Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Slangenforum facelift

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het slangenforum team. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
[ Gebruikers richtlijnen ] [ Slangenforum banners ]
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.
Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Slangenforum facelift

Berichtdoor Martijn » 03 apr 2012 19:46

Hallo allemaal! :)

Met gepaste trots kan ik mededelen dat over enkele ogenblikken het Slangenforum een facelift zal krijgen. Het is een ingrijpende en forse modernisering van het forum, met enige gevolgen. Vandaar dat ik besloten heb om er een Globale mededeling aan te wijden.

Verouderd
De oude stijl is gebaseerd op een zwaar verouderde webtechnologie. Opgebouwd uit een dataverkeer slurpende onnodige tabellenstructuur en een vaste breedte. Ook de forumheader, welke bestaat uit een immense afbeelding zonder verder nut, is mij al jaren een doorn in het oog en webtechnisch gezien een grote faal in deze tijd. Daarnaast ben ik er in het algemeen na al die jaren wel een beetje op uitgekeken geraakt. :P Hoog tijd voor een drastische verbetering! :mrgreen:

HTML5
De nieuwe stijl is gebaseerd op de nieuwste technologieen, en voldoet weer aan de huidige standaard normen. Het enige nadeel is wellicht dat oude browsers niet (of zeer beperkt) nog worden ondersteund. Uit onderzoek is echter gebleken dat het aantal gebruikers dat gebruik maakt van verouderde software zonder updates, verwaarloosbaar is. Ik verwacht dan ook weinig problemen.

Avatars
In de nieuwe stijl kan je gebruik maken van grotere avatars. :)

Onderschriften
Het gebruik van het Hokje is naar het verleden verbannen, omdat onderschriften automatisch in een hokje zullen veranderen als de inhoud een bepaald limiet overschrijd.

Support
De nieuwe stijl zal natuurlijk wel even wennen zijn. ;) Hopelijk bevalt het jullie.
Als je vragen hebt of ondersteuning nodig hebt, kan je dat hieronder kenbaar maken.
Als dit onderwerp geen Globale mededeling meer is, kan je natuurlijk een onderwerp openen bij Forumsupport.

Houd er rekening mee, dat een Globale mededeling boven alle forums staat. In een forum waar je normaal niet kan reageren op onderwerpen, kan je ook niet reageren op dit onderwerp. Kies dan een ander forum uit, en reageer aldaar op dit onderwerp.

Tot zover voor nu. :)

P.s. ik overweeg nog om nieuwe promotie banners te maken voor het forum. Als die beschikbaar komen zal ik dat uiteraard met jullie communiceren, zodat je eventueel de banner op je website kan aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5630
Berichten: 305
Geregistreerd: 04 maart 2012 20:13
Land: Nederland

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor sjaffersnakes » 03 apr 2012 22:08

ziet er goed uit :D
Slangen
2.1 Boa Constrictor
1.1 Eunectes Notaeus
2.0 Morelia Spilota
1.1 Agkistrodon Contortrix Laticinctus
1.0 Orthriophis Taeniurus Friesei

Andere dieren
1.0 Axolotl
0.1 Strix Rufipes


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1975
Berichten: 602
Geregistreerd: 31 jan 2008 18:40
Woonplaats: Rijen...(niet Gilze dus)
Land: Nederland

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor Two-of-2 » 03 apr 2012 22:12

Eerlijk gezegd vond ik de oude versie er strakker uitzien...Deze vind ik veeeelll te breed... :cry:
Afbeelding
1.0.0 P.G. "Wildkleur"
1.0.0 P.G. "Anery-a"
1.0.0 P.G. "Snow het. onbekend"
0.1.0 P.G. "Amel het. motley" (Bitch 1e klas)
†  0.1.0.P.G. "Amel het. onbekend" (Bitch 1e klas)
†  1.0.0 P.G. "Amel het. onbekend"
2.0.0 "Felis silvestris catus"
† 1.0.0 "Felis silvestris catus"
0.2.0 "Phodopus sungorus sungorus" 3 JAAR GEWORDEN...
† 0.4.0 "Rattus norvegicus"
[
Greetzzz...

Two-of-2...


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3181
Berichten: 31
Geregistreerd: 08 apr 2009 15:20
Land: België

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor moeschkieto » 04 apr 2012 13:53

Ik moet meegaan in de reactie van two of 2 veel te breed en het groen ziet er gelijk ze in BE zeggen een beetje flets uit

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4525
Berichten: 471
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:15
Woonplaats: Dronten
Land: Nederland

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor Snakesonly » 04 apr 2012 17:32

