Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verslag Vivarium 2009

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
● Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
● Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp
Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3049
Berichten: 2399
Geregistreerd: 06 maart 2009 11:51
Land: België

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor David77 » 28 apr 2009 15:35

MARCO T. schreef:
david&nicole schreef:PS: Ook Triggerd zijn assistenTE heeft goed zijn best gedaan :D (Marco T dus :p)


Bedankt voor me vrouwelijk te maken en bedankt voor compliment. :lol:



Tja, meestal zijn het toch mooie vrouwen die assisteren he :p vandaar :D, was maar flauw grapje he ;)

Nicole

Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 1534
Berichten: 10184
Geregistreerd: 04 aug 2007 14:42
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Marco T. » 28 apr 2009 15:38

Volgende keer zal ik Anke wel vragen. ;p Ik snap dat het grap is hoor :lol:
1.1 Boa constrictor constrictor Suriname
1.1 Boa constrictor imperator Nicaragua
1.0 Boa constrictor imperator Nicaragua Hypo
1.1 Python reticulatus Seram Islands
1.0 Python reticulatus Selayar
1.0 Python molurus bivittatus Green albino

Any fool can criticize, condemn, and complain - Be a wiseman and discuss with arguments.

“What a very difficult thing it is to write correctly”
- Charles Darwin

Iherp profiel

Afbeelding


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 213
Berichten: 2363
Geregistreerd: 10 aug 2005 21:10
Woonplaats: omgeving Nijmegen
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Leon H. » 28 apr 2009 16:23

JCB schreef:Dan word hij overspoelt met reactie`s dat het niet mag/ kan etc.

Ja... ligt er een beetje aan wat-ie doet en op welke toon de reacties volgen. Maar dit kan ik wel volgen en beamen.

JCB schreef:Maar blijkbaar omdat het mark is/sf is.

Nee, hoor... dat speelt bij mij totaal niet.

JCB schreef:Dat vind ik dus niet.

Gelukkig maar dat meningen verschillen ;)
Maar ik kan je wel volgen hoor, in het belang van de slangen, hoewel ik persoonlijk de grens dus een beetje anders leg. En ik snap ook wel dat je vindt dat juist het Slangenforum het absoluut goede voorbeeld behoort te geven.


JCB schreef:Ook zou een presentatie net zo leerzaam zijn zonder echte slangen erbij te hebben. En laat staan zonder dat je die dieren gaat hanteren

Ja, dat kan. Zéker in het licht van de voorbeeldfunctie. Maar mét slangen is natuurlijk mooier/aansprekender. Ik denk dat het leggen van die grenzen, het bepalen van het nut en nadeel een discussiepunt blijft. Nogmaals: ik snap je helemaal, maar ik leg de grens anders.


JCB schreef:En iemand die een spreekbeurt houd in de klas heeft geen voorbeeldfunctie....

Nou ja zeg... en ik was nét zo trots op mijn voorbeeldfunctie als leraar in een klaslokaal met een slang :mrgreen:

Leon
"Wijsheid begint met verwondering"- Socrates
0.0.1 python regius nk 2005
- website: kaa-koningspython.tk (buiten werking)


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1010
Berichten: 2234
Geregistreerd: 28 jan 2007 18:11
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor JCB » 28 apr 2009 16:48

Leon H. schreef:
JCB schreef:En iemand die een spreekbeurt houd in de klas heeft geen voorbeeldfunctie....

Nou ja zeg... en ik was nét zo trots op mijn voorbeeldfunctie als leraar in een klaslokaal met een slang :mrgreen:

Leon



Ja maar jij hebt een voorbeeldfunctie dat je als leraar het goede moet laten zien aan je klas. Mark heeft/had daar in mijn ogen een voorbeeldfunctie van heel sf, gezien hij daar ook namens het slangenforum stond :mrgreen: ;)
Boa`s, what else?


