Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Lease een reptiel

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1667
Berichten: 1238
Geregistreerd: 23 sep 2007 19:28
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor BasScholten » 24 maart 2008 10:15

Hierin staat dus duidelijk dat instellingen de mogelijkheid wordt geboden om steeds een ander soort reptiel compleet incl. hok en verzorging te leasen. Dat staat in mijn ogen gelijk aan heen en weer slepen.
Ik blijf erbij, hoe vaak ik er ook over lees en naar het filmpje kijk, dat het een slecht uitvoerbaar idee is.
In de hele dierenwereld worden impulsaankopen gedaan en dieren gekocht die na een jaar weer weggedaan worden. Kijk eens op marktplaats hoeveel honden van een jaar je daar kunt kopen en soms zelfs gratis af kunt halen. Ook staat er iedere week weer iemand op die bij zichzelf denkt genoeg kennis in huis te hebben om een Reptielenopvang (of lees dierentuin) te beginnen. En dan kom je met een Tijger Python van 4 mtr en die wordt vrolijk ontvangen maar voor je roodwangschilpad is geen plaats.

Ik zie dit alleen maar als een manier om nog meer geld aan een Reptiel te verdienen want elke week opnieuw brengt hij weer geld in het laatje, maakt niet uit bij wie hij staat.
Dit is puur mijn gevoel, ik heb er weinig goede woorden voor over...
Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1836
Berichten: 139
Geregistreerd: 29 nov 2007 21:24
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor dylan leurink » 27 maart 2008 17:42

Als je het op die manier opvat dan heb je helemaal gelijk, maar wanneer mensen het reptiel daadwerkelijk houden gaat het reptiel er alleen maar op vooruit.

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1667
Berichten: 1238
Geregistreerd: 23 sep 2007 19:28
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor BasScholten » 27 maart 2008 20:07

dylan leurink schreef:Als je het op die manier opvat dan heb je helemaal gelijk, maar wanneer mensen het reptiel daadwerkelijk houden gaat het reptiel er alleen maar op vooruit.



Precies maar dat is iets dat je nooit met zekerheid kunt zeggen. Ik vind dat er geregistreerd moet worden welke dieren je verzorgt en dat moet je kunnen tonen bij de kassa van de reptielenbeurs. Nieuwelingen mogen alleen mee met iemand die geregistreerd is. En ze moeten er eens mee stoppen om dierenpret beurzen te gaan houden. Ik word kotsmisselijk van al die dagjesmensen: Jakkes, een slang...
Flikker dan toch gewoon lekker op en ga terug naar je sieradenbeurs of iets dergelijks. En misschien is het wel verstandig om een leeftijdsgrens aan bepaalde dieren te hangen. Slangen van de orde Reuzeslangen gewoon pas vanaf 18 of misschien zelfs wel vanaf 21 jaar. Hetzelfde voor gifslangen...
Dit is eigenlijk een eindeloze discussie die waarschijnlijk nooit aan een eind komt.
Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1836
Berichten: 139
Geregistreerd: 29 nov 2007 21:24
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor dylan leurink » 27 maart 2008 20:10

Hierin kan ik mij ook wel enigsinds vinden.
Op de beurzen waar ik dan geweest ben hoorde je wel veel negatieve racties van veel mensen die alleen kwamen kijken.
Het is alleen wel lastig om mensen op deze manier (zoals jij hem beschrijft) naar een beurs te krijgen.
Zon beurs wordt maar om een reden gehouden lijkt mij: geld verdienen

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1257
Berichten: 5916
Geregistreerd: 24 apr 2007 16:08
Woonplaats: apeldoorn
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor sportfreakie » 27 maart 2008 20:24

bas aan de ene kant ben ik het wel met je eens maar ga er dan geen leeftijds grens aan zetten of dan 18+ of onder begeleiding.
LID VAN FSW


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1667
Berichten: 1238
Geregistreerd: 23 sep 2007 19:28
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor BasScholten » 28 maart 2008 18:19

sportfreakie schreef:bas aan de ene kant ben ik het wel met je eens maar ga er dan geen leeftijds grens aan zetten of dan 18+ of onder begeleiding.




Dat vind jij alleen maar omdat je pas 15 bent. En dat zou ik ook vinden als ik 15 was geweest maar voor sommige dingen zijn bepaalde denkbeelden en verantwoordelijkheidsgevoel nodig. En het is helemaal niet gezegd dat je op je 18de ineens een dosis verantwoordelijkgheidsgevoel krijgt maar meestal ga je wel anders nadenken naarmate je ouder wordt. Nu zal jij misschien wel al op je 12de heel verantwoordelijk geweest zijn voor de dieren maar ik kon op mijn 14de ook al heel goed autorijden maar ik kreeg ook geen rijbewijs. Dat is niet voor niets weet je....
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1667
Berichten: 1238
Geregistreerd: 23 sep 2007 19:28
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor BasScholten » 28 maart 2008 18:21

dylan leurink schreef:Hierin kan ik mij ook wel enigsinds vinden.
Op de beurzen waar ik dan geweest ben hoorde je wel veel negatieve racties van veel mensen die alleen kwamen kijken.
Het is alleen wel lastig om mensen op deze manier (zoals jij hem beschrijft) naar een beurs te krijgen.
Zon beurs wordt maar om een reden gehouden lijkt mij: geld verdienen




