Follow Slangenforum on Instagram  Follow Slangenforum on Twitter  Follow Slangenforum on Facebook 

Hoe houden we het gezellig!

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het slangenforum team. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
[ Gebruikers richtlijnen ] [ Slangenforum banners ]
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.

Het is aan jullie! Wat moet er gebeuren?

Veplicht registreren
7
21%
Zeer streng beheer (waarschuwen + sneller bannen)
7
21%
Verplicht registeren & strenger beheer
18
55%
Laten zoals het nu is
1
3%
 
Totaal aantal stemmen : 33
Avatar gebruiker
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3
Berichten: 7
Geregistreerd: 23 dec 2004 23:41
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Hoe houden we het gezellig!

Berichtdoor Webmaster » 04 mei 2005 18:41

Ik ben het zowat spuugzat dat een aantal mensen op dit forum regelmatig amok maken. Aan jullie de keus. Wat willen we nou? Kinderachtig gedrag. Ik voel me net een kleuterjuffrouw. We zijn allemaal volwassen, laten we ons dan ook zo gedragen. Maar goed.

Stem op de poll en geef een toelichting op je stem.

De uitkomst zal bepalend zijn voor de toekomst van dit forum. Kom op mensen, moet het forum verkloot worden en opheffen?
Met vriendelijke groet,
Martijn

Slangenforum beheerder


Avatar gebruiker
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 106
Berichten: 2614
Geregistreerd: 21 apr 2005 18:31
Woonplaats: Zoelen
Land: Nederland

Berichtdoor Miranda de K. » 04 mei 2005 18:59

Ik vind verplicht registreren wel een goed idee. Ik snap ook niet zo goed waarom mensen daar problemen mee zouden hebben.
Van strenger optreden wordt het forum denk ik ook niet gezelliger. De moderators moeten geen politieagenten worden. Maarja, wij kunnen natuurlijk alleen makkelijk blijven, als de leden een beetje meewerken en het gezellig houden!

Unknown User
ID: 1

Berichtdoor Unknown User » 04 mei 2005 19:16

Het verplicht registreren is denk ik een belangerijk punt omdat iedereen dan kan zien wie een bepaalde opmerking plaats/maakt, en niet alleen de Admin/moderators (ip-checks).

Daarnaast vind ik een discussie prima, zolang dat netjes gebeurd en met goede argumenten. Ik verbaas me over de manier waarop sommige discussies gevoerd worden door sommige mensen. Dit jaagt namelijk weer andere mensen weg, onnodig in mijn optiek. Moderators behoren naar mijn idee ook niets uit te doen op geslijm van leden maar strakker te beheren en te waarschuwen.

Ik heb dus gestemd op strenger beheren en aanmeldingsplicht.

Unknown User
ID: 1

Berichtdoor Unknown User » 04 mei 2005 19:28

Ik vind het uiterst merkwaardig om als gast zijnde gespammed te worden met onderstaande mail:

Beste lid,



Ja daar schrik je wel van he, van zo'n onderwerp. Wees maar niet bang, zover komt het vast niet.

Het team van Slangenforum (Martijn, Desirée em Woest) doet zijn best om het voor iedereen zo interessant, gebruiksvriendelijk en gezellig mogelijk te maken. Helaas zijn er na enkele maatregelen in het verleden weer bezoekers amok met elkaar aan het maken. De oorspronkelijke bedoeling was een open forum (ook voor gasten) zonder strenge regels. Die regels zijn helaas al opgesteld door een voorval een tijdje geleden. Nu is het weer mis. Is het echt nodig om drastische maatregelen te nemen? Zo is het niet leuk meer.

Het team van Slangenforum roept ALLE LEDEN op om op de poll te stemmen op het forum, en om je mening te geven. Alle leden beslissen mee bij belangerijke zaken


ik heb me inderdaad eens aangemeld als lid maar mijn account laten verwijderen om diverse redenen. 1 van die redenen is dat ik geen mail of berichten van een forum wil ontvangen...

ik ben geen lid, beslis dus niet mee met belangrijke zaken en vind dat prima. mocht het een besloten forum voor leden worden dan 1 gast minder aangezien ik vertik om lid te worden .

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 96
Berichten: 318
Geregistreerd: 31 maart 2005 06:45

Berichtdoor kornelis » 04 mei 2005 19:38

Ik denk niet verplicht registeren een oplossing is. Pas als de mensen eenmaal geregistreerd zijn kun je erachter komen of zich netjes gedragen en dan is het al te laat. Moet je er dan weer afgooien? Moet je eerst waarschuwen? Zo ja, hoe vaak voordat je hem er af gooit?

Ik vind dat we zelf het goede voorbeeld moeten geven. Daarnaast moeten we iemand er collectief op aanspreken dat hij zich moet gedragen als hij zijn boekje te buiten gaat en dat hij anders beter kan gaan.

Uiteraard is er een taak voor de webmaster weggelegd om iemand te waarschuwen en zo nodig te bannen, maar hij hoeft niet in z'n eentje schoolmeester te spelen.