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3192
Berichten: 310
Geregistreerd: 10 apr 2009 21:20
Woonplaats: kerkrade
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor i-love-king » 28 apr 2009 17:59

ahja heerlijk altijd om dit allemaal te lezen! ik heb nu zoveeeeel topic's gelezen en soms lach ik me echt kapot! net een soap! nu valt het hier nog mee.. het is gewoon een SUPER presentatie over slangen, leerzaam en leuk om naar te luisteren/kijken! en toch wordt er ook weer negatief op gereageerd! PEACE mensen! damn.. jullie zijn allemaal slangenliefhebbers neem ik aan.. respecteer elkaars mening en doe eens volwassen! Wou ik even kwijt :lol: :roll: :!:

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 213
Berichten: 2363
Geregistreerd: 10 aug 2005 21:10
Woonplaats: omgeving Nijmegen
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Leon H. » 28 apr 2009 19:13

i-love-king schreef:ahja heerlijk altijd om dit allemaal te lezen! ik heb nu zoveeeeel topic's gelezen en soms lach ik me echt kapot! net een soap! nu valt het hier nog mee.. het is gewoon een SUPER presentatie over slangen, leerzaam en leuk om naar te luisteren/kijken! en toch wordt er ook weer negatief op gereageerd! PEACE mensen! damn.. jullie zijn allemaal slangenliefhebbers neem ik aan.. respecteer elkaars mening en doe eens volwassen! Wou ik even kwijt :lol: :roll: :!:

In die andere topics reageer ik echt nóóit - om de reden die jij hierboven weergeeft. Maar omdat hier tot nu toe toch echt heel netjes gereageerd wordt (met verschillen van mening, maar dat mag ook) vind ik dit topic toch van een hele andere orde (tot nu toe dan ;) )

Leon
"Wijsheid begint met verwondering"- Socrates
0.0.1 python regius nk 2005
- website: kaa-koningspython.tk (buiten werking)


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 809
Berichten: 5372
Geregistreerd: 07 nov 2006 23:25
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Triggerd » 28 apr 2009 23:08

JCB schreef:En dit is juist wat ik bedoel. Als hier iemand komt die een spreekbeurt wil houden, ermee in het circus wil of welke andere reden dan ook. Dan word hij overspoelt met reactie`s dat het niet mag/ kan etc.


een circus vind ik geen goed idee nee.. dat is namelijk elke dag 2 of 3 shows ermee geven. nee is niet echt bevoordellijk voor de slang. een spreekbeurt zie ik het kwaad niet zo in. een keer met een gut of een boa naar de school toe van je kind of iemand zelf die op school zit en slangen houd is helemaal niet erg. bedoel je moet wel een rustige gut of boa of een andere rustige slang die wel wat stress kan hebben. bedoel het is een keertje maar in zen leven... niet om de week niet om de 3 maanden gewoon maar 1 keer. en misschien neem ik volgend jaar een andere boa mee... of deze meneer weer.. heeft zich voorbeeldig gedragen. behalve dan het onklaar maken van me microfoon :mrgreen:

Omdat het stres opleverd.


stress is relatief bij slangen. zelfde als bij mensen.. de een bezwijkt onder de stress en de ander heeft nooit last van stress. zo ook bij slangen. de boa die ik meehad heeft het niet zo stressvol evaren. bedoel hij heeft die avond gewoon nog gegeten omdat ik toch bezig was met voeren. bedoel veel stress heeft hij eigelijk niet ondervonden. sinds de beurs heb ik hem 1 keer gehanteerd om zijn bak schoon te maken. bedoel er zijn mensen die totaal over een jaar een langere hanteerdtijd hebben bij slangen met schoonmaken en foto's maken. dus is allemaal relatief. de ene slang kan slecht tegen stress en dan moet je ze ook niet gebruiken voor dit soort dingen. de andere slang vind het niet zo erg allemaal en kan je best een keer hiervoor gebruiken. en dat is me eigen mening en niet die van SF!


Maar blijkbaar omdat het mark is/sf is. Mag en dier wel blootstaan aan stres van een tijd in een zak zitten, en tijd gehandteerd worden op het podium en vervolgens weer meegesleept te worden naar huis? Dat vind ik dus niet.


nou dat is jouw mening. die staat op SF... ben je nou geiirriteerd omdat het niet jouw mening is die ik uitdraag of vind je het gewoon jammer dat je de lezing gemist hebt. want kijk iedereen heeft hier een mening. dus als SF al een mening zou hebben zou het in principe neerkomen op "wat jij fijn vind werken en wat jij goed vind aan omgevingstimulans en wat jij zelf goed vind om het beste te geven voor je slang" of iets dergelijks. want omdat iedereen een andere manier van houden heeft die voor de slang en voor die persoon fijn en goed is. wat moet dan in hemelsnaam de mening van SF zijn... ik denk ergens in het midden. dus door goede informatie te geven en duidelijke voorbeelden te stellen.


