Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Nationaal Serum Depot van start

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Nationaal Serum Depot van start

Berichtdoor Marco T. » 26 mei 2008 17:24

Ebony schreef:
Marco T. schreef:Voor schorpioenen is het verstandig om een epipen te kopen, voor vogelspinnen VIND ik het overbodig. De kans dat je voor vogelspinnen allergisch bent is zeeer klein. De kans dat je gevoelig bent voor het gif is groter, maar daar doet de epipen weinig aan. Met deze reactie neem ik geen enkele verantwoordelijkheid op me....


Eeh.. Bij giftige dieren is het zo dat als je vaak met het gif in aanraking komt door terrarium en dergelijke dan kan het zijn dat je er eerder allergies voor bent dan mensen die nooit met de dieren omgaan... Let op.... KAN het zijn.. Of het daadwerkelijk zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen maar heb het wel geleerd...


Het gif van vogelspinnen is uit zulke bestanddelen opgebouwd dat de kans op allergische reactie heel klein is. Je kan het totaal niet met slangengif vergelijken. Maar de kans blijft ja. Generaliseren heeft in dit geval geen zin. De voordelen van de epipen zijn niet groter dan de nadelen die het met zich meebrengt bij vogelspinnen in mijn ogen. Bij schorpioenen wel...
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1631
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12 sep 2007 01:24
Woonplaats: Deventer
Land: Nederland

Re: Nationaal Serum Depot van start

Berichtdoor Rick » 26 mei 2008 18:14

Ik wil jullie beiden niet van de troon stoten maar, als ik de mensen van het vogelspinnen-forum heb gelezen heb je aan antihistamine tabletten genoeg.
Ook ben ik niet kapot van adrenaline dat in de epipen zit.
(voornaamste werking het TIJDELIJK vernauwen van vaten en het vergroten van de luchtwegen zodat de bloedruk omhoog gaat.

Dit is een product voor mensen met een ernstige allergie (heb ik niet)
Het wordt dan niks voor niks op recept voorgeschreven.
Het is wel een goed middel, dat wel maar idd net als Marco al heeft gezegt het als of je met een kanon op een mug gaat schieten.

Ik zit er aan te denken om mijn Huisarts eens te vragen welk anti middel ik het beste kan gebruiken.
Dan weet ik zeker dat ik het goede spul in huis haal.

Toch bedankt voor jullie hulp

Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Nationaal Serum Depot van start

Berichtdoor Marco T. » 26 mei 2008 22:44

Oh mij stoot je daarmee niet van de troon hoor. Dat is wat ik zeg, alleen dan mooier verwoord :lol:
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Vorige

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 104 gasten

Reptielenforum