Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Wetenschappers discussiëren over reptielenverbod

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Wetenschappers discussiëren over reptielenverbod

Berichtdoor Martijn » 29 okt 2017 03:01

Het houden van exotische dieren zoals reptielen en amfibieën, is mateloos populair. Maar daarmee komt de discussie op over het al dan niet beperken van de mogelijkheden om een slang of salamander thuis te houden. Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de reptielen die als huisdier worden gehouden al in het eerste jaar het loodje leggen. Eerder deze maand werd er ook al een onderzoek gepubliceerd over dat reptielen vaak verwaarloosd worden.


Bron/lees verder: Scientias
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 1
ID: 9583
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 nov 2016 23:07
Land: Nederland

Re: Wetenschappers discussiëren over reptielenverbod

Berichtdoor DLSsound » 29 okt 2017 11:55

Weer een gevalletje "de slechten verpesten het voor de goeden". Hoop dat een geheel verbod er nooit zal komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Waardering: 10
Heeft bedankt: 2
ID: 8481
Berichten: 325
Geregistreerd: 03 jan 2015 20:39
Woonplaats: Sneek
Land: Nederland

Re: Wetenschappers discussiëren over reptielenverbod

Berichtdoor dragon74 » 29 okt 2017 15:12

Dat verbod zal er waarschijnlijk ooit wel komen,
zolang de winkels niet eerlijk zijn over oe en wat met dieren zal het niet veranderen.
Als de voorlichting goed begint, zal de verzorging en huisvesting ook beter zijn.

Avatar gebruiker
Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676
Berichten: 972
Geregistreerd: 26 sep 2007 21:58
Woonplaats: Leiden
Land: Nederland

Re: Wetenschappers discussiëren over reptielenverbod

Berichtdoor Herman » 29 okt 2017 18:39

Het houden van exotische dieren zoals reptielen en amfibieën, is mateloos populair. Maar daarmee komt de discussie op over het al dan niet beperken van de mogelijkheden om een slang of salamander thuis te houden.


Prima, maar als populariteit het criterium is, wanneer gaan we dan eindelijk eens die discussie over de geschiktheid van honden en katten houden?

Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de reptielen die als huisdier worden gehouden al in het eerste jaar het loodje leggen.


Daar geloof ik dus echt geen hol van.

Eerder deze maand werd er ook al een onderzoek gepubliceerd over dat reptielen vaak verwaarloosd worden.


Goh. En honden, katten, of konijnen dan? Spoiler alert: die worden nog veel vaker en dan meestal ook veel ernstiger verwaarloosd.

Als we nu dat verwaarlozen gewoon eens strafbaar zouden stellen, ongeacht de diersoort, zou dat niet een betere oplossing zijn?
Laatst bijgewerkt door Herman op 29 okt 2017 18:52, in totaal 2 keer bewerkt.
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 1
ID: 9583
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 nov 2016 23:07
Land: Nederland

Re: Wetenschappers discussiëren over reptielenverbod

Berichtdoor DLSsound » 29 okt 2017 18:44

Zoals ik al zei, de goede verzorgers lijden onder de slechte. En ik geef je helemaal gelijk dat de slechte verzorgers bestraft moeten worden ipv alle houders van een bepaalde diersoort.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

Reptielenforum