Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
● Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
● Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp
Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Marco T. » 12 sep 2007 19:38

Bewijs jij maar eens dat slangen het niet of wel leuk vinden om gehanteerd te worden. Neem aan dat je dan ook vind dat het niet goed is om ze elke dag te hanteren. Af en toe hanteren vind ik geen probleem, maar elke dag en dan buiten voor de voordeur gaat mij te ver.
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Snits » 12 sep 2007 19:40

Ik heb geen enkele behoefte om wetenschappelijk iets te bewijzen wat ik op mijn gevoel doe.
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Marco T. » 12 sep 2007 19:42

Mijn laatste offtopic bericht, sorry iedereen die zich eraan ergert.

Ik neem aan dat jij het ook niet goed vind als iemand zijn slangen elke dag gehanteerd en zelfs buiten op de stoep leggen. Ditmaal vraag ik enkel om je mening....
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 178
Berichten: 15499
Geregistreerd: 02 jul 2005 16:28
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor boidae » 12 sep 2007 20:09

oke niet wetenschappelijk maar wel waar.
Mijn columbiaan (duivel) kwam altijd naar het glas als ik in de kamer kwam,bij een ander deed ze dit niet.Als ik dan de ruiten los deed en in kleermaker zit in de kamer ging zitten kwam ze naar mij toe,rolde zich tussen m`n benen op en legde dan haar kop op mijn knie.Dat deed ze alleen bij mij bij niemand anders.Als ik de kamer uitliep zocht ze me op ,en dan bedoel ik echt zoeken eerst in de douce en slaapkamer en dan zo de trap af de woonkamer in als ik dan op de bank lag kwam ze bij mij liggen mijn vrouw zag ze niet staan.Let wel deed ik alleen in de zomermaanden dan mocht ze door het hele huis.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 985
Berichten: 1593
Geregistreerd: 21 jan 2007 13:20
Woonplaats: Edegem
Land: België

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor reefer » 12 sep 2007 20:58

hoop echt dat ik op de volgende bbq kan aanwezeg zijn :( ik heb weer wat leuks gemist :'(
slangen
0.1.0 lampropeltis mex mex
0.1.0 Pituophis catenifer sayi
hagedissen
1.1.0 Anolis carolinensis
0.2.0 lygodactylus picturatus
salamanders
0.0.2 Cynops oriëntalis
insecten
2.2.0 Heteropteryx dilatata (psg 18)
vissen
0.0.55 tropische vissen
knaagdieren
0.2.0 gerbil

vroeger gehad
2.0.0 lygodactylus picturatus
0.0.2 Takydromus sexlineatus
0.1000+.0 carausius morosus (psg1)
2.0.0 Heteropteryx dilatata (psg 18)
1.1.0 psg 23 eurycantha calcarata (psg 23)
1.1.0 Phyllium celebicum (psg 128)


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Snits » 12 sep 2007 20:58

Marco T. schreef:Ik neem aan dat jij het ook niet goed vind als iemand zijn slangen elke dag gehanteerd en zelfs buiten op de stoep leggen. Ditmaal vraag ik enkel om je mening....


Mijn mening in opsomming :mrgreen:

Als iemand zijn slang buiten op de stoep zou leggen vind ik dat onverstandig
Als iemand elke dag zijn slang hanteert en het dier laat merken dat onprettig te vinden dan keur ik dat af
Als iemand elke dag zijn slang hanteert en het dier geeft er niks om kan ik het overbodig vinden maar het stoort me ook niet
Als iemand zijn slang regelmatig hanteert en het dier geeft er niks om heb ik geen enkel bezwaar
Als je merkt dat een slang er "plezier" aan beleeft zoals ik dat intrepeteer bij de "duivel" van Boidae vind ik het alleen maar leuk

Dat laatste ervaar ik bij die grote lampro van mij, de Quadrivittata is echter heel onrustig als ik haar hanteer. Die is wel heel rustig bij mannen dus ík laat haar zoveel mogelijk met rust. Maar als ze bijvoorbeeld bij m'n pa zit dan is ze heel ontspannen en nieuwsgierig. De hybride en de PGG 06 zijn rustig en ontspanen in de hand maar gaan niet voor de bak hangen zoals de lampro. Die hanteer ik dus eens per week voor "mijn lol" en laat ze verder hun gang gaan.
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Marco T. » 12 sep 2007 21:00

Met de reactie van Boidae kan ik wel wat. Dat is een bewering die ondersteund is met een goed voorbeeld. Ik vind het zeer interessant dat Boa's die intelligentie hebben om iemand te herkennen en zelfs op te zoeken. Hij spreekt nu over 1 slang. Starline spreekt over baardagamen in het algemeen en dat is iets anders. Mijn baardagamen vinden het bijvoorbeeld niets om buiten te zitten. Ze voelen zich bedreigd door de omgeving. Die voelen zich meer thuis in hun terrarium. En dat ik om wetenschappelijke data vroeg is in mijn ervaring vrij normaal. Blijkbaar wordt het hier op het forum niet gewaardeerd. Ik ben gewend om data te krijgen als iemand zo'n uitspraak doet. Ik verwoorde het verkeerd in mijn verbazing over dat iemand zijn baardagamen elke dag mee naar buiten neemt. In mijn mening niet de bedoeling van reptielen. Ik zal het de volgende keer wel anders verwoorden.
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1139
Berichten: 9833
Geregistreerd: 11 maart 2007 10:51
Woonplaats: South of Heaven
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Snits » 12 sep 2007 21:04

