Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Avatar gebruiker
Waardering: 16
Heeft bedankt: 7
ID: 1571
Berichten: 829
Geregistreerd: 19 aug 2007 07:49
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor sarah » 29 dec 2014 23:47

joogvanhedel schreef:En Anne , mijn broertje heeft het een keer gehad. Slot op de schuiframen van het ter. De retic gewoon het raam eruit gewipt. Toen rond gaan kruipen in de afgesloten terrarium kamer. Heeft mevrouw het voor elkaar gekregen goed gekeurde veiligheids sloten open te duwen ( ja die had ook nog op slot gekunnen, maar daar echt geen rekening mee gehouden. Met als gevolg 3,5 / 4 meter slang foetsie. Het hele blok afgezocht. Bij iedereen aan de deur, ook alle plaatsen afgezocht. Nergens te vinden. (Alle nooddiensten, politie, brandweer, asiel en dierenambulance op de hoogte gebracht. Kwamen niet eens kijken. Echt nergens te vinden, en dus met een enorm kut gevoel gaan slapen. Tot de dag erna de buurman aan de deur stond of de slang die hij op het dak zag kruipen toevallig die van ons was. Mijn broertje heeft volgens mjj nog nooit zo snel zijn dakraampje eruit gesloopt en is op het dak zijn slang gaan pakken. Gelukkig helemaal niets gebeurd, maar ongeluk zit in heel kleine hoek..........


ongeluk zit in een klein hoekje klopt. Echter kun je met bepaalde diersoorten je geen enkel ongelukje permitteren. Deze persoon heeft bewust geen extra voorzorgsmaatregelen genomen.
Als jij bewust iemand doodrijd kun je ook rekenen op een zware straf. Dat terzijde zie ik niet de gelijkenis met een giftig dier dat ontsnapt en deelname aan het verkeer.
Python regius, veel
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 60
Heeft bedankt: 69
ID: 666
Berichten: 854
Geregistreerd: 21 aug 2006 10:44
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor joog » 29 dec 2014 23:52

Nou moet je sommige in het verkeer zien. Heb ik liever cobra's bij de buren. Geloof me, al die media shit word zwaar over dreven. En in word niet goed van al die heilige mensen op internet. Alsof niemand ooit een fout heeft gemaakt. Ook levens gevaarlijke ! De slang is overigens in huis terug gevonden !!! Had z'n voordeur dus wel goed op slot...
Groeten Joog


Avatar gebruiker
Waardering: 50
Heeft bedankt: 8
ID: 1503
Berichten: 4815
Geregistreerd: 20 jul 2007 18:49
Woonplaats: Gelderland
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor wnieuwenhuis » 30 dec 2014 00:09

Cobra is teruggevonden in de schuur van de buurman.
Verder mogen dit soort dingen nooit gebeuren, zeker niet met levensgevaarlijke dieren. Maar 25.000 verhalen?
Volgens mij is er nog nooit iemand op het idee gekomen om voetbalsupporters, demonstranten, inbrekers ed zelf te laten voor politieinzet(of zelfs ME), dus waarom nu wel?

1.3 Python reticulatus sd/dwarf
0.0.2 Varanus prasinus
0.3 Geochelone elegans
1.1 Antaresia perthensis
1.1 Liasis savuensis
1.1 Rhadinophis prasinum
1.1 Pantherophis bairdi 'Mexico'
1.3 Thamnophis sirtalis
3.4 Python regius
1.1 Rhadinophis frenatum
1.1 Pantherophis guttatus
0.0.1 Agrionemys horsfieldii


Avatar gebruiker
Waardering: 60
Heeft bedankt: 69
ID: 666
Berichten: 854
Geregistreerd: 21 aug 2006 10:44
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor joog » 30 dec 2014 01:57

Omdat er heeel veel heiligen op multi media er een flink drama van maken. Dat is waar ik niet goed van word. Mede door die drama gaat onze en vele andere dieren hobby's er uiteindelijk aan.... Ik ga daar altijd tegen in. Mischien ooit te lomp, maar kan er ook slecht tegen !
Groeten Joog


Avatar gebruiker
Waardering: 60
Heeft bedankt: 69
ID: 666
Berichten: 854
Geregistreerd: 21 aug 2006 10:44
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor joog » 30 dec 2014 01:59

Geef ze een vinger, en uit eindelijk nemen ze de hele arm..........
Groeten Joog


Avatar gebruiker
Waardering: 90
Heeft bedankt: 72
ID: 7723
Berichten: 2755
Geregistreerd: 12 dec 2013 17:20
Woonplaats: Moordrecht
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor Nickyenjaimy » 30 dec 2014 09:56

wnieuwenhuis schreef:Cobra is teruggevonden in de schuur van de buurman.
Verder mogen dit soort dingen nooit gebeuren, zeker niet met levensgevaarlijke dieren. Maar 25.000 verhalen?
Volgens mij is er nog nooit iemand op het idee gekomen om voetbalsupporters, demonstranten, inbrekers ed zelf te laten voor politieinzet(of zelfs ME), dus waarom nu wel?


