Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

update gestolen boa`s

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
rutger
ID: 1

Berichtdoor rutger » 06 jan 2006 12:15

druk schreef:
rutger schreef:het klinkt misschien heel lullig wat ik nu ga zeggen maar als ze zelf geen info vrij willen geven ( ik zie echt geen enkele reden waarom niet) en er worden mij leuke albino's aangeboden voor een goeie prijs waarom zou ik ze dan niet kopen. Ik kan immers niet weten of ze gestolen zijn omdat ik dat niet na kan gaan. Dit omdat sauria geheimzinnig doet over iets wat niet nodig is.

Ja Rutger het mooi is dan als je zeg maar midden dit jaar op een
beurs een albino boa koopt of inruilt .
En het blijkt een gestolen dier te zijn dan ben jij je geld kwijt en de slang.
Daar komt dan nog eens bij dat je dan te boek staat als heler .

Dan maakt het ook niet uit of je bewijzen kunt waar jij hem gekocht hebt .


Ik vraag me echt serieus af hoe ze willen gaan aantonen dat het een gestolen dier is.
Daarnaast is een overdracht certificaat zo gemaakt en dan heb je het weer dicht getimmert.
Dus het is heel lastig om aan te tonen dat een dier ergens gestolen is, of ze moeten gechipt zijn en de chip hebben ze er toevallig niet uitgehaalt. Dit gebeurt vrij veel bij gestolen dieren. Of ze moeten over hele goeie foto's beschikken en deze vrijgeven, zodat ik zelf kan controleren of de aan mij aangeboden dieren gestolen zijn.
Nogmaals, als ik een koppel albino's aangeboden krijg en de prijs is goed en de pepieren lijken in orde te zijn waarom zou ik ze dan niet kopen. Ik ga niet, omdat iemand geen info vrij wil geven, geen dieren kopen omdat ze wel eens gestolen zouden kunnen zijn. Dan kan je je eigen met elk volwassen dier wel af kunnen vragen of het misschien gestolen is.

Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 178
Berichten: 15499
Geregistreerd: 02 jul 2005 16:28
Land: Nederland

Berichtdoor boidae » 06 jan 2006 20:31

druk schreef:
Boidae) schreef:als i het hel bond maakt kunnen z`n colega`s hem dan sàvonds in stoppen.whwhwhwhaaaaa


Leg even uit ik kan je even niet volgen haha.


kijk op z`n persoonsgegevens dan snap jem wel
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]


strangler
ID: 1

Berichtdoor strangler » 06 jan 2006 21:04

druk schreef:
strangler schreef:ja maar als jou albino's worden aangeboden zonder of met valse papieren dan weet je dat het niet goed zit en ik zou geen boa's hier willen hebben zitten zonder papieren
en als je een koppel koopt dan krijg je nakweek en dan die kan je niet verkopen want je kan zelf geen overdrachts formulier mee geven want dan leid het spoor terug naar jou en je albino's waar je geen papieren voor hebt

Hoe kan ik zien dat het valse papieren zijn een A4 tje is zo gedrukt .
Leg eens uit waar ik op moet letten ??????


ik zeg helemaal niet dat je kunt zien dat het wel of geen valse papieren zijn ik vroeg me gewoon af of ze er niet op een 1 of andere manier achter konden komen, snap je?

ik zou er namelik echt "bang"voor zijn dat ze er achter zouden komen en dan mijn dieren mee nemen en ik al dat geld kwijt was en het dier

(boidae)
ID: 1

Berichtdoor (boidae) » 06 jan 2006 23:10

elk dier heeft wel een uniek kenmerk aan zich er is niet een slang hetzelde bewijs is dus altijd te leveren.in america hebben veel grote kwekers staart foto`s van de onderkant van alle duure slangen.

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 143
Berichten: 3421
Geregistreerd: 24 mei 2005 18:22
Woonplaats: Lichtenvoorde
Land: Nederland

Berichtdoor druk » 07 jan 2006 12:25

Ik denk als ze beweren dat je een van de gestolen slangen hebt dat het
een juridisch moeilijke zaak word .

Net wat boidae schrijft van die foto's .
Maar dan moeten die er wel zijn .

strangler
ID: 1

Berichtdoor strangler » 07 jan 2006 13:57

o jah ok die zaak zal dan idd erg moeilijk worden

maar ik begrijp het nu wel beter

Vorige

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

Reptielenforum