Ook zou een presentatie net zo leerzaam zijn zonder echte slangen erbij te hebben. En laat staan zonder dat je die dieren gaat hanteren.


kijk en hier maak je gewoon een fout. ik durf te stellen dat het juist minder educatief is voor mensen die nog nooit een slang hebben gezien. bedoel een foto blijft een foto. en op deze beurs komen juist veel leken. nou ik vond het educatief genoeg om een te laten zien hoe groot een tijgerpython nou kan worden. aangezien ik die lezing heb samengesteld en ik die tijger heb geregeld vind ik het blijkbaar wel belangrijk genoeg om het wel te doen. bedoel weinig mensen beseffen meestal wat een tijgerpython kopen inhoud. ik heb het ook allemaal uitgelegd in de filmpjes. dus je weet wat ik er mee bedoelde. natuurijk kan je het negatieve zoeken in heel het verhaal en zeggen pff hanteren stress vind het niet kunnen. nou ik vind het niet kunnen dat zoveel mensen ondoordacht grote wurgers in huis halen. en dat feit vond ik belangrijk genoeg om daar een stuk educatie aan te wijden. soms is het ene educatieve feit belangrijker dan de andere.



En nogmaals: Mark staat daar wel als iemand van sf. Met een voorbeeldfunctie. En juist daarom vind ik het al helemaal niet kunnen.


en jij bent 1 stem van SF en jij mag dan bepalen wat wel en niet kan? of begrijp ik je nou verkeerd.

ik sta daar ook als mezelf voor de duidelijk. lekker praten over me passie wat ik leuk vind om te doen. mensen educatief iets bijbrengen over slangen, slangen houden en passie voor slangen waardoor ze goed gehouden worden. dat draag ik uit... en niet wat jij zegt.


En het gaat mij dus niet alleen om het feit dat ik vind dat de dieren teveel stres krijgen (want mischien ben ik wel voorstander van het circus en die slangenshows in spanje. maargoed als iemand dat is zegt die dat hier niet gezien die dan afgeslacht word ;) ) maar vooral om het feit dat er opeens niemand problemen mee heeft als mark het doet. Terwijl het juist bij hem erger is gezien hij een voorbeeldfunctie heeft voor sf. En iemand die een spreekbeurt houd in de klas heeft geen voorbeeldfunctie....


iedereen op SF heeft eigelijk een voorbeeldfunctie. en we hebben allemaal onze mindere momenten. daar zijn we mensen voor. dus niet zo kleinzerig doen over de mening van SF en wat SF uitdraagt. ik mag toch zelf wel vertellen wat ik wil zolang alle info correct is. heb stress ook duidelijk uitgelegd en hoe ik er over denk en hoe andere mensen er over denken. zo heb ik meer dingen uitgelegd.

en even over het feit dat jij vind wat andere mensen vinden. bedoel ik sta daar als mark. en ik ben niks meer of minder dan een ander lid van SF. maar ik ga daar wel staan en probeer een beetje de passie uit te dragen die ik voel voor me hobby. en zoals je gewoon kan lezen vinden andere mensen het ook goed en prachtig om te zien. en natuurlijk zullen mensen zoals jij iets vinden waar je over kan mekkeren. en dat hoort er gewoon bij he.. bedoel kan moeilijk voor iedereen spreken. want dat is nooit mogelijk.

en in een spreekbeurt heb je als sprekende dezelfde verantwoordelijkheid hoor... jij moet goed overbrengen wat slangen houden inhoud. en dat in een veel kortere tijd! :mrgreen: dus tja is maar net wat je onder voorbeeldfunctie en verantwoordelijkheid vind vallen.

mzzls
Hatred!!










Some of you were born into happiness and wealth
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.

And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.



The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.

I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.



And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...




You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...

I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1010
Berichten: 2234
Geregistreerd: 28 jan 2007 18:11
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor JCB » 29 apr 2009 10:13

Jammer dat je het als mekkeren en negatiev ziet mark. Omdat ik niet alleen maar roep dat je de geweldigste presentatie ooit had....

Sommige mensen zouden er over nadenken en als ze het ook vinden mischien wat mee doen. Jij niet?
Boa`s, what else?


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960
Berichten: 2037
Geregistreerd: 06 feb 2009 22:39
Woonplaats: merksplas
Land: België

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor maxje1998 » 29 apr 2009 13:22

JCB schreef:Jammer dat je het als mekkeren en negatiev ziet mark. Omdat ik niet alleen maar roep dat je de geweldigste presentatie ooit had....