Inbrekers betalen hun eigen inzet wel terug, meestal in de vorm van hun celstraf. 1 dag zitten is €100,-
1.2 Pantherophis guttatus 1x Amel (07/13) 1x wildkleur (14/08/13) 1 x snow motley Bella, Vicky en Sisi
0.5 Europese korthaar katten 2x (24/04/12) 1x (17/05/13) 2x (22/05/13) Snoopy, Snoezepoes, Micky, Cleo en Charly op de een of andere vreemde manier klein blijvende poezen
0.1 staby/wetterhoun (14/11/14) Lola


Avatar gebruiker
Waardering: 85
Heeft bedankt: 186
ID: 7206
Berichten: 1695
Geregistreerd: 17 mei 2013 20:52
Woonplaats: Apeldoorn
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor Mies » 30 dec 2014 12:00

joogvanhedel schreef:Omdat er heeel veel heiligen op multi media er een flink drama van maken. Dat is waar ik niet goed van word. Mede door die drama gaat onze en vele andere dieren hobby's er uiteindelijk aan.... Ik ga daar altijd tegen in. Mischien ooit te lomp, maar kan er ook slecht tegen !


Onze hobby gaat naar de knoppen door dít soort fouten.

Wel vind ik zoals Wouter ook schrijft, dat ze ook die hooligans en andere rellende/protesterende tokkies keihard moeten aanpakken en dikke boetes moeten laten betalen... Ipv de maatschappij daarvoor laten bloeden.
7 prachtige roofdieren met en zonder pootjes :)

0.1. Europese Korthaar zwart 2001 "Eva" a.k.a. mevrouw poes
1.0. Lampropeltis Mexicana Greeri "Greeri"
0.1. Lampropeltis Getulus Floridana Brooksi "Brooksi"
0.1. Orthriophis Taeniurus SSP Blue Beauty 2013 "Chi"
0.1. Pantherophis Guttatus Anery 2007 "Shiva"
1.0. Pantherophis Guttatus Wildkleur papa/Missing Black mama 2012 "Isis"
0.1. Pantherophis Guttatus Wildkleur papa/Caramel mama 2012 "Osiris"


Avatar gebruiker
Waardering: 46
Heeft bedankt: 56
ID: 5613
Berichten: 671
Geregistreerd: 24 feb 2012 11:03
Woonplaats: Menen
Land: België

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor anne mardis » 30 dec 2014 15:21

Joog , laten we zeggen heel vroeger redelijk wat jaren geleden (18 tal jaren)is er ook eens een gutje ontsnapt , maar laten we zeggen ; de mensen die bij me geweest zijn kunnen dit beamen , als een dier uit de terra ontsnapt komt deze in de terrakamer te liggen, als ze daar uit ontsnapt dan komen ze in een soort gang (lees grote sas) , als ze dan ontsnapt zit ze in de keuken , maar nog altijd niet buiten, want dan moeten ze nog door een kamer, voor ze uiteindelijk buiten is.

Je kan de woorden heilig noemen , maar ik zou niet graag hebben dat ze mijn vergunning afnemen door een dier dat ontsnapt, laat staan bij de geburen zit en wat onheil uithalen.

Ik kan het niet heilig noemen , maar voorzichtig!

Ik vind het raar dat er direct geschoten wordt als je een opmerking maakt, bij mij blijft het gelijk dat er een retic uitbreekt of een cobra , als ze ontsnappen is het uw eigen fout en moet je iets doen aan de beveiliging van de hokken.

Avatar gebruiker
Waardering: 46
Heeft bedankt: 56
ID: 5613
Berichten: 671
Geregistreerd: 24 feb 2012 11:03
Woonplaats: Menen
Land: België

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor anne mardis » 30 dec 2014 15:27

Ik snap ook niet wat het verkeer te maken heeft met een dier dat ontsnapt ????

"joogvanhedel schreef:
Je mag ze zo kopen in Nederland, dus waarom die boete?? Als jij iemand dood rijd hoef je toch ook niets te betalen. Ja want ik "vind" dat als je auto rijd, je ook altijd moet kijken of er niemand uit de bosjes springt."

dat noemt een verzekering bij ons , jij moet misschien niets betalen , maar dat doet je verzekering wel ;)

"Nou moet je sommige in het verkeer zien. Heb ik liever cobra's bij de buren. Geloof me, al die media shit word zwaar over dreven. En in word niet goed van al die heilige mensen op internet. Alsof niemand ooit een fout heeft gemaakt. Ook levens gevaarlijke ! De slang is overigens in huis terug gevonden !!! Had z'n voordeur dus wel goed op slot..."

