Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Terraristika Hamm 5 juni 2010

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
● Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
● Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp
Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4012
Berichten: 89
Geregistreerd: 28 okt 2009 19:53
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor dont_panic » 05 jun 2010 19:43

Ik ben ook geweest...

s'morgens om 6 uur mn bed uit, om half 7 vertrokken vanuit Hellevoetsluis ( onder rotterdam) en om kwart over 9 aangekomen

s'morgens was het nog goed te doen kwa hitte, lekker zonnetje en zo'n 16 graden op de heenweg, in de rij voor de ingang begon het al warmer te worden en het was echt een verademing toen ik eenmaal naar binnen kon...

Binnen uiteraart flink aan het rondneuzen geweest en zo hier en daar lagen erg mooie dieren...

Kwa drukte viel het mij ook erg mee, heb zo hier en daar af en toe even vast gestaan maar verder kon ik overal erg makkelijk doorlopen, alleen rond 12 uur was het echt bloed verziekend heet overal, vooral in die "tent" of hoe je dat dan ook moet noemen, waar ze alle voederdieren enz verkopen daar was het echt zeker minimaal 30 graden....

Ben uiteindelijk naar huis gegaan met een Bumblebee vrouw en een pastel vrouw, foto's komen later nog...

mijn conclusie, was weer een intressante beurs, maar mij zal je daar op zulke dagen als deze niet meer zien....:)
Python Regius:

Wildkleur. 1.4.0
Pastel. 1.1.0
Spider. 1.0.0
Bumblebee. 0.1.0
Ghost. 1.0.0


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2612
Berichten: 136
Geregistreerd: 14 okt 2008 19:29
Woonplaats: Roermond
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor kingsnake » 05 jun 2010 22:28

Ik ben vandaag ook in Hamm geweest.
En heb er verder ook niks over te klagen.
Wat mensen leren kennen en een paar mooie slangen en spinnen
mee naar huis genomen.
Snake Addict!!! Reptile Addict!!!

0.1.0 Python breitensteini
1.2.1 Lampropeltis getulus californiae
0.1.0 Lampropeltis getulus floridana
0.1.0 Orthriophis taeniura frisei
0.0.1 Lamprophis fuliginosus
0.0.5 Nerodia rhombifer
0.0.1 Thamnophis marcianus
2.0.0 Trimeresurus albolabris
0.0.1 Aspidelaps lubricus cowlesi

1.0.0 Varanus acanthurus
1.0.0 Grammostola pulchripes
0.0.1 Lasiodora parahybana
0.0.1 Acanthoscurria geniculata
0.0.2 Leiurus quinquestriatus

En een Nova Scotia Duck Tolling Retriever... ARAS!!


Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 2955
Berichten: 1692
Geregistreerd: 05 feb 2009 19:27
Land: België

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor johndhont » 05 jun 2010 22:39

Ben er ook geweest en heb nogal veel babeltjes geslagen links en rechts.
Normaal gezien haat ik Hamm maar vandaag vond ik het best leuk.
Véél minder druk dan normaal waardoor je op je gemak alles kon bekijken.
De standhouders die ik gesproken heb waren echter niet tevreden want heel weinig verkocht.
Heb jullie ook zien staan Els maar weet niet wie jij was van de twee meiden die er stonden.
Heb voor het eerst een jonge albino tapijtpython gezien bij mijn vriend Paul Harris.
Vind ze geweldig maar denk dat ik eerst de loterij moet winnen, of een bank moet beroven, vooraleer ik ze kan kopen.
Enfin, misschien kosten ze binnen 5 jaar ook maar 500 Euro meer.
Nu nog 9500 Euro voor een mannetje.
Heb geen nagel om aan mijn gat te krabben maar heb toch enkele mooie slangen!


