Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
● Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
● Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 15 mei 2010 18:29

De wereld van reptielen

welt-der-reptilien-eindhoven.jpg


zaterdag 15 mei 2010
11.00 t/m 19.00 uur

zondag 16 mei 2010
11.00 t/m 19.00 uur

Beursgebouw
Lardinoisstraat 8
5611 ZZ Eindhoven

Toegangsprijs
€ 8,00 : Volwassenen
€ 6,00 : kinderen

Website lokatie :arrow: http://www.beursgebouw.nl
Website organisatie :arrow: http://www.welt-der-reptilien.de

Niet gratis parkeren
OV: gelegen pal naast het station

In Europa’s grootste reptielententoonstelling met de grootste diversiteit aan verschillende dieren kunnen ruim 300 levende reptielen in grote natuurgetrouwe terrariums worden bewonderd!

Alle vragen worden beantwoord door de infozuilen tijdens deze interessante en spannende expeditie door de wereld van krokodillen, reuzenschildpadden, leguanen en vele andere dieren. Op een leuke manier ontdekt u diverse bijzondere feiten en eigenaardigheden van het dierenrijk der reptielen.

Veel mensen zijn bij ons voor het eerst in contact gekomen met de bijzondere fascinatie voor reptielen.

Onze speciale bezienswaardigheden zijn o.a. de Indische python Babe, 70 kilo zwaar en een lengte van meer dan 5 meter, reuzenschildpad Fridolin weegt over de 250 kilo en is al ruim 63 jaar oud. Elvis mogen we ook niet vergeten. Hij is onze Mississippi alligator en met zijn 3 meter lengte de grootste van onze groep alligators.

Zij zijn allemaal te beleven tijdens een leerzame, onvergetelijke dag in het Beursgebouw te Eindhoven.

Hotline: 00491805009691

E-Mail: info@welt-der-reptilien.de
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 15 mei 2010 18:30

Ik rij zo door de stad, zie ik allemaal lantaarnpaalborden met posters over deze tentoonstelling. Hier ga ik morgen wel even kijken denk ik! :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2655
Berichten: 1700
Geregistreerd: 29 okt 2008 15:54
Woonplaats: Noorden
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Danny1991 » 15 mei 2010 19:16

Wat lache joh! Heb hier nog niet eerder van gehoord. Het is dat ik morgen naar Nijmegen ga, maar anders was ik er misschien we heen gegaan.
Ik ben vanaf 30 Augustus tot 18 November weinig tot niet online vanwege stage in Maleisië


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4461
Berichten: 214
Geregistreerd: 13 feb 2010 15:22
Woonplaats: Veldhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor jappieoo » 15 mei 2010 20:25

Ik had het gisteren al aan je gevraagd, Martijn. Heb je een idee of dit meer show en info is of een echt beurs? Ik heb mijn keus al gemaakt en rij morgen even naar Nijmegen, maar voor volgend jaar misschien leuk om te kijken. Het is tenslotte in de (bijna) achtertuin..
Groet,

Jasper

Slangen
0.1.0 P.G.G Wildkleur F1 nk 09
0.1.0 P.G.G Green Blotched Snow nk 09
0.1.0 Python Regius WK fb 10

Andere reptielen:
1.1 Pogona Henrylawsoni ("Dee" & "Jay") nk 08
1.1 Gambelia Wislizenii nk 09

Overig
0.1.0 Bengaalse kat "Megan Ashquindi" a.k.a. "Diesel" nk 06
4.13.7 Muizen


Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 15 mei 2010 22:30

Eergisteren bedoel je? Ik was sindsdien niet op het forum geweest, en in dat onderwerp kijk ik ook niet iedere dag. :) Maar ik heb het idee dat het - zoals reeds beschreven staat - puur een tentoonstelling en informatie evenement is. Tot besluit is het nog maar de vraag of het volgend jaar weer gehouden wordt. Het lijkt wel alsof dat vanzelfsprekend is? :mrgreen: Ik hoop van wel natuurlijk. ;)