Nieuwe phpbb versie :jippie:
Totale scherm breedte :cry:
Forum secties die rood worden bij nieuwe berichten :cry: Misschien een idee om de css aan te passen dat de kleur niet veranderd en daarvoor in de plaats het vet gedrukt wordt.
En eh hokje werkt nog steeds :jippie:
Afbeelding
0.1.0 Lampropeltis Getula Californiae Stripe, nk aug 2008
1.0.0 Lampropeltis Getula Nigrita
1.0.0 Python Regius Spider 66% poss. het. Ghost, nk juli 2010
0.1.0 Python Regius Normal, nk dec 2010
0.1.0 Python Regius Pastel, nk okt 2011
0.1.0 Python Regius Cinnamon, nk 2012


Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor Martijn » 04 apr 2012 19:56

Bedankt voor jullie reacties en feedback!

sjaffer schreef:ziet er goed uit :D

Dank je! :D

Two-of-2 schreef:Eerlijk gezegd vond ik de oude versie er strakker uitzien...Deze vind ik veeeelll te breed... :cry:

moeschkieto schreef:Ik moet meegaan in de reactie van two of 2 veel te breed en het groen ziet er gelijk ze in BE zeggen een beetje flets uit


Ik zal proberen uit te leggen waarom het forum geen vaste breedte meer heeft. De website voldoet aan de W3C internet standaard. :)
Deze W3C organisatie stelt in overleg met belanghebbenden standaarden vast voor het internet. Browsermakers en websitebouwers
maken hiervan gebruik, zodat websites in alle moderne browsers goed kunnen functioneren. De standaarden zelf, zijn weer onderverdeeld
in enkele types. De ideologie van het consortium spitst zich steeds meer toe op het beperken van de invloed van websitebouwers,
op de eindgebruiker. Men vind het onwenselijk, dat een website zich mengt in de gedragingen van browsers. Zo is het al langer zo
op dit forum, dat links niet meer in een nieuw venster openen. Ook dat is een 'bemoeienis'. Samenhangend met 'pop-ups' en dergelijke.
Moderne browsers zijn hiervoor aangepast, zodat de eindgebruiker kan bepalen hoe een browser moet handelen in het geval van interne
en uitgaande links. Bijvoorbeeld, uitgaande links moeten geopend worden in een nieuw tabblad.
Vaste breedtes van websites zijn ook taboe. Bovendien kan dat problemen opleveren bij de weergave op mobiele apparaten.
Zij hebben lang niet altijd een resolutie van bijvoorbeeld minimaal 1024px. Dat betekent dat je juist continue moet scrollen naar rechts.
Het is dan te breed. Als een gebruiker op het apparaat een grote beeldschermresolutie heeft, kan deze ook hiervoor aanpassingen doen
aan de instellingen. Bijvoorbeeld 'inzoomen' (CTRL +). De meeste browsers kunnen deze instelling voor specifieke websites onthouden.
Ik kan het me wel voorstellen dat het wennen is, en dat wellicht ook de browser instellingen aanpassen niet iets is waar je op zou zitten
wachten. Echter dit zal je steeds vaker gaan zien op websites. Het is de toekomst waar we mee moeten leren leven. Ook ik heb een
enorm hoge resolutie, maar ik heb er na een zorgvuldige afweging ervoor gekozen om niet achter de feiten aan te blijven lopen.
Dit kan overigens ook niet veranderd worden, ook al zou ik dat willen. Daar is de hele opbouw ongeschikt voor, en de nieuwe stijlen
die ontwikkeld worden voor phpBB zullen allemaal in toenemende mate zo werken.

De kleuren zijn overwegend hetzelfde gebleven. Het grafiet (grijs), het felgroene... Er is wel een extra kleur groen erbij gekomen die
wat minder fel en warmer van kleur is. Echter kan ik geen invloed uitoefenen over hoe het bij iedereen word weergegeven.
Ik ben wel bekend met de term 'flets'. Het is mijn ervaring dat bepaalde types flatscreens moeite hebben om de ware kleuren weer te
geven. Ik heb al menigmaal bij anderen gezien dat het forum (oude stijl) er best flets uit zag. Deze schermen hadden echter altijd
belabberde specificaties. Er is de afgelopen jaren veel 'rommel' (in mijn ogen) verkocht. Zelf gebruik ik een aantal gerenomeerde
monitoren, waar zelfs de beste flatscreens nog bij lange na niet aan kunnen tippen. Er is zelfs geen pixel te zien als je er bovenop zit.
Dit is ook noodzakelijk zodat ik de juiste kleurweergave, -warmte en -helderheid zie. Als je een fletse weergave ziet, kan ik daar helaas
niets aan veranderen...

