Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Katjes gezocht voor mijn slang

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 538
Berichten: 441
Geregistreerd: 19 jun 2006 17:07

Berichtdoor Lucky Luciano » 06 nov 2006 19:44

dat bedoelde ik idd


neej joh ik heb geen cobra krijg al nachtmerrys bij het idee om gifslangen in huis te halen

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 610
Berichten: 107
Geregistreerd: 02 aug 2006 12:21

Berichtdoor HarryB » 27 nov 2006 08:11

dat iemand zich daar zo over kan opwinden! triest figuur maarja. Ik zie trouwens niet in waarom het erger is om een kat aan de slang te voeren dan een konijn ofzo (niet dat ik het wel doe). het zijn in de ogen van veel mensen allebij knuffeldieren en ze worden op de zelfde manier door de slang gedood. toch wordt het over een kat veel meer ophef gemaakt dan over een konijn. Ik zie het probleem niet. behalve dat katten een stuk duurder zijn.

Avatar gebruiker
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Berichten: 7537
Geregistreerd: 08 okt 2006 14:33
Woonplaats: Nordhorn
Land: Duitsland

Berichtdoor daphne » 27 nov 2006 10:19

waarom het ene dier zieliger volgens "ons" is dan het andere is vrij simpel uit te leggen.
Het gaat mede om de mate intelligentie die een dier bezit. Een konijn is lief, maar ook gewoon een dom beest. Een kat is heel erg slim, en kan je op die manier echt versteld doen staan van zijn persoonlijkheid. Juist vanwege die persoonlijkheid en intellegentie ga je je hechten aan een dier, krijg je er een band mee die meer is dan de band die je met je konijn hebt.
Ook de affectie van een dier speelt een rol. Een konijn zie je nou niet zo snel op schoot springen om eens te gaan spinnen en te genieten van het aaien, een kat wel. Die kan jou ook verbaal vertellen wat hij van je wil, een konijn niet. Ook dat maakt dan dat je in de kat meer een vriend ziet dan in een konijn. En last but not least, een kat kan heel erg oud worden, en zo echt een familielid worden. Als je konijn de 4 jaar haald mag je van geluk spreken, daarnaast zijn de meeste mensen hun konijn na een jaar of 2 al zat....
:clap: oh you so BIG :shock:


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 671
Berichten: 193
Geregistreerd: 24 aug 2006 09:16
Woonplaats: Kampen/Groningen/ Apeldoorn

Berichtdoor MennoJansma » 27 nov 2006 11:30

daphne schreef: Die kan jou ook verbaal vertellen wat hij van je wil, een konijn niet.


Hoe had je dat in gedachten? "Hey.. doe mij eens ff een kommetje melk!!"

:lol:
"Doe mij die maar!!"


Avatar gebruiker
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Berichten: 7537
Geregistreerd: 08 okt 2006 14:33
Woonplaats: Nordhorn
Land: Duitsland

Berichtdoor daphne » 27 nov 2006 13:06

zal je verbazen hoe goed katten eigenaren het soort mauw van hun kat kunnen onderscheiden.
Ik heb het met mijn honden ook. De ene blaf of piep is de andere niet.
Maar ook met lichaamstaal kunnen ze genoeg vertellen. Zie je een konijn al zo iets doen?
:clap: oh you so BIG :shock:


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 610
Berichten: 107
Geregistreerd: 02 aug 2006 12:21

Berichtdoor HarryB » 28 nov 2006 11:42

Daphne je hebt helemaal gelijk. Dat is ook de reden waarom ik alleen maar knaagdieren voer. en over het herkennen van de geluiden, dat klopt ook want ik hoor het altijd precies als mijn hond blaft. Alleen de moeder van mijn hond had precies hetzelfde geluid.