In ieder geval zal ik mijn ervaring morgen wel delen, eventueel met wat foto's.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4461
Berichten: 214
Geregistreerd: 13 feb 2010 15:22
Woonplaats: Veldhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor jappieoo » 15 mei 2010 23:46

Ben benieuwd, dan deel ik de ervaringen uit Nijmegen met je.
Groet,

Jasper

Slangen
0.1.0 P.G.G Wildkleur F1 nk 09
0.1.0 P.G.G Green Blotched Snow nk 09
0.1.0 Python Regius WK fb 10

Andere reptielen:
1.1 Pogona Henrylawsoni ("Dee" & "Jay") nk 08
1.1 Gambelia Wislizenii nk 09

Overig
0.1.0 Bengaalse kat "Megan Ashquindi" a.k.a. "Diesel" nk 06
4.13.7 Muizen


Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 16 mei 2010 22:17

Prima. :)

Vanmiddag rond drie uur ben ik dus het beursgebouw binnengewandeld. Er was een kassa open, en dat was voldoende voor een rij. Maar ik was snel genoeg aan de beurt. Eenmaal binnen in de hal was het lekker warm. De verlichting stond gedimd, daarom was het soms lastig om foto's te maken. Daarentegen zorgde dat weer voor een lekkere sfeer. Ongeveer de helft van de beursvloer werd benut (tot. 7200m2). De opstelling was ruim, en dat was erg prettig. Enkele honderden terrariums stonden opgesteld, van spinnenbakjes tot levensgrote huiskamerterrariums. De wat grotere terraria waren van betonplex en hadden geen grote ramen maar juist zgn. kijkgaten, waardoor de dieren zo min mogelijk last hebben van de bezoekers. De informatievoorziening bij de terrariums bestond uit een bord in het Duits en Nederlands (vertaald), met daarop de naam (vaak fout vertaald), wetenschappelijke naam, enkele basisfeitjes en een beschrijving in ongeveer 10 regels tekst. Op slangengebied was er eigenlijk weinig bijzonders, qua aantal en als speciale bezienswaardigheid. Een paar boas, enkele pythonsoorten, enkele rattenslangen en enkele melkslangsoorten. Hagedissen waren juist zeer goed vertegenwoordigd m.i., en er was natuurlijk ook de nodige aandacht voor schildpadden en krokodilachtigen. Een tafelblok was gewijd aan geleedpotigen - overwegend spinnen, en zo nu en dan zag je tussendoor een verdwaald terrarium met een amfibie.

Eens in de zoveel tijd ontstond er activiteit op het podium dat omgeven was met zitplaatsen, en kon het toegestroomde publiek nader kennis maken met reptielen. Op een speelse wijze dat ook zeer toegankelijk is voor kinderen (grapjes, begrijpelijke uitleg). De dieren werden er zelf ook bijgehaald, en enkele gelukkigen uit het publiek mochten dan (mee helpen) vasthouden. Dit gebeurde bij de python, een grote spin en een krokodilachtige. Het nadeel was dat alles in het Duits werd verteld, vooral de kinderen kregen zo niet alles mee. Zelf beheers ik wel Duits gelukkig. Aan het einde was er elke keer gelegenheid om op de foto te gaan met de krokodilachtige, dat vond ik wel wat minder. Ook stapte de begeleider gerust even weg als er een foto genomen moest worden van een krokodilachtige die rustte op de schoten van twee naast elkaar zittende kinderen. Ik schat ze een jaar of zes. Verantwoord?

Het publiek was van uiteenlopende komaf. Een gedeelte was echt als reptielenliefhebber hier naartoe gekomen. Maar opvallend was ook de aanwezigheid van veel mensen uit andere landen, zij het als toeristen die dit even meepikken, of bezoekers speciaal voor deze tentoonstelling. Een korte opsomming van mensen die ik gesproken heb of heb horen spreken: Aziaten, Duitsers, Engelsen, Amerikanen, en enkele (Zuid-?)Slavisch sprekende mensen.