Ik denk dat het alleen maar goed is dat je jouw baardjes in de bak laat als jij ziet dat ze het niet fijn vinden. Dat betekend dat je er oog voor hebt. Maar ik geloof best dat Starline's baardjes zich prima voelen bij haar op schoot. Ik zou doodsangsten uit staan om er buiten mee te gaan zitten want ik ben veel te bang dat ze ontsnappen maar da's wat anders. Een zonnetje vinden ze vast lekker.
Wat MOD je? xd
Afbeelding
:snits: Enslaved by...
Boidae
Colubridae
Hybride (Guttata Prius)
Gifslangen
Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 791
Berichten: 374
Geregistreerd: 25 okt 2006 22:47

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Just » 12 sep 2007 21:27

Ik sluit me aan bij Marco T., Walter geeft ook een goed voorbeeld, maar ik vind het anders dan het baardjes verhaal. Een dier kan inderdaad niet het glas zijn en zal ook altijd proberen te ontsnappen. Dit zou jij ook doen als je opgesloten zat in een kooi. Als je een willekeurige reptielen winkel inloopt die baardjes verkoopt zie je er bijna altijd wel 1 die tegen het glas aan zit te krabben en ik geloof echt niet dat dat komt, omdat hij blij is mij te zien :)
Ook geloof ik niet dat een reptiel zover ontwikkeld is op het gebied van emoties.
Betreft het verhaal van walter denk ik dat hij naar walter toegaat, omdat hij hem ziet als degene die hem altijd voert. Misschien kruipt hij wel naar je toe voor een snack ;) Of je bent gewoon de warmste in het huis ;) Toen elisa en ik bij jou thuis waren wilde ik ook al bij je op schoot kruipen, zo gastvrij hahahahaha :D
Wij hadden een hoop slangen. Gestopt met het houden, maar nog wel passie voor de hobby :D


Avatar gebruiker
Waardering: 21
Heeft bedankt: 0
ID: 33
Berichten: 488
Geregistreerd: 01 maart 2005 12:18
Woonplaats: Omg. Breda
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Marduk » 13 sep 2007 09:03

De discussie of een reptiel het wel of niet leuk vind zal ik niet aangaan
want dan zijn wij uiteindelijk allemaal verkeerd bezig!

... ehm er zijn wel degelijk studies over stress bij reptielen, een hele "mooie"
vind ik met Anolissen ... bijna ideaal study "object" deels omdat de stresslevel
waarin het beestje verkeerd uitwendig te zien is.
https://notes.utk.edu/bio/greenberg.nsf ... enDocument

Mvg JT
Aspidelaps, Bitis, Boa, Crotalus, Elapsoidea, Drymachon, Heloderma, Heterodon, Marcovipera, Montivipera, Python, Vipera, Walterinnesia

... an expert may be someone who is considered an expert by others, but considers himself still a student ...


Avatar gebruiker
Waardering: 6
Heeft bedankt: 0
ID: 778
Berichten: 7537
Geregistreerd: 08 okt 2006 14:33
Woonplaats: Nordhorn
Land: Duitsland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor daphne » 13 sep 2007 14:19

BOIDAE schreef:oke niet wetenschappelijk maar wel waar.
Mijn columbiaan (duivel) kwam altijd naar het glas als ik in de kamer kwam,bij een ander deed ze dit niet.Als ik dan de ruiten los deed en in kleermaker zit in de kamer ging zitten kwam ze naar mij toe,rolde zich tussen m`n benen op en legde dan haar kop op mijn knie.Dat deed ze alleen bij mij bij niemand anders.Als ik de kamer uitliep zocht ze me op ,en dan bedoel ik echt zoeken eerst in de douce en slaapkamer en dan zo de trap af de woonkamer in als ik dan op de bank lag kwam ze bij mij liggen mijn vrouw zag ze niet staan.Let wel deed ik alleen in de zomermaanden dan mocht ze door het hele huis.