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4924
Berichten: 395
Geregistreerd: 03 jun 2010 22:50
Woonplaats: vlissingen
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor maurus » 06 jun 2010 10:53

ook ik was gisteren in hamm

moet zeggen dat het niet bizar druk was, en het aanbod een beetje tegenviel

stond te twijfelen bij een koppel pituopissen, maar ze zagen er naar mijn mening niet goed uit, dus heb ze overgeslagen


gifslangen was bijzonder weinig, maar hier laat ik mijn portomonee in de zak ( wel schandalig een volwassen mamba te zien die gewoonweg vol zit met mijt....)

niet echt een spectaculaire beurs, wel leuk om eens meegemaakt te hebben
( enige wat stoorde was de vele foutieve benamingen op doosjes met slangen, ecm die als ecc te koop ligt en een morelia viridis die als tuinboa te koop stonden...... dat geeft me toch wel de nodige vragen)
het mos is altijd groener in eigen terrarium


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 1
ID: 2009
Berichten: 1570
Geregistreerd: 15 feb 2008 13:20
Woonplaats: Haghorst
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor Slangendame » 06 jun 2010 11:01

tja als ze dan ook nog voor de prijzen weg gingen van de dieren waaronder ze aangeboden worden is dat voor veel mensen toch wel interessant om mee te nemen. Ik was er overigens niet. Ik ben nog nooit in Hamm geweest en weet ook niet zeker of ik er wel ooit heen ga.
Scientia potentia est

Houder en kweker van konings- en melkslangen


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4924
Berichten: 395
Geregistreerd: 03 jun 2010 22:50
Woonplaats: vlissingen
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor maurus » 06 jun 2010 11:07

moet er wel bij zeggen, morelia viridis NK2010 voor 200- is niet duur, en ze zagen er aardig uit...
het mos is altijd groener in eigen terrarium


Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1308
Berichten: 20340
Geregistreerd: 14 mei 2007 13:57
Woonplaats: Stavenisse
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor seraph » 06 jun 2010 15:28

Ben blij dat ik lekker thuis gebleven ben, was weer typisch Hamm hoorde ik ... Druk en een fijne aroma van Duits zweet in de zaal.

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 2955
Berichten: 1692
Geregistreerd: 05 feb 2009 19:27
Land: België

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor johndhont » 06 jun 2010 19:21

maurus schreef:moet er wel bij zeggen, morelia viridis NK2010 voor 200- is niet duur, en ze zagen er aardig uit...


Thomas Staas had mooie Morelia viridis te koop voor 225 Euro/st en die waren waarschijnlijk al bijna 1 jaar oud..
Stond niets bij maar denk dat het Biaks waren.
Op het etiketje stond nakweek.
Dieren die al zo groot zijn voor 225 Euro en nakweek dat kon ik niet geloven.
Heb het dan ook aan Thomas gevraagd, was geen nakweek maar farmbred.
Heb zelfs een vermoeden waar ze vandaan komen en daar kan ik ze zelf nog een stuk goedkoper kopen als ik wil.
Heb ze dan maar laten staan.
Misschien koop ik er ooit wel eens een aantal maar dan gaan ze minstens 6 maanden in quarantaine.
Farmbred zal wel beter zijn dan wildvang maar volledig vertrouwen doe ik het toch niet.
Heb geen nagel om aan mijn gat te krabben maar heb toch enkele mooie slangen!


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3090
Berichten: 5
Geregistreerd: 14 maart 2009 18:23
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor Raw » 07 jun 2010 09:56

Die morelia viridis voor 200 euro heb ik dus een aantal van gekocht.
Had het verhaal zondag al in het engels op een forum gezet, ben erg benieuwd naar de meningen hierover.

I have a story wich a want to share with you, and maybe you can give me your thoughts about it.

I will tell my story as much as objective as i can, so it will be as close to the thruth as possible and not just my side of the story. So i tell the truth without the slightest twist in my favor.

Today i bought some morelia viridis in Hamm from:
MVDr. Michal Necid
Geen persoonlijke gegevens plaatsen!

At first i bought 2 neonate biaks, i was told they were 6 weeks old, and had eaten 3 times some small pieces of chicken. The Neonates seemed very active and snappy, not dull or apathic at all.

I bought these 2 snakes, went to my car and put the snakes in a white foam/tempex box in my car. Ive put the car in the shade and opened doors to let it cool as much as possible.

I went back inside the halls, quickly bought some things i needed and had seen earlier that day. Went by someone with ballpythons, bought one ballpython 6 mnds old and went straight again to Michal Necid. I bought another viridis, about 6 weeks old and this was a sorong baby.

