Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

vogelspinnen in het nieuws

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
beastmaster
ID: 1

vogelspinnen in het nieuws

Berichtdoor beastmaster » 19 aug 2006 20:51

Douane op Schiphol onderschept vogelspinnen

Schiphol -
De Douane op Schiphol heeft tijdens een reguliere controle twee postpakketten met in totaal vijf vogelspinnen onderschept. De contouren van de giftige dieren werden zichtbaar bij het scannen van de postpakketten. De Douane schakelde de Algemene Inspectie Dienst (AID) in. Na opening van de pakketten werd vastgesteld dat het ging om vijf levende giftige spinnen van de soorten Haplophelma Schmidty en Cyclosternum Fasciatum.
Afbeelding
Deze onbeschermde spinnensoorten behoren tot de groep vogelspinnen en zijn giftig. De AID heeft de spinnen inbeslaggenomen wegens dierkwelling. De postpakketten waren bestemd voor adressen in het Verenigd Koninkrijk en in Oostenrijk.

mijn vraag nu ... worden door kwekers legaal niet heel vaak spinnen en slangen verstuurd en verscheept??

naar mijn weten betaal je voor een pakketje met door TPG opgeplakte sticker levende have

niets strafbaars toch??


ben overigens wel streng tegenstander wat betreft versturen van dieren met de post ..
dat terzijde ..

Haplophelma Schmidti{maleisië}
Afbeelding

Cyclosternum Fasciatum{Costa Rica}
Afbeelding

naar mijn idee geen wildvang wat verstuurd is ... de herkomst van de twee spinnensoorten ligt te ver uit elkaar ...

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 256 gasten

Reptielenforum