En dat is precies waar het misgaat. Mensen als Bob Clark die de hele Europese markt naar de klote helpen met hun woekerprijzen. Gelukkig wordt het de laatste tijd steeds rustiger bij zijn stand, dan blijft ie op den duur misschien wel weg....
Afbeelding


Verbannen
Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1878
Berichten: 11598
Geregistreerd: 18 dec 2007 12:19
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor bumblebee » 28 maart 2008 18:46

ik vind het eerlijk gezegd ook geen goed idee. kan mij vinden in de mening van basscholten. de dieren kunnen dus op zo een manier elke week wel door een ander geleased worden. het woor alleen al "geleased" we hebben het wel over levende dieren en niet over een auto. ik zie het zomaar gebeuren dat een kind voor ze verjaardag om een slang vraagt en die uitgeleend krijgt van daar, dan na 1 week misschien weer terug en hup op naar de volgende persoon die 25 eurootjes neer kan leggen. bovendien vond ik in dat filmpje de opmerking, die het jongetje maakte over zijn slecht etende baardagaam, dat het volgens haar heel normaal was dat hij slecht at toch wel zeer vreemd

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1257
Berichten: 5916
Geregistreerd: 24 apr 2007 16:08
Woonplaats: apeldoorn
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor sportfreakie » 28 maart 2008 20:04

BasScholten schreef:
sportfreakie schreef:bas aan de ene kant ben ik het wel met je eens maar ga er dan geen leeftijds grens aan zetten of dan 18+ of onder begeleiding.




Dat vind jij alleen maar omdat je pas 15 bent. En dat zou ik ook vinden als ik 15 was geweest maar voor sommige dingen zijn bepaalde denkbeelden en verantwoordelijkheidsgevoel nodig. En het is helemaal niet gezegd dat je op je 18de ineens een dosis verantwoordelijkgheidsgevoel krijgt maar meestal ga je wel anders nadenken naarmate je ouder wordt. Nu zal jij misschien wel al op je 12de heel verantwoordelijk geweest zijn voor de dieren maar ik kon op mijn 14de ook al heel goed autorijden maar ik kreeg ook geen rijbewijs. Dat is niet voor niets weet je....



daar heb je gelijk in.
maar dat bedoel ik met laat mensen dan onder begeleiding daar lopen van iemand met aantoonbaar ervaring of iemand die 21 of 18+ is.
LID VAN FSW


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1667
Berichten: 1238
Geregistreerd: 23 sep 2007 19:28
Land: Nederland

Re: Lease een reptiel

Berichtdoor BasScholten » 28 maart 2008 20:18

sportfreakie schreef:
BasScholten schreef:
sportfreakie schreef:bas aan de ene kant ben ik het wel met je eens maar ga er dan geen leeftijds grens aan zetten of dan 18+ of onder begeleiding.




Dat vind jij alleen maar omdat je pas 15 bent. En dat zou ik ook vinden als ik 15 was geweest maar voor sommige dingen zijn bepaalde denkbeelden en verantwoordelijkheidsgevoel nodig. En het is helemaal niet gezegd dat je op je 18de ineens een dosis verantwoordelijkgheidsgevoel krijgt maar meestal ga je wel anders nadenken naarmate je ouder wordt. Nu zal jij misschien wel al op je 12de heel verantwoordelijk geweest zijn voor de dieren maar ik kon op mijn 14de ook al heel goed autorijden maar ik kreeg ook geen rijbewijs. Dat is niet voor niets weet je....



daar heb je gelijk in.
maar dat bedoel ik met laat mensen dan onder begeleiding daar lopen van iemand met aantoonbaar ervaring of iemand die 21 of 18+ is.



Ik zeg ook niet dat je niks mag houden onder de 18 maar Anaconda´s, Tijger Pythons, Rots Pythons, Amethisten en Retics vind ik gewoon veel te onverantwoordlijk voor mensen onder de 18. Ook sommige pure Boa Constrictors kunnen puur aan de maat worden. Hetzelfde geld voor mij voor Gifslangen. En eigenlijk vind ik dat je pas Gifslangen mag houden als je 5 jaar of langer geregistreerd verzorger bent van slangen met een vergelijkbaar karakter. Over het geheel genomen is het een taak die niet uit te voeren is en daarom zal het altijd zo blijven. Reptielen worden nog te vaak als stoer gezien en worden regelmatig op feesten en partijen uit het terrarium gehaald om onder het genot van keiharde housemuziek (voor de dieren is dit net een heimachine) te genieten van sigarettenrook terwijl ze lekker stevig om de warme nek van de ´verzorger´ hangen....
Afbeelding


Vorige

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 57 gasten

Reptielenforum