Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Voorlopige planning 1e helft 2008 (softwaretechnisch)

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het slangenforum team. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
[ Gebruikers richtlijnen ] [ Slangenforum banners ]
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Voorlopige planning 1e helft 2008 (softwaretechnisch)

Berichtdoor Martijn » 13 dec 2007 01:21

phpBB3 is de zwaarst beveiligde forumsoftware, tevens de lichtste voor servers en het overzichtelijkst en gebruiksvriendelijkst voor eindgebruikers.
Desondanks ga ik nog wat aanpassingen doorvoeren, echter ga ik jullie niet vervelen met de technische details ;)

Op termijn wordt de index reclamevrij en wordt het design een beetje opgefrist.
Hiermee wordt het forum ook (weer) compatible met andere browsers dan IE.
De reclame zal niet geheel verdwijnen, deze zullen op andere pagina's wel te zien zijn. Dit brengt weer extra mogelijkheden met zich mee voor adverteerders. Meer hierover in een later stadium.

Er zullen enkele pagina's bijkomen met een toevoegende waarde voor het forum. Welke informatie en / of functie's hierbij beschikbaar komen wordt tegen de release bekend gemaakt.

Verder ben ik passief bezig geweest met het zoeken naar een geschikte oplossing voor een op php gebaseerde chatfunctie. Dit heeft echter momenteel geen prioriteit, en verloopt moeizaam door de taalbariere met de buitenlandse makers (niet-Engels). Het is de bedoeling dat in de toekomst de eventuele chat gebruik maakt van de gegevens in de database, zodat je niet NOG een keer hoeft in te loggen of je voor de chat ook moet registreren.

En als laatste overweeg ik opnieuw een portaal te bouwen voor het forum, net zoals die er vroeger was toen we op de oude phpBB2 software draaiden, met o.a. het actuele slangennieuws en een reageerfunctie.

Ik heb mezelf nog geen tijdsplanning opgelegd omdat ik het prive erg druk heb, de '1e helft van 2008' kan dus als speculatief worden bechouwd, al hoop ik wel dat alles vlot verloopt.

Tot zo ver voorlopig.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 893
Berichten: 5658
Geregistreerd: 16 dec 2006 12:34
Woonplaats: Asse
Land: België

Re: Voorlopige planning 1e helft 2008 (softwaretechnisch)

Berichtdoor svensegers99 » 13 dec 2007 19:02

veel succes met de opwaardering van het forum ;) ..wat bedoel je juist met een portaal voor het nieuws?

Avatar gebruiker
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1308
Berichten: 20340
Geregistreerd: 14 mei 2007 13:57
Woonplaats: Stavenisse
Land: Nederland

Re: Voorlopige planning 1e helft 2008 (softwaretechnisch)

Berichtdoor seraph » 13 dec 2007 22:33

svensegers99 schreef:..wat bedoel je juist met een portaal voor het nieuws?

weet je nog voor het forum dit jaar overging op die nieuwe software? dat je eerst een soort van hoofdpagina kreeg (een portal ;) )

Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Voorlopige planning 1e helft 2008 (softwaretechnisch)

Berichtdoor Martijn » 13 dec 2007 23:31

svensegers99 schreef:veel succes met de opwaardering van het forum ;) ..wat bedoel je juist met een portaal voor het nieuws?


Tnx :)

Ik werk ook aan een pagina met in grote lijnen de 'geschiedenis' met oude screenshots er bij.

Zo zag de oude portaal er uit:

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 893
Berichten: 5658
Geregistreerd: 16 dec 2006 12:34
Woonplaats: Asse
Land: België

Re: Voorlopige planning 1e helft 2008 (softwaretechnisch)

Berichtdoor svensegers99 » 14 dec 2007 02:56

vroeg me al af waar de vorige portaal naartoe was :roll: :lol:

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten

Reptielenforum