Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Op één dag twee slangen gespot in Apeldoorn

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over slangen. Nieuws over andere reptielen kan je lezen op het Reptielenforum.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Op één dag twee slangen gespot in Apeldoorn

Berichtdoor Martijn » 27 jun 2015 18:00

Inwoners van Apeldoorn werden donderdag verrast door niet één, maar zelfs twee 'ontheemde' slangen. In Park Berg en Bos kroop een ringslang rond en in een woonwijk in Apeldoorn-Zuid had zich zelfs een flink uit de kluiten gewassen Taiwanese rattenslang in een tuin verschanst.


Bron/lees verder: de Gelderlander
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 20
Heeft bedankt: 4
ID: 8581
Berichten: 938
Geregistreerd: 25 feb 2015 16:14
Woonplaats: Hoorn
Land: Nederland

Re: Op één dag twee slangen gespot in Apeldoorn

Berichtdoor jessedegelder » 27 jun 2015 18:54

Wat is dat toch met Taiwanese rattenslangen die ontsnappen? Je zou toch zeggen dat er meer mensen met 'gewone' gutten zijn, dus dat die vaker ontsnappen?
0.0.1 Pantherophis Guttatus - Amelanistic "Drogon"
1.0 Canis lupus familiaris - Berner Sennen x Duitse Herder "Ozzy"
0.1 Felis Catus - Schildpadje "Lotje"


Avatar gebruiker
Waardering: 7
Heeft bedankt: 7
ID: 7920
Berichten: 500
Geregistreerd: 03 maart 2014 16:32
Land: Nederland

Re: Op één dag twee slangen gespot in Apeldoorn

Berichtdoor ballpython2014 » 27 jun 2015 19:23

jessedegelder schreef:Wat is dat toch met Taiwanese rattenslangen die ontsnappen? Je zou toch zeggen dat er meer mensen met 'gewone' gutten zijn, dus dat die vaker ontsnappen?

Gebeurd ook wel. Maar als mijn slang zou ontsnappen zou ik alleen direct omwonende dat laten weten en ervoor zorgen/verzoeken dat de media er uit blijft. De reactie's die er zijn op dit soort berichten, in de media, zijn vaak ook misselijk makend en absurd. Ook naar de slangen houder en de reptielen hobby toe.. Het is ook niet logisch voor een slang om je huis te verlaten, vaak zitten ze nog rondom het huis. als er een week nog geen sporen zijn van mijn slang zou ik pas naar de gemeente gaan om uit te leggen wat er is gebeurd en dat de slang ongevaarlijk is.

Ik denk ook dat 9/10 slangen die "ontsnapt" zijn gewoon doelbewust buiten gezet worden of door laksheid buiten terecht gekomen zijn. (helaas)
0.1 Python Regius


Avatar gebruiker
Waardering: 24
Heeft bedankt: 35
ID: 8637
Berichten: 782
Geregistreerd: 31 maart 2015 23:35
Woonplaats: Oudenbosch
Land: Nederland

Re: Op één dag twee slangen gespot in Apeldoorn

Berichtdoor Devenco » 28 jun 2015 00:39

ballpython2014 schreef:
jessedegelder schreef:Wat is dat toch met Taiwanese rattenslangen die ontsnappen? Je zou toch zeggen dat er meer mensen met 'gewone' gutten zijn, dus dat die vaker ontsnappen?

Gebeurd ook wel. Maar als mijn slang zou ontsnappen zou ik alleen direct omwonende dat laten weten en ervoor zorgen/verzoeken dat de media er uit blijft. De reactie's die er zijn op dit soort berichten, in de media, zijn vaak ook misselijk makend en absurd. Ook naar de slangen houder en de reptielen hobby toe.. Het is ook niet logisch voor een slang om je huis te verlaten, vaak zitten ze nog rondom het huis. als er een week nog geen sporen zijn van mijn slang zou ik pas naar de gemeente gaan om uit te leggen wat er is gebeurd en dat de slang ongevaarlijk is.

Ik denk ook dat 9/10 slangen die "ontsnapt" zijn gewoon doelbewust buiten gezet worden of door laksheid buiten terecht gekomen zijn. (helaas)



Jup in het laatste helemaal...

De reptielen kamer hier heeft momenteel zelfs 0 gaten... dus zouden alleen weg kunnen als ik de deur open doe ... :P

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten

Reptielenforum