijn

punt 1: afschaffing celibaat
punt 2:boeit da nog iemand :lol:
slangen
0.1.0 lampropeltis mex mex
0.1.0 Pituophis catenifer sayi
hagedissen
1.1.0 Anolis carolinensis
0.2.0 lygodactylus picturatus
salamanders
0.0.2 Cynops oriëntalis
insecten
2.2.0 Heteropteryx dilatata (psg 18)
vissen
0.0.55 tropische vissen
knaagdieren
0.2.0 gerbil

vroeger gehad
2.0.0 lygodactylus picturatus
0.0.2 Takydromus sexlineatus
0.1000+.0 carausius morosus (psg1)
2.0.0 Heteropteryx dilatata (psg 18)
1.1.0 psg 23 eurycantha calcarata (psg 23)
1.1.0 Phyllium celebicum (psg 128)


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 686
Berichten: 2479
Geregistreerd: 02 sep 2006 13:22
Land: Nederland

Berichtdoor valiechemicalie » 12 jun 2007 21:32

reefer schreef:als dat een boa is wordt ik morge paus


ooooooooooooh toe laat het een boa zijn

punt 1: afschaffing celibaat
punt 2:boeit da nog iemand :lol:


ik denk dat je niet over iemands geloof grappen moet maken. kan mensen in het verkeerde keelgat schieten

(jaja ik ben niet de beste om dit te zeggen)
1.0 elaphe schrencki anomala (NK 2003)
1.0 Bernersennenhond (NK 1999) R.I.P Augustus 2008
0.0.1 Pantheropis Gutta Gutta (missing black NK 2008)


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1016
Berichten: 384
Geregistreerd: 30 jan 2007 00:50
Woonplaats: Heule (Kortrijk)
Land: België

Berichtdoor inadekate » 12 jun 2007 22:29

tijgertjuhh schreef:K had een mailtje gestuurd naar de school in kwestie met daarin dat het geen boa constrictor betrof maar een grijze rattenslang. En ik heb reactie terug, haha:

Hallo Clementine,

Bedankt voor je reactie. Wij als schoolmeessters en juffen weten erniet zoveel van en laten ons graag door een in onze ogen deskundige vande dierenambulance voolichten. Die had het niet bij het juiste eind. Nogmaals bedankt.

gr. Aldert Dijk


Ben benieuwd of ze het ook aanpassen op de website! Tot nu toe niet iig!



valt dit me als enigste ook op dat die persoon als leraar heeft gestudeerd en allesbehalve juist kan schrijven (typen) , sorry maar als men zo gemakkelijk een leraar kan worden en in 4 zinnen zoveel fouten te schrijven, dan kan het nog gemakkelijker zijn om een minister te worden.


en :lol: , zo gevaarlijk ziet die boa er uit, ik begin er bang van te komen zelfs, gelukkig dat men nog ervaren deskundigen heeft bij de dierenambulance.
Hopelijk dat ze ooit niet missen tss een rattenslang en een mamba (of enig gifslang) of er zal eentje mogen vlug afgevoerd worden en dit maal niet de slang.


EDIT : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_488322.html

het Laatste Nieuw wil het ook posten, en post er andere foto bij wat wel een Boa C is , tsss .
0.1.0 Elaphe climacophora stripe
0.1.0 Pantherophis guttatus striped
0.1.0 Epicrates cenchria maurus
0.1.0 Epicrates angulifer
1.0.0 Pogona Viciteps


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 179
Berichten: 1138
Geregistreerd: 05 jul 2005 00:57

Berichtdoor jobi » 13 jun 2007 02:13

Hopelijk komen ze nooit een ratelslang tegen die zullen ze hoogstwaarschijnlijk aanzien voor een rattenslang :idea:

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 230
Berichten: 607
Geregistreerd: 11 sep 2005 14:24
Woonplaats: Zevenaar bij arnhem
Land: Nederland

Berichtdoor nelly_555 » 13 jun 2007 17:05

inadekate schreef:
tijgertjuhh schreef:K had een mailtje gestuurd naar de school in kwestie met daarin dat het geen boa constrictor betrof maar een grijze rattenslang. En ik heb reactie terug, haha:

Hallo Clementine,

Bedankt voor je reactie. Wij als schoolmeessters en juffen weten erniet zoveel van en laten ons graag door een in onze ogen deskundige vande dierenambulance voolichten. Die had het niet bij het juiste eind. Nogmaals bedankt.

gr. Aldert Dijk


Ben benieuwd of ze het ook aanpassen op de website! Tot nu toe niet iig!



valt dit me als enigste ook op dat die persoon als leraar heeft gestudeerd en allesbehalve juist kan schrijven (typen) , sorry maar als men zo gemakkelijk een leraar kan worden en in 4 zinnen zoveel fouten te schrijven, dan kan het nog gemakkelijker zijn om een minister te worden.


Jah dit viel mij ook op, ik had op mijn best nederlands en zo beleefd mogelijk en mailtje gestuurd. En dan krijg je een mailtje terug met zeer matig nederlands :?
Ach jah...
Afbeelding
Reptielen:
1.0 P.G.G. Missing black/Sunglow '04: Lilo
1.1 P.G.G. Candy cane '05: Spirit & Rain
0.1 P.G.G. Butter '07: Buttercup
0.1 P.G.G. Blizzard '07: Blissy
1.0 Python regius '06: Chubby
Te koop:
0.1. Elaphe Obsoleta quadrivitatta '07
1.0 Heterodon nasicus '07
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 213
Berichten: 2363
Geregistreerd: 10 aug 2005 21:10
Woonplaats: omgeving Nijmegen
Land: Nederland

Berichtdoor Leon H. » 13 jun 2007 17:59

nelly_555 schreef:Jah dit viel mij ook op, ik had op mijn best nederlands en zo beleefd mogelijk en mailtje gestuurd. En dan krijg je een mailtje terug met zeer matig nederlands :?
Ach jah...

Ja, dit viel mij ook op. Ik had op mijn beste Nederlands en zo beleefd mogelijk een mailtje gestuurd. En dan krijg je een mailtje terug met zeer matig Nederlands :?
Ach ja...


Je hebt helemaal gelijk! Ik ben ook leraar en kan hier helemaal niet tegen... :twisted: :twisted:

Leon

(serieus, hoor... maar jou effe plagen mag toch wel? :D )
"Wijsheid begint met verwondering"- Socrates
0.0.1 python regius nk 2005
- website: kaa-koningspython.tk (buiten werking)


Volgende

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook [Bot] en 231 gasten

Reptielenforum