Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Telefax reportage

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 745
Berichten: 1219
Geregistreerd: 27 sep 2006 10:30
Woonplaats: ergens op de wereld
Land: België

Telefax reportage

Berichtdoor stekske » 31 jan 2007 20:14

voor de geinteresseerde er is vandaag op vtm (belgisch kanaal) een reportage over reptielen, over iemand waar een paar gifslangen en een kaaiman in beslag word genomen,

effe tussendoor .... 8)

uurbegin: 21.30
0.4.0 wildkleur koningspython
1.0.0 orange ghost koningspython
1.0.0 boa ssp
0.0.1 boa suriname
0.1.0 salmon boa



ben altijd de gezelligste thuis!!!


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 893
Berichten: 5658
Geregistreerd: 16 dec 2006 12:34
Woonplaats: Asse
Land: België

Berichtdoor svensegers99 » 31 jan 2007 22:19

vond het niet zo negatief als verw8 maar kwamen toch ook wel negatieve punten in hoor :(

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1016
Berichten: 384
Geregistreerd: 30 jan 2007 00:50
Woonplaats: Heule (Kortrijk)
Land: België

Berichtdoor inadekate » 31 jan 2007 23:32

Ik hoop dat ze de mensen die gifslangen (in Belgie) houden, dat ze toch die personen eens goed controleren, en bij sommige die een vergunning aanvragen , eens in het jaar nazien zodat het wel klopt of ze geen gifslangen houden, of via via te weten komen dat ze gevaarlijke slangen heben, want is ook geen speelgoed dat ze in hun bezit hebben.

Is gewoon wat ik vind van gifslangen, zien er heel mooi uit, maar ik ben mijn leven nog niet beu om zoiets te houden :s


en ik hoop dat er geen verdere gevolgen zullen komen op het gebied van wurgslangen, dat ze de wetgeving nog ietsje zwaarder zullen maken, want zou niet eerste keer zijn dat er gevolgen komen uit een uitzending van Telefacts.
0.1.0 Elaphe climacophora stripe
0.1.0 Pantherophis guttatus striped
0.1.0 Epicrates cenchria maurus
0.1.0 Epicrates angulifer
1.0.0 Pogona Viciteps


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 893
Berichten: 5658
Geregistreerd: 16 dec 2006 12:34
Woonplaats: Asse
Land: België

Berichtdoor svensegers99 » 01 feb 2007 00:32

tja de echte verzamelaars kennen de risicos en houden er dus ook rekening mee dat deze risicos enkel voor hun zijn en dus afgeschermd van hun omgeving...idd af en toe controle is goed maar weghalen van de slangen bij echte experten vind ik persoonlijk wel onzin...weghalen bij onervaren houders daarentegen vind ik terecht 8)

Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1012
Berichten: 3226
Geregistreerd: 29 jan 2007 02:38
Woonplaats: kortrijk
Land: België

Berichtdoor Korneel » 01 feb 2007 00:50

ervaringmoet ergens opgedaan worden, slangen zouden (zolang het ongevaarlijke diertjes zijn) moeten mogen gehouden worden. gifslangen daarentegen vereisen al een veel ruimere ervaring maar die moet toch ook ergens opgedaan worden ...

Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 745
Berichten: 1219
Geregistreerd: 27 sep 2006 10:30
Woonplaats: ergens op de wereld
Land: België

Berichtdoor stekske » 01 feb 2007 11:35

ik heb er in ieder geval geen goed oog in, na deze reportage zullen de controle nog strenger worden gehouden, het houden van exotische dieren is tot dus ver verboden, waarom ze dan verkopen als men ze volgens de wet toch niet mag houden, kan goed begrijpen dat er veel mensen hun dieren niet aangeven, waarom zouden ze: de kans is dan groot dat ze hun dieren kwijtgeraken, nu vind ik ook wel dat het houden van gifslangen toch goed gecontroleerd moet worden, ik geloofde mijn oren niet dat je op een beurs zomaar een gifslang kan kopen voor 25€!! zonder boe of ba heb je een gifslang in je bezit!!

