Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Slang is speld in hooiberg

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Slang is speld in hooiberg

Berichtdoor Martijn » 11 jun 2007 08:06

Slang is speld in hooiberg

door Henny Haggeman

DOETINCHEM - Twee treinreizigers die terug kwamen van een korte vakantie hebben zondagavond kort voor half elf een slang gezien in woonwijk De Huet in Doetinchem.

De ongeveer één meter lange slang (met een diameter van een paar centimeter) is gesignaleerd in de Blokhuislaan. De politie en een medewerker van de dierenambulance kwamen poolshoogte nemen, maar de zoektocht - met hulp van een aantal buurtbewoners - leverde in het nachtelijk donker niets op.
Na beschrijving van het reptiel door de twee treinreizigers ("groen-wit met kringeltjes") vermoedde de medewerker van de dierenambulance dat het gaat om een ongevaarlijke rattenslang. De politie - die op zoek is naar de eigenaar - waarschuwt niettemin de buurtbewoners.

De Doetinchemse Anouk Berendsen kwam samen met haar vriend met de koffers in de hand zondag- avond van het station door de Blokhuislaan en stapte bijna op de slang, die midden op straat lag. "Nadat we de koffers hadden weggezet, is mijn vriend terug gegaan", vertelt ze. "De slang kroop net omhoog tegen een huis, maar schoot toen weg de struiken in."

"Hier schijnt 't beessie te hebben gelegen", zegt Ronald Parent, wijzend naar de stoep voor zijn huis. De bewoner van de Blokhuislaan is er niet van onder de indruk. "Ik denk dat-ie harder van ons is geschrokken dan wij van hem."

Maar niet alle buurtbewoners tonen deze nuchterheid. Sophie Jansen - op weg naar Terborg waar haar ouders wonen - verlaat de woning met in de ene hand haar sleutels en in de andere hand een kooi, met daarin konijn Douwe. Normaal blijft het konijn bij zo'n alledaags bezoek achter in zijn hok in de tuin. "Misschien overdrijf ik", zegt de vrouw. "Maar nu neem ik Douwe - nog halfblind ook - toch maar mee."

:arrow: http://www.gelderlander.nl/achterhoek/a ... 437242.ece
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1010
Berichten: 2234
Geregistreerd: 28 jan 2007 18:11
Land: Nederland

Re: Slang is speld in hooiberg

Berichtdoor JCB » 11 jun 2007 08:19

Martijn schreef:"Hier schijnt 't beessie te hebben gelegen", zegt Ronald Parent, wijzend naar de stoep voor zijn huis. De bewoner van de Blokhuislaan is er niet van onder de indruk. "Ik denk dat-ie harder van ons is geschrokken dan wij van hem."


Oke niet iedereen hoeft slangen niet eng te vinden. Maar juist DIT soort reactie`s zouden kranten moeten plaatsen in de krant en niet alleen van bange mensen.

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 943
Berichten: 3346
Geregistreerd: 06 jan 2007 21:35
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Land: Nederland

Berichtdoor tijgertjuhh » 11 jun 2007 12:32

is idd beter dan dat stukje dat die vrouw dr konijn meeneemt.. :?
0.0.1 PGG Amel '13

1.0 Python Regius '13

0.0.2 PGG Amel '14

0.2 Jack Russel '08 en '13


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1536
Berichten: 2461
Geregistreerd: 05 aug 2007 09:16
Land: België

Re: Slang is speld in hooiberg

Berichtdoor W1inter » 25 aug 2007 21:37

heeft er ooit al es een korenslang iets gedood dat groter was dan'n hamster?
Afbeelding


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 227 gasten

Reptielenforum