Tot slot vond ik het in het algemeen wel geslaagd. De entreeprijs vond ik het ook wel waard. Maar het had niet veel hoger moeten zijn. Ik heb me prima vermaakt, en zou er een eventuele volgende keer weer heen gaan, mits weer op deze locatie.

De kleine 100 foto's die ik heb gemaakt zal ik maar niet posten. Voor het gemak heb ik dan maar een selectie gemaakt en deze als diapresentatie op youtube gezet.

Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4461
Berichten: 214
Geregistreerd: 13 feb 2010 15:22
Woonplaats: Veldhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor jappieoo » 17 mei 2010 09:04

Wow dat is nog eens een verslag!

Nijmegen vond ik een heel stuk minder. De beurs besloeg 1 sporthal (iets groter dan de Heiberg in Veldhoven) Daarin hadden ze een gang of 8 gemaakt met heel erg veel ruimte voor de standhouders tussen de tafels. Ik heb mensen gesproken die daar een tafel hadden en die vertelde me dat het ooit veel drukker was zo druk dat je als standhouder bijna bij elkaar op schoot moest zitten zo dicht stonden de tafels toen bij elkaar.

Verder vond ik het aanbod niet heel erg geweldig. Slangen waren redelijk vertegenwoordigd, hagedissen ook en naar mijn mening veel andere dieren(spinnen, wandelende takken, schorpioenen ed.) Wel was er veel aanbod in accessoires, maar prijzen varieerden zo veel, dat er ooit bijna 300% verschil in zat (thermometertje bij de 1 voor 1,50, bij de buurman precies dezelfde voor 4,00) en dus je ogen goed de kost geven zeker een voordeel opleverde.

Ik heb zelf 2 mooie regiussen aangeschaft, foto's volgen snel. Verder was ik op zoek naar een mooie bloodred guttata, maar buiten een hypo bloodred niet heel veel mooie gutten gezien.

Voor mij is Nijmegen een beurs die ik volgend jaar oversla. Ik vond het niet de moeite om er zo'n stuk voor te rijden als je kijkt wat je er voor terug krijgt.
Groet,

Jasper

Slangen
0.1.0 P.G.G Wildkleur F1 nk 09
0.1.0 P.G.G Green Blotched Snow nk 09
0.1.0 Python Regius WK fb 10

Andere reptielen:
1.1 Pogona Henrylawsoni ("Dee" & "Jay") nk 08
1.1 Gambelia Wislizenii nk 09

Overig
0.1.0 Bengaalse kat "Megan Ashquindi" a.k.a. "Diesel" nk 06
4.13.7 Muizen


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4461
Berichten: 214
Geregistreerd: 13 feb 2010 15:22
Woonplaats: Veldhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor jappieoo » 17 mei 2010 09:08

Dan vergeet ik natuurlijk nog de gifslangenkamer. Bij de ingang was een kamer speciaal ingericht voor gifslangen, maar zag erg veel dezelfde dieren liggen en een erg chagerijnige albino ratelslang waar mijn dochtertje(4) hevig van onder de indruk was.
Groet,

Jasper

Slangen
0.1.0 P.G.G Wildkleur F1 nk 09
0.1.0 P.G.G Green Blotched Snow nk 09
0.1.0 Python Regius WK fb 10

Andere reptielen:
1.1 Pogona Henrylawsoni ("Dee" & "Jay") nk 08
1.1 Gambelia Wislizenii nk 09

Overig
0.1.0 Bengaalse kat "Megan Ashquindi" a.k.a. "Diesel" nk 06
4.13.7 Muizen


Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 18 mei 2010 22:44

jappieoo schreef:Wow dat is nog eens een verslag!


Haha. Ja ik zat op mijn schrijfstoel. :angel2:

Maar jij ook bedankt voor je verslag. Ik heb al vaak getwijfeld of ik daar niet eens zou gaan kijken. Jouw verslag maakt alles helder en duidelijk en beantwoord tevens al mijn vragen die ik er stiekem al die tijd wel erover had. Voor mijzelf trek ik de conclusie dat ik niets gemist heb en dat ik er (voorlopig althans) niet heen ga.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yandex [Bot] en 40 gasten

Reptielenforum