nu respect voor de mensen die er houden en die weten waar ze mee bezig zijn, ik denk ook niet dat die mensen hun dieren in hun huiskamer houden zoals die op de reportage, verder wil ik afsluiten met deze zin:

Door al die zeveraars die niet weten aan wat ze beginnen en hun dieren nadien laten verkommeren of gewoon los laten in de natuur, is onze hobby weeral door het slijk gehaald,

erg maar de wereld loopt vol met z'on idioten :twisted: :twisted: :twisted:
0.4.0 wildkleur koningspython
1.0.0 orange ghost koningspython
1.0.0 boa ssp
0.0.1 boa suriname
0.1.0 salmon boa



ben altijd de gezelligste thuis!!!


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 493
Berichten: 11774
Geregistreerd: 16 mei 2006 22:07
Woonplaats: lauwe
Land: België

Berichtdoor The Spider » 02 feb 2007 13:44

vond et mooie dieren maar zeer slechtte reportage
toen ze praten over de LEVENS GEVAARLIJKE dieren tonen ze erbij ookl een boa contrictor en een helmkameleon(calyptratus). vond het zeeer overdreven.bracht de hobby toch in een klein discrediet!
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruzie maken is onwetendheid uitwisselen.

1.0 Boa Constrictor Albino (Sharp Strain)
0.1 Boa constricor poss. supersalmon poss. het. striped gen
0.1 Boa constrictor salmon DH sunglow (sharp)
1.1 Boa constictor imperator
0.1 Orthriophis taeniura ridleyi
1.1 Lichanura trivirgata saslowi
2.0 python molurus (wildkleur .het albino , albino)
1.0 Python Regius
1.0 pantherophis guttatus missing black motley .het caramel
1.1 luipaardgekko


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 881
Berichten: 11
Geregistreerd: 13 dec 2006 00:35
Woonplaats: Geluwe

vergunningen

Berichtdoor BlueZZZZZZeyes » 23 maart 2007 00:38

Ik vind persoonlijk ook wel dat iedereen die er de liefde, mogelijkheden en kennis voor heeft, de dieren zou mogen houden die hij wil....
We leven nog altijd in een "vrije" staat, en wie denkt de risico's te kennen, moet men de kans geven zijn hobby te beoefenen. Wapens worden ook toegestaan en zijn even gevaarlijk. En keukenmessen kunnen ook dodelijk zijn....
Ik vind wel dat men bvb enkel bij erkende kwekers zou mogen kopen, en enkel na het invullen v formulieren waardoor je bewijst te weten wat je aanschaft en wat het dier behoeft van verzorging. Want ik ondervind ook dat vele mensen reptielen aankopen om "stoer" te doen, en totaal niet weten hoeveel verzorging zo'n dieren behoeven. meestal dumpen zij de dieren dan, en dan krijgen de echte liefhebbers de slechte naam.....

Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 493
Berichten: 11774
Geregistreerd: 16 mei 2006 22:07
Woonplaats: lauwe
Land: België

Berichtdoor The Spider » 23 maart 2007 01:19

een examen over gifslangen erbij is ook niet slecht zodat ze zeker wete je er iets van kent
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruzie maken is onwetendheid uitwisselen.

1.0 Boa Constrictor Albino (Sharp Strain)
0.1 Boa constricor poss. supersalmon poss. het. striped gen
0.1 Boa constrictor salmon DH sunglow (sharp)
1.1 Boa constictor imperator
0.1 Orthriophis taeniura ridleyi
1.1 Lichanura trivirgata saslowi
2.0 python molurus (wildkleur .het albino , albino)
1.0 Python Regius
1.0 pantherophis guttatus missing black motley .het caramel
1.1 luipaardgekko


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 881
Berichten: 11
Geregistreerd: 13 dec 2006 00:35
Woonplaats: Geluwe

testen

Berichtdoor BlueZZZZZZeyes » 23 maart 2007 11:21

dat bedoel ik dus... Ik vind dat het idd te gemakkelijk is om je nu een slag aan te schaffen. Iemand met goeie bedoelingen zou er zeker niks op tegen hebben om een test af te leggen....

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 267 gasten

Reptielenforum