Avatar gebruiker
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Berichten: 7537
Geregistreerd: 08 okt 2006 14:33
Woonplaats: Nordhorn
Land: Duitsland

Berichtdoor daphne » 28 nov 2006 12:32

Ik heb het zelfs met mijn paarden. Er staan er hier 20, maar doorgaans hoor ik precies welk paard er aan het schreeuwen is. Van mijn hengsten weet ik zelfs wat ze er mee bedoelen of willen bereiken.
Ik moet toegeven dat ik bij sommige ratten ook zo iets heb van verrek die is leuk! Maar daar houd ik bewust afstand van, moet niet gekker worden als ik straks een nestje zou hebben en ik zou het niet kunnen voeren omdat ik ze zo lief vind :roll:
:clap: oh you so BIG :shock:


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 866
Berichten: 80
Geregistreerd: 05 dec 2006 18:19
Woonplaats: schiedam

Berichtdoor spikey » 09 dec 2006 22:25

daphne schreef:zal je verbazen hoe goed katten eigenaren het soort mauw van hun kat kunnen onderscheiden.
Ik heb het met mijn honden ook. De ene blaf of piep is de andere niet.
Maar ook met lichaamstaal kunnen ze genoeg vertellen. Zie je een konijn al zo iets doen?


nou dat zeg je nou laat me tante nou een konijn hebben die de voetbal van me nichtje probeert te dekken :shock: zou die daarmee bedoelen dat ie naar de hoeren wil????

En wat betreft die kattenmuts aka slangenfreak tja ach laat der ;lekker lid worden van greenpeace ofso.
Weet je wat ze allemaal aan vlees in dat kut whiskas pleuren voor die opgevoerde miauwende schijtmachines
Ik ben niet eigenwijs ik doe gewoon lekker me eigen ding;)


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 695
Berichten: 1225
Geregistreerd: 04 sep 2006 13:13
Woonplaats: emmen

Berichtdoor apartje » 16 dec 2006 08:53

ag, ik vind alle dieren leuk (uitzonderingen daar gelaten zoals konijnen, yuch) zoals jullie weten fokik ook met kleurmuisjes omdat ik ze mooi en lief vind. Maar ja, als mijn slangen moeten eten dan bedenk ik me niet...

ik kon het niet laten en heb er ook een stukje bij geschreven, beetje grof misschien, oeps....

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1025
Berichten: 11
Geregistreerd: 02 feb 2007 15:19

Berichtdoor slangenfreak » 03 feb 2007 17:23

ik zou nooit katte geven ofzo eerder konijne ofzo of dieren waar je makkelijk aan kan komen natuurlijk kun je altijd nog zelf kweke

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 866
Berichten: 80
Geregistreerd: 05 dec 2006 18:19
Woonplaats: schiedam

Berichtdoor spikey » 03 feb 2007 18:58

hahahahah ze blijven doorgaan over dat kattengezeik.Denk dat er niemand zo triest om ook echt katten te voeren hoewel je heb er bijzondere gevallen bij
Ik ben niet eigenwijs ik doe gewoon lekker me eigen ding;)


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1012
Berichten: 3226
Geregistreerd: 29 jan 2007 02:38
Woonplaats: kortrijk
Land: België

Berichtdoor Korneel » 03 feb 2007 20:09

daphne schreef:Ik heb het zelfs met mijn paarden. Er staan er hier 20, maar doorgaans hoor ik precies welk paard er aan het schreeuwen is. Van mijn hengsten weet ik zelfs wat ze er mee bedoelen of willen bereiken.
Ik moet toegeven dat ik bij sommige ratten ook zo iets heb van verrek die is leuk! Maar daar houd ik bewust afstand van, moet niet gekker worden als ik straks een nestje zou hebben en ik zou het niet kunnen voeren omdat ik ze zo lief vind :roll:


de dag dat ik begin met zelf voedsel te kweken voor men arme slangetjes verhongeren men slangen eh heb ik massa's huisdieren bij, ratjes zijn zo lief en ik heb altijd al een ratje willen hebben als huisdier. konijntjes vind ik ook lief, maar het is hun eigen schuld dat ze zo lekker zijn, en al es zo'n koddig varkentje gezien, zou ik ook wel willen hebben als huisdier en zo kan ik nog lang verder

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 881
Berichten: 11
Geregistreerd: 13 dec 2006 00:35
Woonplaats: Geluwe

katten als slangenvoer

Berichtdoor BlueZZZZZZeyes » 23 maart 2007 00:23

Als katten niet mogen.... Heeft er dan iemand een kind op overschot???
:D :oops: :D :oops: :D :oops:

Sorry, klinkt grof, maar kon het echt niet laten... :twisted:

Vorige

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 252 gasten

Reptielenforum