Inderdaad sommigen hebben beter geen rijbewijs, maar ik zou ook niet graag hebben dat er een buur zijn gifslang ontsnapt is .ik zou ook niet gerust zijn.

inderdaad media blaast heel veel op , daarom dat misschien het beter is dat we onze hokken goed beveiligen zodoende dat het niet in de media komt.

Avatar gebruiker
Waardering: 60
Heeft bedankt: 69
ID: 666
Berichten: 854
Geregistreerd: 21 aug 2006 10:44
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor joog » 30 dec 2014 16:25

Ja ben er het echt wel mee eens dat je je hokken hok moet afsluiten/ beveiligen. Ook ik zou niet blij zijn als bij de buurman een cobra ontsnapt. Ik zou ook niet rusten voordat ik de slang gevonden had. En mijn gezin iig in een slang vrij huis zou zitten. (Door zelf mijn huis op z'n kop te zetten) Bij mij is nog nooit iets ontsnapt. Daar gaat het mjj niet om. Maar word niet goed van die negatieve multimedia verhalen. En ben van mening dat ook wanneer er hier op het forum drama over gemaakt word. Andere multimedia hier ook hun slaatje uit kunnen slaan. Er is gelukkig niets gebeurd, en denk dat het beter is voor de hobby om er dan verder over op te houden. Ook die 25000 was blijkbaar weer onzin. Gewoon om de boel op te klooien, iedereen reageren, en alles weer goed negatief in de publiciteit.......
Groeten Joog


Avatar gebruiker
Waardering: 46
Heeft bedankt: 56
ID: 5613
Berichten: 671
Geregistreerd: 24 feb 2012 11:03
Woonplaats: Menen
Land: België

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor anne mardis » 30 dec 2014 17:38

het zijn al heel wat jaren dat ze negatief kijken naar onze hobby (trouwens mijn andere hobby ook)
enkele weken geleden kwam het in de krant dat iemand een gutje in zijn airco zitten had , natuurlijk wordt dit ook opgeblazen.

Persoonlijk ken ik wel enkele mensen die gifslangen hebben , al jaren , en nog nooit iets voorgehad.

Het is wel zo dat er meer reakties komen als er een gifslang ontsnapt tov een wurgslang, maar in dit punt zie ik ook direct dat gifslangenhouders in de bres springen voor de persoon in kwestie ;)

In belgie zijn ze verboden , maar dat komt ook nog in nederland duitsland ed, dit zal ook nog gebeuren met de reuzenslangen ;)

En zo een zaken bij ontsnapte dieren doen er geen goed aan.

Avatar gebruiker
Waardering: 19
Heeft bedankt: 23
ID: 7907
Berichten: 549
Geregistreerd: 26 feb 2014 22:02
Woonplaats: Landgraaf
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor prohabitator » 30 dec 2014 18:30

Ben ik toch benieuwd wat je andere hobby is.....
Groet Rob
0.0.1 Pantherophis Guttatus Wildkleur 2012 (Turbo)
1.0 Pantherophis Guttatus Snow Motley 2013 (Bliksem)
0.1 Pantherophis Guttatus Amel 2014
0.1 Pantherophis Guttatus Anery 2014


Avatar gebruiker
Waardering: 46
Heeft bedankt: 56
ID: 5613
Berichten: 671
Geregistreerd: 24 feb 2012 11:03
Woonplaats: Menen
Land: België

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor anne mardis » 30 dec 2014 18:48

wagens tuning en sound ;) in belgie veel problemen mee met wetgeving qua uitbouwen.

Avatar gebruiker
Waardering: 5
Heeft bedankt: 6
ID: 8095
Berichten: 86
Geregistreerd: 17 jun 2014 15:55
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor Mictian » 30 dec 2014 23:09

Mensen, mensen... Er bestaat ook nog een tussenweg hè.

Die cobra is ontsnapt en dat had nooit mogen gebeuren, daar zijn we het echt allemaal wel over eens. Maar de eigenaar in kwestie heeft vrijwel direct daarna afstand gedaan van zijn dieren en daarmee lijkt mij de kous wel af. Die 25.000 euro voegt niets toe.

Avatar gebruiker
Waardering: 5
Heeft bedankt: 2
ID: 8195
Berichten: 190
Geregistreerd: 25 aug 2014 12:34
Land: Nederland

Re: Verhalen 25.000 euro op eigenaar cobra 'belachelijk'

Berichtdoor Nerodiakeeper » 05 jan 2015 13:02

Er zijn destijds natuurlijk kosten gemaakt. Die wil je toch graag verhalen. Ik zou niet weten waarom de samenleving op moet draaien voor iemand die door onkunde een levensgevaarlijk dier laat ontsnappen.

En nee, ik ben niet heilig.
2.2 Nerodia fasciata pictiventris
3.1 Nerodia fasciata fasciata
1.4 Nerodia rhombifer rhombifer
en verder ploeterend aan website


Vorige

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

Reptielenforum