Dat lijkt me echt super gaaf! Ik hoop ooit met mijn zelda zo'n band op te kunnen bouwen. Tot nu toe is het nog niet verder gegaan dan in de tuin liggen zonnen met zelda op mijn buik. Die dan lekke rmee ging zonnen en geen aanstalten maakte om hem te smeren :P
:clap: oh you so BIG :shock:


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1049
Berichten: 3328
Geregistreerd: 09 feb 2007 10:13
Woonplaats: Amsterdam
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor starline » 14 sep 2007 14:23

wat grappig dat we baardagame's en slangen nu over 1 kam scheren.....
waarom begin jij opeens over slangen marco T???
daar hadden we het niet over!!
0.1.0 surinaamse roodstaart B.C.C
0.0.1 nicaragua lokatiteit B.C.I
1.0.0 python regius
2.6.8 pantherophis guttatus (morphs en wk)


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1049
Berichten: 3328
Geregistreerd: 09 feb 2007 10:13
Woonplaats: Amsterdam
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor starline » 14 sep 2007 14:33

starline schreef: als je ze in huis los laat lopen, en je komt dan thuis, komen ze naar je toe. :D


hallooo?????
is toch genoeg bewijs dat ze "tam" zijn, en dat ze het ook niet erg vinden om er UIT en weer TERUG hun terra in te gaan.

en jij spreekt jezelf tegen. je zegt dat jou baardjes aan de ramen krabben omdat ze er heel graag uit willen, maar je zegt ook dat ze het buiten hun terra dood erg vinden......wat is het nou? willen ze eruit? of vinden ze het eng buiten?

volgens mij heb jij hele rare baardjes hoor!!
ik heb nog nooit van iemand die baardjes hab gehoord dat ze bang zijn buiten hun terra.......
ik vraag me af waarom dat bij jou wel zo is.......
0.1.0 surinaamse roodstaart B.C.C
0.0.1 nicaragua lokatiteit B.C.I
1.0.0 python regius
2.6.8 pantherophis guttatus (morphs en wk)


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1405
Berichten: 254
Geregistreerd: 23 jun 2007 19:17
Woonplaats: omg. Rotterdam
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor renton » 14 sep 2007 14:47

BOIDAE schreef:oke niet wetenschappelijk maar wel waar.
Mijn columbiaan (duivel) kwam altijd naar het glas als ik in de kamer kwam,bij een ander deed ze dit niet.Als ik dan de ruiten los deed en in kleermaker zit in de kamer ging zitten kwam ze naar mij toe,rolde zich tussen m`n benen op en legde dan haar kop op mijn knie.Dat deed ze alleen bij mij bij niemand anders.Als ik de kamer uitliep zocht ze me op ,en dan bedoel ik echt zoeken eerst in de douce en slaapkamer en dan zo de trap af de woonkamer in als ik dan op de bank lag kwam ze bij mij liggen mijn vrouw zag ze niet staan.Let wel deed ik alleen in de zomermaanden dan mocht ze door het hele huis.

Wat een mooi verhaal.
Neem aan dat je deze slang ook nooit meer weg zal doen.
Wou dat ik ook zo'n slang in mijn collectie had.
2.2 regius
1.1 boa ssp
1.1 P.G (snow en missingblack)
1.1.1heterodon nasicus nasicus


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: BBQ Nordhorn aug 2007 foto's deel 5 [Seraph] + namen!

Berichtdoor Marco T. » 14 sep 2007 16:41

starline schreef:wat grappig dat we baardagame's en slangen nu over 1 kam scheren.....
waarom begin jij opeens over slangen marco T???
daar hadden we het niet over!!


Lees je eigen antwoord eens door...

starline schreef:baardagame's vinden dat juist super leuk hoor!!
het zijn geen slangen hoor.


Ik heb nooit gezegt dat ze tegen de ramen krabben, omdat ze eruit willen als ze mij zien. Ik denk dat ze simpelweg het glas niet zien en dan verder willen lopen. Daarom gaan ze tegen het glas krabben. Dit is puur herhaling van wat ik eerder heb vertelt. Buiten vinden ze eng.. Dan bedoel ik buiten het huis en in mijn kamer durven ze wel. Ik vind het echter niet verantwoordelijk om dat elke dag te doen. Ik geef ze liever een groot terrarium, zodat ze daar in kunnen wandelen en dus hun lichaamsbeweging kunnen hebben. Bovendien is het buiten het terrarium niet de gewenste temperatuur over het algemeen. Zeker op de grond kan het erg koel zijn.

Op het feit dat ze buiten in de tuin bang zijn. Het is een logisch gevolg, dat ze altijd al bang zijn geweest voor vogels. Dat zijn natuurlijke vijanden van baardagamen. Mijne vinden het zeker niet leuk om gehanteerd te worden. Ik kan ze oppakken, maar ik geloof niet dat ze het leuk vinden. Ik hanteer ze ook zo weinig mogelijk en laat ze in hun waarde als hagedis. Anders had ik wel een cavia of iets gekocht.

Zou je trouwens wat vriendelijker willen discussiëren? Al die vraagtekens en vooral uitroeptekens komen nogal verkeerd over :wink: Ik ben je niet aan het beledigen. Ik geef mijn mening, ondersteund met argumenten, dus overbodig om me zo aan te spreken denk ik zo. Ook deze opmerking is verder goed bedoeld. :wink:
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten

Reptielenforum