Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verslag Vivarium 2009

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
● Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
● Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1010
Berichten: 2234
Geregistreerd: 28 jan 2007 18:11
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor JCB » 27 apr 2009 21:17

Goede presentatie.

Alleen vind ik het zeer jammer dat jullie slangen meenemen. Want het slaat natuurlijk nergens op dat er op het forum altijd afgeraden word om slangen ook maar ergens mee naar toe te nemen of voor te gebruiken (als is het minden in de zommer met 28 graden voor een voorlichting op een school) en dat jullie dan wel met slangen gaan rondzeulen. Gezien je op zo`n beurs ook het goede voorbeeld dient te geven.
Boa`s, what else?


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 809
Berichten: 5372
Geregistreerd: 07 nov 2006 23:25
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Triggerd » 27 apr 2009 21:21

JCB schreef:Goede presentatie.

Alleen vind ik het zeer jammer dat jullie slangen meenemen. Want het slaat natuurlijk nergens op dat er op het forum altijd afgeraden word om slangen ook maar ergens mee naar toe te nemen of voor te gebruiken (als is het minden in de zommer met 28 graden voor een voorlichting op een school) en dat jullie dan wel met slangen gaan rondzeulen. Gezien je op zo`n beurs ook het goede voorbeeld dient te geven.


en waarom vind je dat dan??

bedoel leg je probleem ermee eens uit..

mzzls
Hatred!!










Some of you were born into happiness and wealth
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.

And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.



The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.

I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.



And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...




You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...

I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!


Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 178
Berichten: 15499
Geregistreerd: 02 jul 2005 16:28
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor boidae » 27 apr 2009 22:32

hij geeft dat al aan mark ,lees het nog maar een keer ;)

Weet niet hoe lang het geheel duurde maar de slang had minder mee gezeult kunnen worden,goeie toespraak kwam een paar heel bekende spreuken tegen getuigd van een goed geheugen of zoekwerk petje af daarvoor .Daarnaast echter ook een paar minnetjes maar spreken we elkaar prive vast nog wel een keer over kun je een ander keer meenemen. :lol:
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]


Verbannen
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1672
Berichten: 7780
Geregistreerd: 25 sep 2007 14:47
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor KBakker » 27 apr 2009 22:43

Hij doet het toch maar, als iemand anders het beter kan, waarom stond jij er dan niet ? :lol:

Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 178
Berichten: 15499
Geregistreerd: 02 jul 2005 16:28
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor boidae » 28 apr 2009 13:31

bedoel je nu met die jij mij wel ?? of bedoel je het weer in het algemeen ????????

Verder geen negatiefs in mijn bericht toch of je moet het negatief willen lezen waar blijkbaar een aantal mensen goed in zijn.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]


Verbannen
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1672
Berichten: 7780
Geregistreerd: 25 sep 2007 14:47
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor KBakker » 28 apr 2009 14:06

boidae schreef:bedoel je nu met die jij mij wel ?? of bedoel je het weer in het algemeen ????????

Verder geen negatiefs in mijn bericht toch of je moet het negatief willen lezen waar blijkbaar een aantal mensen goed in zijn.


"Ook" op jou van toepassing, maar ook anderen die het beter denken te kunnen. Tuurlijk was de lezing niet foutloos, en ben ik het er mee eens dat de dieren minder lang bloot gesteld hoefden te worden. Maar de hobby word hier wel gepromoot, in mijn inziens op positieve wijze... En daarvoor petje af. Er zijn altijd verbeterpunten te vinden bij dit soort dingen....

PS lees het niet negatief hoor, maar als je kritiek geeft kan dit wel wat uitgebreider, kunnen anderen er ook van leren....

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1010
Berichten: 2234
Geregistreerd: 28 jan 2007 18:11
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor JCB » 28 apr 2009 14:35

Kevin de dieren hadden helemaal niet gebruikt moeten worden. Normaal valt iedereen er direct over en nu kan het opeens wel omdat het van het slangenforum is? Dat vind ik belachelijk en het zou juist omgedraait moeten zijn. Het slangenforum moet het goede voorbeeld geven door juist te vertellen dat er geen dieren meegenomen zijn omdat het stres opleverd.

Maar ik verval in herhaling van mijn eerdere bericht ;)

@Mark: Wat moet ik nog verder toelichten? Mijn probleem en de reden waarom ik het een probleem vind staan duidelijk in mijn eerste bericht vermeld.
Boa`s, what else?