Sommige mensen zouden er over nadenken en als ze het ook vinden mischien wat mee doen. Jij niet?


ik vindt het een héééééééééél mooie presentatie met die tijger enz. baal echt als ik niet kon komen :cry:
echt waar vindt het heel leerrijk en vindt het knap als je het doet voor de mensen daar ;)
liever stoer met een gutje dan met een retic!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
0.1.0 dwergbaardagaam
boerenfox 0.1.0
korthals griffon 0.1.0


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 213
Berichten: 2363
Geregistreerd: 10 aug 2005 21:10
Woonplaats: omgeving Nijmegen
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Leon H. » 29 apr 2009 13:37

maxje1998 schreef:
JCB schreef:Jammer dat je het als mekkeren en negatiev ziet mark. Omdat ik niet alleen maar roep dat je de geweldigste presentatie ooit had....

Sommige mensen zouden er over nadenken en als ze het ook vinden mischien wat mee doen. Jij niet?


ik vindt het een héééééééééél mooie presentatie met die tijger enz. baal echt als ik niet kon komen :cry:
echt waar vindt het heel leerrijk en vindt het knap als je het doet voor de mensen daar ;)

Ik ben het met je eens, maar dat wil niet zeggen dat er geen 'kritische noten mogen worden gekraakt' ;)
Ik kan de redenering van JCB wel volgen, hoewel ik niet zover wil gaan als hem. Volgens mij denkt Mark er ook zo over. Maar misschien heeft Mark er nog wel wat aan. Wellicht kan hij de volgende keer nóg meer benadrukken dat de slangen bij hoge uitzondering en alleen ten behoeve van de presentatie mee gaan. Nou ja... ik roep ook maar wat ;)

Leon
"Wijsheid begint met verwondering"- Socrates
0.0.1 python regius nk 2005
- website: kaa-koningspython.tk (buiten werking)


Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 493
Berichten: 11774
Geregistreerd: 16 mei 2006 22:07
Woonplaats: lauwe
Land: België

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor The Spider » 29 apr 2009 13:57

na de berichten te hebben gelezen kan ik me wel vinden in de reacties van iedereen. zowel mark als jcb hebben een punt. het is inderdaad een stresspunt voor de dieren maar bekijk het dan eens op een andere manier. het werdt gedaan op een beurs. er zijn mensen die slangen verkopen dus die slangen worden ook aan stress blootgesteld door de rit , het uitstallen en het handteren van eventuele kopers. dit vinden jullie dan wel weer goed. ik vind de handtering in de presentatie het zelfde. de slangen die te koop zijn = vervoer , handteren , vervoer , dat vinden jullie dan weer goed. de presentatie = vervoer , handteren , vervoer dus eigenlijk is er niet echt veel verschil in. zo zie ik het dan.
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruzie maken is onwetendheid uitwisselen.

1.0 Boa Constrictor Albino (Sharp Strain)
0.1 Boa constricor poss. supersalmon poss. het. striped gen
0.1 Boa constrictor salmon DH sunglow (sharp)
1.1 Boa constictor imperator
0.1 Orthriophis taeniura ridleyi
1.1 Lichanura trivirgata saslowi
2.0 python molurus (wildkleur .het albino , albino)
1.0 Python Regius
1.0 pantherophis guttatus missing black motley .het caramel
1.1 luipaardgekko


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960
Berichten: 2037
Geregistreerd: 06 feb 2009 22:39
Woonplaats: merksplas
Land: België

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor maxje1998 » 29 apr 2009 13:59

THE SPIDER schreef:na de berichten te hebben gelezen kan ik me wel vinden in de reacties van iedereen. zowel mark als jcb hebben een punt. het is inderdaad een stresspunt voor de dieren maar bekijk het dan eens op een andere manier. het werdt gedaan op een beurs. er zijn mensen die slangen verkopen dus die slangen worden ook aan stress blootgesteld door de rit , het uitstallen en het handteren van eventuele kopers. dit vinden jullie dan wel weer goed. ik vind de handtering in de presentatie het zelfde. de slangen die te koop zijn = vervoer , handteren , vervoer , dat vinden jullie dan weer goed. de presentatie = vervoer , handteren , vervoer dus eigenlijk is er niet echt veel verschil in. zo zie ik het dan.

amen
helemaal mee eens
liever stoer met een gutje dan met een retic!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
0.1.0 dwergbaardagaam
boerenfox 0.1.0
korthals griffon 0.1.0


Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 809
Berichten: 5372
Geregistreerd: 07 nov 2006 23:25
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor Triggerd » 29 apr 2009 14:14

JCB schreef:Jammer dat je het als mekkeren en negatiev ziet mark. Omdat ik niet alleen maar roep dat je de geweldigste presentatie ooit had....

