Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Video: Stierslang mogelijk invasief in Nederland

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Video: Stierslang mogelijk invasief in Nederland

Berichtdoor Martijn » 25 jun 2017 18:59

Dit weekend een fijne wandeling door de Zuid-Hollandse duinen gepland? Kijk dan niet raar op wanneer u een exotische slang tegenkomt. De Amerikaanse stierslang (Pituophis melanoleucus) is daar in opmars. Mogelijk vestigt de wurgslang zich definitief in het duingebied ten noorden van Den Haag.


Bron/lees verder: Een vandaag


phpBB [video]
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676
Berichten: 972
Geregistreerd: 26 sep 2007 21:58
Woonplaats: Leiden
Land: Nederland

Re: Video: Stierslang mogelijk invasief in Nederland

Berichtdoor Herman » 03 jul 2017 21:47

Was voor mij geen verrassing meer toen het in de media kwam, had er al via RAVON van vernomen. Bij het zien van de eerste foto's moest ik heel even aan de zgn. Kankakee Bulls uit het grensgebied tussen Illinois en Indiana denken, maar deze zijn toch echt anders. De Bulls uit het zuiden van Minnesota komen er qua uiterlijk nog het dichtst bij in de buurt, alleen heb ik die nog nooit ergens aangeboden zien worden. Een hoogst merkwaardige situatie.

Afbeelding

Bron: http://www.southernminn.com/st_peter_herald/news/article_631135c8-97d9-588c-928d-f984bf7331f0.html
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:


Avatar gebruiker
Waardering: 14
Heeft bedankt: 5
ID: 1676
Berichten: 972
Geregistreerd: 26 sep 2007 21:58
Woonplaats: Leiden
Land: Nederland

Re: Video: Stierslang mogelijk invasief in Nederland

Berichtdoor Herman » 26 aug 2018 18:24

Inmiddels is gebleken dat het hybriden zijn. Allemaal...

Lees het artikel van Richard Struijk, in opdracht van de NVWA: https://www.nvwa.nl/documenten/dier/dieren-in-de-natuur/exoten/risicobeoordelingen/pituophis-waarnemingen-tussen-scheveningen-en-katwijk
Ik ben niet gemeen. Ik ben gewoon eerlijk. :twisted:


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten

Reptielenforum