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3049
Berichten: 2399
Geregistreerd: 06 maart 2009 11:51
Land: België

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor David77 » 28 apr 2009 14:44

Eerlijk??
Ik vond de toespraak gewoon geslaagd, geen dode punten, het was duidelijk dat Triggerd vanuit zijn kennis en ervaring sprak en dat het niet klakkeloos vanbuiten geleerd was.
Ik zou het absoluut niet beter kunnen, en ik vond dit een geweldig grote meerwaarde voor een reptielenbeurs.

Langs deze kant dus niets dan lof hierover.

Verder: ik zou mijn dieren nooit bewust blootstellen aan iets wat niet noodzakelijk blijkt te zijn.
Al zeg ik ook: een bezoek aan een DA en elke overbodige handeling levert niet minder stress op dan dat kwartiertje dat deze slangen uit hun zak zijn gehaald.

Ik vond het een fantastisch initiatief, vandaar een welgemeende proficiat aan triggerd en al de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt.
David.

Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3026
Berichten: 4552
Geregistreerd: 27 feb 2009 18:59
Woonplaats: Zevenbergschenhoek
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor saskia » 28 apr 2009 14:47

het is niet zo dat mark er elke dag een slangenact in het circus mee opvoerd.
ik vind deze reacties een beetje overdreven.

het kan heus geen kwaad om er is een keertje voorlichting mee te geven,en ik neem aan dat de slangen zijn gekozen op hun rustige karakter.

zonder die slangen was het voor het publiek waarschijnlijk minder interessant geweest.

denk je dat het bv. voor paarden zo'n feest is om de trailer in te gaan en de show of wedstrijd- ring in te gaan??

het blijven wel dieren he.

99% per jaar hebben ze een superleventje, en 1% moeten ze wat werken voor hun brood(muis) ;)

gr. saskia
I LOVE ROB FOREVER!


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 213
Berichten: 2363
Geregistreerd: 10 aug 2005 21:10
Woonplaats: omgeving Nijmegen
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Leon H. » 28 apr 2009 14:53

saskia schreef:het is niet zo dat mark er elke dag een slangenact in het circus mee opvoerd.
ik vind deze reacties een beetje overdreven.

Yep, zo denk ik er ook over. Natuurlijk is het niet goed voor de beestjes... maar dan zou je ze dus ook nooit mogen hanteren en/of een fotosessie buiten het terra mogen doen...?
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen grenzen legt en zolang het maar niet de spuigaten uitloopt is hier m.i. ook niks mis mee. Ik denk dat nu het educatieve voordeel opweegt tegen het nadeel voor de slangen.

saskia schreef:het kan heus geen kwaad om er is een keertje voorlichting mee te geven,en ik neem aan dat de slangen zijn gekozen op hun rustige karakter.

Ja - volgens mij noemde Mark dit ook in het filmpje. Verder vertelde hij geloof ik ook iets over het zo weinig mogelijk hanteren en dat de slangen die hij nu meenam, de komende maanden weer lekker met rust werden gelaten.

Leon
"Wijsheid begint met verwondering"- Socrates
0.0.1 python regius nk 2005
- website: kaa-koningspython.tk (buiten werking)


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1010
Berichten: 2234
Geregistreerd: 28 jan 2007 18:11
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor JCB » 28 apr 2009 14:59

En dit is juist wat ik bedoel. Als hier iemand komt die een spreekbeurt wil houden, ermee in het circus wil of welke andere reden dan ook. Dan word hij overspoelt met reactie`s dat het niet mag/ kan etc.

Omdat het stres opleverd.

Maar blijkbaar omdat het mark is/sf is. Mag en dier wel blootstaan aan stres van een tijd in een zak zitten, en tijd gehandteerd worden op het podium en vervolgens weer meegesleept te worden naar huis? Dat vind ik dus niet.

Ook zou een presentatie net zo leerzaam zijn zonder echte slangen erbij te hebben. En laat staan zonder dat je die dieren gaat hanteren.


En nogmaals: Mark staat daar wel als iemand van sf. Met een voorbeeldfunctie. En juist daarom vind ik het al helemaal niet kunnen.


En het gaat mij dus niet alleen om het feit dat ik vind dat de dieren teveel stres krijgen (want mischien ben ik wel voorstander van het circus en die slangenshows in spanje. maargoed als iemand dat is zegt die dat hier niet gezien die dan afgeslacht word ;) ) maar vooral om het feit dat er opeens niemand problemen mee heeft als mark het doet. Terwijl het juist bij hem erger is gezien hij een voorbeeldfunctie heeft voor sf. En iemand die een spreekbeurt houd in de klas heeft geen voorbeeldfunctie....
Boa`s, what else?