I went back to the car, have been away for 30 to at most 45 min. The biaks were dead. And i notices the sorong was becoming dull and lifeless. I went back with the 3 snakes to Michal Necid. I was told it was my own fold, the snakes could not handle a few minutes in the car. And he told me the car was way to warm for the snakes. I told him a had bought some neonates before, and that they didnt die in the car. I asked Michal to come to my car and mesure the temperature. He refused. I told him that the car was in the shade and cool enough in my opinion, and that maybe the neonates were extra fragile because of the long trip from tsjechie to hamm, the stress and probably the bad feeding. I was confident that i would get the snakes to eat proper at home, because i have dedicated room without stress and i have much patience.

Anyway.. Michal Necid admit that the sorong was dull now too, and full of life before i bought it... 10 mins before. He gave me my money back for the sorong. The sorong has just spend 10 mins in a new box wich Michal gave me, and after handling and walking to the car he bacame lifeless and dull. So i thought maybe it was that the animals themself that were extra fragile because of the reasons i menationed earlier. The sorong didnt had spend one single second in my car.

Michal stayed by the idea that it was all my fold. I tried to solve the problem with him. Talked to him for about an hour.. maybe 1,5 hour. But i wasnt able to solve the problem. I lost my money, and wich is the worst, i lost 2 animals.

I think the animals should have been ably to survive the trip back to holland, but i know that if the biaks still would have been alive, i had put the sorong in my car too and left for home. Underway they all would have died.

This is becomming a long long story, i am cureous about your thoughts about this. Should i take my lessons and blame only myself or is it acceptable to think the animals were extra (too) fragile from the trip from tsjechie to Hamm, stress handling etc?

The ball python 6 mnds did it very good during the trip home. And in the books their basking temp is about 32 degrees. The ball didnt even became sleepy or dull or whatsoever.

Michal Necid told me he would be in houten tomorrow to sell the animals wich r left.

I asked him many times to solve the problem with me. He didnt want to, i even make the suggestion to split the loss. Because i was maybe to dumb or naive to buy or put them in the car, and he because he maybe sold me stressed out animals. He didnt want to split. He told me i was wrong, but then again, if he really thinks its all my fold why give me money back for the sorong wich was dull and almost dying after walking with it for 10 min.

Here r some pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


The yellowone even has some strange burn markings wich i discovered after its death:
Afbeelding

Afbeelding

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3090
Berichten: 5
Geregistreerd: 14 maart 2009 18:23
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor Raw » 07 jun 2010 12:30

johndhont schreef:
maurus schreef:moet er wel bij zeggen, morelia viridis NK2010 voor 200- is niet duur, en ze zagen er aardig uit...


Thomas Staas had mooie Morelia viridis te koop voor 225 Euro/st en die waren waarschijnlijk al bijna 1 jaar oud..
Stond niets bij maar denk dat het Biaks waren.
Op het etiketje stond nakweek.
Dieren die al zo groot zijn voor 225 Euro en nakweek dat kon ik niet geloven.
Heb het dan ook aan Thomas gevraagd, was geen nakweek maar farmbred.
Heb zelfs een vermoeden waar ze vandaan komen en daar kan ik ze zelf nog een stuk goedkoper kopen als ik wil.
Heb ze dan maar laten staan.
Misschien koop ik er ooit wel eens een aantal maar dan gaan ze minstens 6 maanden in quarantaine.
Farmbred zal wel beter zijn dan wildvang maar volledig vertrouwen doe ik het toch niet.



Nog goedkoper dan die 225 voor dieren van een jaar?
Ik heb voor de dieren op de foto's 220 p/stuk betaald.. 'nakweek'.
Als het nog een stuk goedkoper kan blijkt het dikke handel voor die gasten, kan je er van opaan dat het praktisch allemaal farmbred is en dat er weinig waarde aan het dier zelf gehecht wordt.

Soms zie je zelfs dat ze aangeboden worden van een paar weken oud waarvan het geslacht ook al bepaald is.

