Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Onderhoud forum API/Tapatalk

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het slangenforum team. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
[ Gebruikers richtlijnen ] [ Slangenforum banners ]
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Onderhoud forum API/Tapatalk

Berichtdoor Martijn » 05 jul 2014 00:16

Hallo allemaal,

Vannacht zal er regulier onderhoud plaatsvinden aan software dat ervoor zorgt dat je ook kan SFen met de forumapp.
Naast het reguliere onderhoud zal ook een beveiligingsprobleem worden verholpen in de Tapatalk software serverzijde. Hiervoor is een patch uitgebracht. Dit probleem werd al eerder dit jaar gevonden in de Tapatalk plug-in. Het gaat om een ​​cross-site scripting kwetsbaarheid die kan toestaan ​​dat een derde persoon de content (data) of gedraging van een web-applicatie in de browser van een gebruiker kan manipuleren, zonder het onderliggende systeem te compromitteren.

Security officials en betrokkenen hadden het geclassificeerd als een laag risico, en er zijn geen meldingen van gecompromitteerde systemen. De app bleef dan ook online en ook verkrijgbaar in de app stores. De software aan de serverzijde staat los van het forum, wat het buitengewoon veilig maakt, zelfs als er een risico wordt gevonden is er geen ongeoorloofde toegang mogelijk tot de forumdatabase. Desondanks voel ik het als mijn plicht om jullie te informeren over het feit dat er enige tijd een risico heeft bestaan voor app gebruikers. Veiligheid en de bescherming van gegevens is bij mij altijd topprioriteit. Ik heb er dan ook gemengde gevoelens bij dat ik voor mijn gevoel vrij laat ("...werd al eerder dit jaar gevonden...") werd geïnformeerd, pas toen er een patch was geschreven en beschikbaar gesteld. Hopelijk blijft het hierbij.

Tot zover voor nu.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Onderhoud forum API/Tapatalk

Berichtdoor Martijn » 05 jul 2014 02:40

Het onderhoud is afgerond.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten

Reptielenforum