Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Verslag Vivarium 2009

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
● Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
● Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp
Avatar gebruiker
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 493
Berichten: 11774
Geregistreerd: 16 mei 2006 22:07
Woonplaats: lauwe
Land: België

Re: Verslag Vivarium 2009

Berichtdoor The Spider » 29 apr 2009 15:41

boidae schreef:
THE SPIDER schreef:na de berichten te hebben gelezen kan ik me wel vinden in de reacties van iedereen. zowel mark als jcb hebben een punt. het is inderdaad een stresspunt voor de dieren maar bekijk het dan eens op een andere manier. het werdt gedaan op een beurs. er zijn mensen die slangen verkopen dus die slangen worden ook aan stress blootgesteld door de rit , het uitstallen en het handteren van eventuele kopers. dit vinden jullie dan wel weer goed. ik vind de handtering in de presentatie het zelfde. de slangen die te koop zijn = vervoer , handteren , vervoer , dat vinden jullie dan weer goed. de presentatie = vervoer , handteren , vervoer dus eigenlijk is er niet echt veel verschil in. zo zie ik het dan.



Dat slaat de spijker weer eens mis ,een verandwoord (lees liefhebber) vervoerd zijn dieren verandwoord en verwarmd,het uitstallen mits goed gedaan geeft de dieren geen stress ,het hanteren van eventuele kopers is ook iets dat eigenlijk alleen gebeurt als een koop al 90% gesloten is.

Het precenteren van een dier is dan heel anders dat dier word getoond in een ruimte die niet op temperatuur is ,het dier had ook getoond kunnen worden in een groot terrarium lekker warm .
Als je over voorbeelden gaat praten een python(slang) hanteren doe je met minimaal elke meter ondersteunend ,toen die python z`n lengte even geshowed moest worden was daar niet bepaald sprake van ,geen goed voorbeeld.
Er staan opmerkingen (ook van mij) op dit forum waarin mensen word geadviseerd hun python toch maar niet mee te nemen naar buiten voor een foto ,of niet op de vloer te leggen ivm tocht en de koude omgeving waarin het zich dan begeeft ,een ieder wijst dan ook terecht op de gevoeligheid van het dier en de grote kans op een luchtwegprobleem daar hoor je nu niets van ,wel over kan gerust 4 dagen in een zak als de temp zo`n 24-25 graden is ,dat vind ik dan weer een heel stuk minder en niet bepaald een goed voorbeeld (advies).

Een tijger schowen oke maar dan in een behuizing en op temperatuur ,wil je perse een slang laten zien neem dan een soort die tegen lagere temperatuuren kan ,dan maar een klein minder spectaculair dier.


op deze mening doelde ik dat je gelijk had maar zeg zelf, op de meeste beurzen is het warm (lees warm en niet warm genoeg) dus als je dan eventjes een tijger uithaald om even nte tonen zal die ook niet vlug een verkoudheid oplopen. ik was er niet bij dus weet ik niet of er tocht was of niet. als een verkoop 90% is afgesloten voor een tijger van dezelfde lengte wordt die ook eerst goed bekeken voor het geld wordt gegeven dus ook bloodgesteld aan de mindere temperatuur. dus daarover vind ik het wel kunnen. ik ga ik met je mee dat er mss wel een persoon meer mocht bij zijn om de tijger vast te houden ,maar dit was de eerste keer het werd gedaan dus kan hier ook rekening mee gehouden worden in de toekomst. als het in de zomer een graad of 25 is en zo goed als tot geen wind is ga ik ook wel ff buiten (in de tuin) met de slangen (niet allen tegelijk) want ik vind persoonlijk dat dit de slangen goed kan doen om een natuurlijke warmte en straling te hebben. Ok akkoord de stralingen en temperaturen hier zijn anders dan in hen biotoop maar dat is terra verwarming ook.
Discussiëren is kennis uitwisselen, ruzie maken is onwetendheid uitwisselen.

1.0 Boa Constrictor Albino (Sharp Strain)
0.1 Boa constricor poss. supersalmon poss. het. striped gen
0.1 Boa constrictor salmon DH sunglow (sharp)
1.1 Boa constictor imperator
0.1 Orthriophis taeniura ridleyi
1.1 Lichanura trivirgata saslowi
2.0 python molurus (wildkleur .het albino , albino)
1.0 Python Regius
1.0 pantherophis guttatus missing black motley .het caramel
1.1 luipaardgekko


Vorige

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten

Reptielenforum