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 721
Berichten: 388
Geregistreerd: 17 sep 2006 12:09

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor wouw » 07 jun 2010 14:02

enigzins kan ik mij wel bij het standpunt van die Maikel begrijpen. Wie plaatst dan ook zijn dieren in een auto waarin het toch al heel gauw te warm wordt.
Anderzins kan ik jou niet begrijpen dat je dieren die normaal gezien duurder zijn en waarvan je wete dat het niet de makkelijkste zijn koopt.
Met andere woorden :
Goedkoop wordt duurkoop.

Ik hoop voor je dat je er een "dure" goede les van geleerd hebt.
Afbeelding


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2114
Berichten: 6237
Geregistreerd: 31 maart 2008 11:21
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor Peter S » 07 jun 2010 14:24

Zal de temperatuur in conmbinatie met stress zijn geweest..
In houten lagen er ook bosjes stervende regiussen bij elkaar te stinken in sommige franse en Thjechische bakken.. Dieptriest.

Overigens ben ik van mening dat hier, net als overal, goedkoop duurkoop is.. een viridis van 200,- is niet te vertrouwen vind ik..


(laat ik net een Aru dame van 200,- in quarantaine hebben zitten voor iemand anders... het zal me verbazen als dat dier langer dan een maand leeft..)
Never forgive, never forget...


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4924
Berichten: 395
Geregistreerd: 03 jun 2010 22:50
Woonplaats: vlissingen
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor maurus » 07 jun 2010 17:07

blij dat ik ze toch maar niet gekocht heb......

vond het al verdacht, alhoewel, ik bij geen van de viridissen brandplekken heb kunnen zien,
op het zicht zag het er allemaal goed uit...... en inderdaad, het blijven chechen
het mos is altijd groener in eigen terrarium


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3090
Berichten: 5
Geregistreerd: 14 maart 2009 18:23
Land: Nederland

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor Raw » 07 jun 2010 18:09

wouw schreef:enigzins kan ik mij wel bij het standpunt van die Maikel begrijpen. Wie plaatst dan ook zijn dieren in een auto waarin het toch al heel gauw te warm wordt.
Anderzins kan ik jou niet begrijpen dat je dieren die normaal gezien duurder zijn en waarvan je wete dat het niet de makkelijkste zijn koopt.
Met andere woorden :
Goedkoop wordt duurkoop.

Ik hoop voor je dat je er een "dure" goede les van geleerd hebt.


De dieren had ik in de auto geplaatst omdat dit van erg korte duur zou zijn alvorens naar huis te sjezen. Heb eerder zulk jong spul uit hamm gehaald dat ging goed.
Dieren heb ik aangeschaft omdat het verzorgen van zulk jong spul me eerder goed is afgegaan, ik was er wel gerust over dat het goed zou komen met de nodige zorg.

Heb idd een dure les geleerd, maar de centen boeien me niet.. vindt het echt zonde van de dieren. Ik weet nu wel beter, wilde mijn ervaring delen en meningen horen. Dus bedankt daarvoor.

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 2955
Berichten: 1692
Geregistreerd: 05 feb 2009 19:27
Land: België

Re: Terraristika Hamm 5 juni 2010

Berichtdoor johndhont » 07 jun 2010 18:30

Ik was in Hamm en het was die dag stikkend heet. Buiten was het 30 graden. Als je dieren dan 30 minuten in een gesloten auto laat staan dan vraag je om problemen. In een half uur wordt het zonder probleem 50 graden in de auto. Ik vind dus net als die verkoper dat het je eigen fout is. Dat het farmbred is daar kan je wel zeker van zijn want voor 220 Euro verkoopt niemand zijn nakweek. Daarom heb ik ook eerst gevraagd aan Thomas of het wel degelijk nakweek was die hij verkocht. Thomas was wel zo eerlijk om het meteen toe te geven. Vind het toch jammer dat hij dit niet meteen vermelde op de doosjes maar er nakweek op stond. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat de dieren er goed uitzagen. Ik schat dat ze ongeveer 60 cm waren en dus vermoedlijk een jaar oud.
Heb geen nagel om aan mijn gat te krabben maar heb toch enkele mooie slangen!


VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten

Reptielenforum