Snakesonly schreef:Nieuwe phpbb versie :jippie:
Totale scherm breedte :cry:
Forum secties die rood worden bij nieuwe berichten :cry: Misschien een idee om de css aan te passen dat de kleur niet veranderd en daarvoor in de plaats het vet gedrukt wordt.
En eh hokje werkt nog steeds :jippie:


Ook rood word vaak op bepaalde type flatscreens slecht weergegeven. Echter hier kan en wil ik wel wat aan doen. ;)
Nieuwe onderwerptitels worden nu geel weergegeven in plaats van rood, net als in de oude stijl. Hopelijk word dat als een verbetering ervaren.
Het gebruik van vet weergegeven letters zijn ook in de standaarden gelimiteerd, dus dat pas ik liever niet toe.
En jawel, de oude hokjes werken ook nog. Die zijn zijn ook 'valid' in de standaard. :jeej:
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3181
Berichten: 31
Geregistreerd: 08 apr 2009 15:20
Land: België

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor moeschkieto » 04 apr 2012 22:43

Ik heb even mijn FF venster overgeschoven naar mijn ander scherm net hetzelfde maar even op mijn labtop gaan zien same, ff pc ingepluged op mijn LED tv net hetzelfde. :D
mss wel ff bijzeggen dat het om de groene balken gaan zoals bij quote en bevestig.de gewone groene txt ziet er best scherp uit.
over de vast breedte Tja daar kun je over blijven onderhandelen met iedereen :lol: probleem is enkel bij zeer grote schermen gaat die dus heel groot worden :D

Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4525
Berichten: 471
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:15
Woonplaats: Dronten
Land: Nederland

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor Snakesonly » 05 apr 2012 14:15

Geel bij nieuwe berichten :jippie:
Thanks, kijkt een stuk fijner :D
Afbeelding
0.1.0 Lampropeltis Getula Californiae Stripe, nk aug 2008
1.0.0 Lampropeltis Getula Nigrita
1.0.0 Python Regius Spider 66% poss. het. Ghost, nk juli 2010
0.1.0 Python Regius Normal, nk dec 2010
0.1.0 Python Regius Pastel, nk okt 2011
0.1.0 Python Regius Cinnamon, nk 2012


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 4525
Berichten: 471
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:15
Woonplaats: Dronten
Land: Nederland

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor Snakesonly » 05 apr 2012 17:20

Lol zie nu pas dat het geel alleen toegepast wordt op de categorieën en niet op de topics zelf.
Is dat voor jou ook een optie om geel te maken?

**Correctie** Het is browser afhankelijk, IE en Firefox geven wel overal geel, maar Chrome niet.

Afbeelding
Afbeelding
0.1.0 Lampropeltis Getula Californiae Stripe, nk aug 2008
1.0.0 Lampropeltis Getula Nigrita
1.0.0 Python Regius Spider 66% poss. het. Ghost, nk juli 2010
0.1.0 Python Regius Normal, nk dec 2010
0.1.0 Python Regius Pastel, nk okt 2011
0.1.0 Python Regius Cinnamon, nk 2012


Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor Martijn » 05 apr 2012 21:30

moeschkieto schreef:Ik heb even mijn FF venster overgeschoven naar mijn ander scherm net hetzelfde maar even op mijn labtop gaan zien same, ff pc ingepluged op mijn LED tv net hetzelfde. :D
mss wel ff bijzeggen dat het om de groene balken gaan zoals bij quote en bevestig.de gewone groene txt ziet er best scherp uit.
over de vast breedte Tja daar kun je over blijven onderhandelen met iedereen :lol: probleem is enkel bij zeer grote schermen gaat die dus heel groot worden :D


Oh, dat zijn knoppen. :mrgreen: Dat is wel frapant, dat zijn (standaard) afbeeldingen... Wat overigens wel verklaard waarom je dat op elk apparaat zo ziet. Maar het is voor mij een raadsel hoe het kan dat je ze flets ziet. :)
En ja de breedte... Je hoeft natuurlijk het forum niet perse fullscreen te bekijken. Als je het venster resized kan je wellicht een prettigere weergave bekomen. ;)

Snakesonly schreef:Geel bij nieuwe berichten :jippie:
Thanks, kijkt een stuk fijner :D


Mooi! :D

Snakesonly schreef:Lol zie nu pas dat het geel alleen toegepast wordt op de categorieën en niet op de topics zelf.
Is dat voor jou ook een optie om geel te maken?

**Correctie** Het is browser afhankelijk, IE en Firefox geven wel overal geel, maar Chrome niet.

Afbeelding


Oh! :o Laat ik nou net alleen in IE en FF hebben getest. Zal je net zien. Bedankt voor je input,
ik zal me binnenkort beraden op een Chrome fix/tweak. Ik heb al een heel stijlblad vol met tweaks,
dat kan er ook nog wel bij. :lol:
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Slangenforum facelift

Berichtdoor Martijn » 20 jun 2012 07:38

Als het goed is, zouden de nieuwe berichten nu ook in Chrome geel moeten oplichten.

Untitled-1.png


Zou iemand dat willen bevestigen? :)

Voorts zijn er al enige tijd nieuwe banners beschikbaar voor bijvoorbeeld op je website.
Daarover heb ik al vele positieve reacties mogen ontvangen, waarvoor dank.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten

Reptielenforum