Verbannen
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1672
Berichten: 7780
Geregistreerd: 25 sep 2007 14:47
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor KBakker » 28 apr 2009 15:02

Ja je mening is duidelijk :mrgreen:
Mazzels

Geen provocatie ;)
Laatst bijgewerkt door Marco T. op 28 apr 2009 15:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: edit

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3049
Berichten: 2399
Geregistreerd: 06 maart 2009 11:51
Land: België

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor David77 » 28 apr 2009 15:10

nu Nicole:
ik vond het boeiend om naar te kijken, en het bewijs is er dat het geslaagd was!

In het begin stonden er weinig mensen te kijken en te luisteren, naargelang de voordracht vorderde steeds meer volk, èn!! toen de microfoon uitviel heb ik er met opzet naar gekeken, niemand ging weg... Nee, ze bleven allemaal geboeid staan, in de hoop het vervolg te kunnen horen. Nee, ook ik vind dit een zeer geslaagde voordracht!

Als buitenstaander zijn er altijd punten waar kritiek kan worden gegeven, maar ten eerste zitten we niet op school waar er naar details moet worden gekeken qua opbouw en didactisch materiaal, en ten tweede heeft hij alle belangrijke punten aangehaald die van belang zijn om te weten in de hobby.

De slangen meenemen of niet kan altijd in discussie worden gebracht, maar hij heeft meermaals herhaald: een slang is een kijkdier dat eigenlijk in zijn terrarium thuis hoort, en ik citeer:
"een slang vind het niet leuk om gepakt te worden, het is een vluchtdier, en gaat dus zelf niet denken, oh leuk..." Ik vind dat Triggerd genoeg heeft aangehaald dat het hanteren enkel hoeft op die momenten dat het noodzakelijk is. En! nu hebben een heel deel beginnende slangenliefhebbers weer maar eens gezien dat een tijgerpython wel heel erg groot wordt en dat is zeker heel belangrijk!

Kortom: ook ik vond het geslaagd! Heel goed gedaan en chapeau om het zo duidelijk over te brengen, iedereen van leek tot meer gevorderde slangenliefhebber wist waarover je het had! En DAT is de kunst van een voorstelling

Nicole


PS: Ook Triggerd zijn assistenTE heeft goed zijn best gedaan :D (Marco T dus :p)

Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 178
Berichten: 15499
Geregistreerd: 02 jul 2005 16:28
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor boidae » 28 apr 2009 15:13

KBakker schreef:
boidae schreef:bedoel je nu met die jij mij wel ?? of bedoel je het weer in het algemeen ????????

Verder geen negatiefs in mijn bericht toch of je moet het negatief willen lezen waar blijkbaar een aantal mensen goed in zijn.


"Ook" op jou van toepassing, maar ook anderen die het beter denken te kunnen. Tuurlijk was de lezing niet foutloos, en ben ik het er mee eens dat de dieren minder lang bloot gesteld hoefden te worden. Maar de hobby word hier wel gepromoot, in mijn inziens op positieve wijze... En daarvoor petje af. Er zijn altijd verbeterpunten te vinden bij dit soort dingen....

PS lees het niet negatief hoor, maar als je kritiek geeft kan dit wel wat uitgebreider, kunnen anderen er ook van leren....



Nee dat kan niet want dan ga ik tegen de beslissing van een beheerder-moderator in en dat mag niet ,net als een discussie tegen een mod aangaan niet gewenst is.

Daarnaast had ik het kunnen doen? ,wellicht ! maar ben er net als anderen niet voor gevraagd ,ben ook geen deel meer van het moderator gebeuren of een van de beheerders voel me er dan ook niet toe verplicht.Zou ik er voor gevraagd worden en heb ik de tijd(en laat mijn gezondheid dat toe) dan zou ik er zerieus over na denken en het wellicht doen ook.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Marco T. » 28 apr 2009 15:31

david&nicole schreef:PS: Ook Triggerd zijn assistenTE heeft goed zijn best gedaan :D (Marco T dus :p)


Bedankt voor me vrouwelijk te maken en bedankt voor compliment. :lol:
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apple [Bot] en 5 gasten

Reptielenforum