Sommige mensen zouden er over nadenken en als ze het ook vinden mischien wat mee doen. Jij niet?


volgens mij lees jij maar half...

mzzls
Hatred!!










Some of you were born into happiness and wealth
while some of us were born to a life of hell.
And some of us were lost and some of us were found
but most of us were beaten by life to the ground.

And I don't believe in your society.
While you partied and lived it up,
I've seen so many bleed.
I've seen so many bleed.



The sign in the road says we're going nowhere
but it's been plenty years since I cared.

I don't need nobody to save me.
So just walk away, oh yeah.
I know nobody can hear me.
There's nothing more I can say.



And maybe I'm you enemy.
So don't turn your back on me.
Soulless hatred.
I can feel it killing me...




You can rip my heart tonight!
Just gimme some truth.
'Cause all I want is the truth.
All I want is, all I need is...

I need somebody to save me.
But you walk away, oh yeah.
I need somebody to hear me.
There's nothing more I can say!


Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 178
Berichten: 15499
Geregistreerd: 02 jul 2005 16:28
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor boidae » 29 apr 2009 15:24

THE SPIDER schreef:na de berichten te hebben gelezen kan ik me wel vinden in de reacties van iedereen. zowel mark als jcb hebben een punt. het is inderdaad een stresspunt voor de dieren maar bekijk het dan eens op een andere manier. het werdt gedaan op een beurs. er zijn mensen die slangen verkopen dus die slangen worden ook aan stress blootgesteld door de rit , het uitstallen en het handteren van eventuele kopers. dit vinden jullie dan wel weer goed. ik vind de handtering in de presentatie het zelfde. de slangen die te koop zijn = vervoer , handteren , vervoer , dat vinden jullie dan weer goed. de presentatie = vervoer , handteren , vervoer dus eigenlijk is er niet echt veel verschil in. zo zie ik het dan.



Dat slaat de spijker weer eens mis ,een verandwoord (lees liefhebber) vervoerd zijn dieren verandwoord en verwarmd,het uitstallen mits goed gedaan geeft de dieren geen stress ,het hanteren van eventuele kopers is ook iets dat eigenlijk alleen gebeurt als een koop al 90% gesloten is.

Het precenteren van een dier is dan heel anders dat dier word getoond in een ruimte die niet op temperatuur is ,het dier had ook getoond kunnen worden in een groot terrarium lekker warm .
Als je over voorbeelden gaat praten een python(slang) hanteren doe je met minimaal elke meter ondersteunend ,toen die python z`n lengte even geshowed moest worden was daar niet bepaald sprake van ,geen goed voorbeeld.
Er staan opmerkingen (ook van mij) op dit forum waarin mensen word geadviseerd hun python toch maar niet mee te nemen naar buiten voor een foto ,of niet op de vloer te leggen ivm tocht en de koude omgeving waarin het zich dan begeeft ,een ieder wijst dan ook terecht op de gevoeligheid van het dier en de grote kans op een luchtwegprobleem daar hoor je nu niets van ,wel over kan gerust 4 dagen in een zak als de temp zo`n 24-25 graden is ,dat vind ik dan weer een heel stuk minder en niet bepaald een goed voorbeeld (advies).

Een tijger schowen oke maar dan in een behuizing en op temperatuur ,wil je perse een slang laten zien neem dan een soort die tegen lagere temperatuuren kan ,dan maar een klein minder spectaculair dier.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]


Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 178
Berichten: 15499
Geregistreerd: 02 jul 2005 16:28
Land: Nederland

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor boidae » 29 apr 2009 15:25

Lees het niet aanvallend maar adviserend is nl niet aanvallend bedoeld ik werd alleen om opheldering gevraagd ivm een opmerking die ik eerder plaatste.Bij deze staat er een verduidelijkt.
je hebt pas echt een handycap als je niet toegeeft er een te hebben
elke seconde die je bezig bent met het verleden gaat af van je toekomst

If you talk to God, you're religious.
If God talks to you, you're psychotic...
Afbeelding[/hokje]


VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten

Reptielenforum