Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

PvdD Dierenpartij betrokken bij dierproeven

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

PvdD Dierenpartij betrokken bij dierproeven

Berichtdoor Martijn » 12 maart 2007 20:51

'Financier PvdD betrokken bij dierproeven'

Nicolaas Pierson, de man die de verkiezingscampagne betaalde van de Partij voor de Dieren (PvdD) en de partij daarmee aan twee zetels in de Tweede Kamer hielp, verdient zijn geld met de verkoop van klamboes die zijn geïmpregneerd met op dieren geteste chemicaliën.


De Partij voor de Dieren is fel tegen dierproeven
Dat schrijft NRC Handelsblad zaterdag. Pierson laat zijn klamboes maken in Thailand en koopt chemicaliën die malariamuggen moeten weren (en daarmee mensenlevens kunnen redden) bij het Duitse chemieconcern Bayer. Die stoffen zijn getest op dieren, erkent Bayer in de krant.

Campagnekas
Pierson, vernoemd naar zijn oudoom die ruim honderd jaar geleden premier was en kleinzoon van de beroemde wetenschapper Allard Pierson, schonk de PvdD vorig jaar 300.000 euro voor de campagnekas voor de Tweede Kamerverkiezingen. Dat geld kwam uit de winst van zijn bedrijf, SiamDutch.

Volgens Marianne Thieme, leider van de PvdD, betaalde Pierson haar partij uit zijn privé-vermogen. 'Geld van zijn bedrijf of van Bayer hadden we niet aangenomen,' verklaart ze in de krant. In een verklaring neemt de partij afstand van het 'tendentieuze artikel'. 'Dat Pierson daarmee verantwoordelijk gemaakt wordt voor de dierproeven die Bayer in brede zin doet of dat zijn eerder verdiende vermogen daarmee de Partij voor de Dieren 'besmet' zou moeten zijn, is een gezochte poging tot verdachtmaking op basis van feiten die zich daarvoor niet lenen,' staat in de verklaring.

De PvdD is een groot tegenstander van elke vorm van dierproeven. Maar Pierson zegt tegen NRC Handelsblad geen problemen te hebben met de samenwerking met Bayer, een bedrijf dat veel dierproeven uitvoert. 'Dat is geen dilemma geweest. Ik heb daar niet zo over nagedacht. Van die dierproeven wist ik niet. Om de netten te impregneren en mensenlevens te redden, moesten we in zee met een chemieconcern,' reageert hij.

Door Jan Kooistra

Bron: Elsevier
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 796
Berichten: 1519
Geregistreerd: 30 okt 2006 18:44
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Berichtdoor quickstepster » 12 maart 2007 20:57

ook lekker om daar nu achter te komen :P
1.0.0. Pantherophis guttatus guttatus [wildkleur, het. motley]
0.1.0. Lampropeltis getula californiae [desert phase, het. albino] (te koop)
0.0.1. Hemitheconyx caudicinctus [wildkeur]

1.0.0. Heilige Birmaan [chocolate point]
0.1.0. Dwerghangoor [zwart]
0.0.2. Axolotl [wildkleur]


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 686
Berichten: 2479
Geregistreerd: 02 sep 2006 13:22
Land: Nederland

Berichtdoor valiechemicalie » 12 maart 2007 21:36

lolz pvd lekker genaait
1.0 elaphe schrencki anomala (NK 2003)
1.0 Bernersennenhond (NK 1999) R.I.P Augustus 2008
0.0.1 Pantheropis Gutta Gutta (missing black NK 2008)


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1049
Berichten: 3328
Geregistreerd: 09 feb 2007 10:13
Woonplaats: Amsterdam
Land: Nederland

Berichtdoor starline » 13 maart 2007 18:29

heb gelukkig niet op ze gestemt!! :wink:
0.1.0 surinaamse roodstaart B.C.C
0.0.1 nicaragua lokatiteit B.C.I
1.0.0 python regius
2.6.8 pantherophis guttatus (morphs en wk)


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Berichtdoor Snits » 13 maart 2007 19:26

Ze zoeken het wel weer erg ver hoor, straks krijg ik op mijn donder omdat mijn bamboeplacemet ooit het huisje was van de veerdragende geelgerande drieteenvlovogel... ehh jullie geven me toch niet aan hé?! :oops: :wink: Toch, als je zo'n duidelijk dierwelzijnsstandpunt inneemt moet je wel goed nadenken wat je doet.

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 262 gasten

Reptielenforum