Laten we onze kennis delen en elkaar helpen, niet elkaar zwart maken. Doe dat maar per mail of telefoon, maar gebruik daar niet een andermans forum voor.

Aan de webmaster: Ga zo door. Jullie hebben knap werk geleverd. Ik had een hekel aan fora, omdat ik dacht dat je daar als nieuweling weinig kans kreeg, maar dat is op jullie forum absoluut ontkracht. Ik zal elke beslissing die jullie nemen met betrekking tot het forum respecteren, maar geef het niet op vanwege een paar zielige figuren. Nogmaals complimenten voor het forum en voor jullie optreden in deze kwestie.

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 67
Berichten: 104
Geregistreerd: 08 maart 2005 16:48

Berichtdoor Hilde » 04 mei 2005 19:42

Kujira schreef:Het verplicht registreren is denk ik een belangerijk punt omdat iedereen dan kan zien wie een bepaalde opmerking plaats/maakt, en niet alleen de Admin/moderators (ip-checks).

Daarnaast vind ik een discussie prima, zolang dat netjes gebeurd en met goede argumenten. Ik verbaas me over de manier waarop sommige discussies gevoerd worden door sommige mensen. Dit jaagt namelijk weer andere mensen weg, onnodig in mijn optiek. Moderators behoren naar mijn idee ook niets uit te doen op geslijm van leden maar strakker te beheren en te waarschuwen.

Ik heb dus gestemd op strenger beheren en aanmeldingsplicht.


Ik sluit me hier helemaal bij aan

desiree
ID: 1

Berichtdoor desiree » 04 mei 2005 19:48

ik ga alleen voor strenger beheer.

Er zijn gasten hier op het forum die hun ervaring en kennis willen delen met andere maar zich liever niet registreren voorbeelden van deze personen zijn BeastMaster, Ivan, Lizzie en Boidae. Hun hebben veel kennis heb ik de laatste tijd gemerkt alleen vind ik het erg jammer dat als er een ruzie of meningsverschil is dat er altijd wel iemand van dit groepje daarbij betrokken is. Ik zeg dus niet dat deze daar schuldig aan zijn.

Ik wil hun beslissing accepteren, maar zeker niet van het forum af hebben. Wat dus WEL gebeurd bij verplicht registeren.

Wij krijgen regelmatig een compliment wat betreft het forum omdat het een "open" forum is.

hopelijk zijn er personen die mijn mening delen, en dat het een "open" forum moet blijven zonder ruzies, maar met meningsverschillen waar een discussie door ontstaat. Zo kunnen andere leden/gasten ook hun mening delen zonder aangevallen te worden. En dat het toch nog gezellig blijft.

Unknown User
ID: 1

Berichtdoor Unknown User » 04 mei 2005 20:08

oke kan er wel mee leven maar geef dan optijd een directe waarschuwing als je denkt dat iemand te ver gaat geef toe dat we wel eens uit de slof schieten maar niet iedereen heeft het zelfde standpunt in deze hobby denk dat dat ook wel meeteld in de reacties denk dat ook de leeftijd hierin meespeelt beast en ik en dan nog een paar die al wat langer bezig zijn ,zijn er in een heel andere tijd ingekomen toen het nog niet comercieel was en iede elkaar nog hielp en juist de dieren in hun waarde lieten ,nu lijkt het er soms op dat het alleen nog maar om de waarde van het dier gaat.

rutger
ID: 1

Berichtdoor rutger » 04 mei 2005 22:15

HEt is in mijn ogen niet mere dan normaal dat je je even aanmeld voordat je actief deel gaat nemen op een forum. Zodoende is het bij een ieder waar je mee in discussie gaat bekend met wie ze nu eigenlijk te maken hebben. En daarnaast scherpt het een mogelijkheid voor de mods/beheerder van het forum om een eventuele rotzooizoeker een waarscuwing of zelfs een ban te kunnen geven.

Mijn keuze is dan ook registreren en strenger optreden.



Groet Rutger

desiree
ID: 1

Berichtdoor desiree » 04 mei 2005 22:17

van de meeste gasten die actief deelnemen aan het forum hebben we een e-mailadres dus contact met deze opnemen is geen probleem indien nodig. een ban word niet op naam gegeven maar op IP dus is dan ook geen probleem voor gasten.

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 67
Berichten: 104
Geregistreerd: 08 maart 2005 16:48

Berichtdoor Hilde » 04 mei 2005 22:42

Misschien stomme vraag, maar als je eigenlijk zelf al weet wat je wilt Desiree, waarom vragen jullie dan nog de mening van anderen?

Unknown User
ID: 1

Berichtdoor Unknown User » 04 mei 2005 22:43

rutger schreef:HEt is in mijn ogen niet mere dan normaal dat je je even aanmeld voordat je actief deel gaat nemen op een forum. Zodoende is het bij een ieder waar je mee in discussie gaat bekend met wie ze nu eigenlijk te maken hebben. En daarnaast scherpt het een mogelijkheid voor de mods/beheerder van het forum om een eventuele rotzooizoeker een waarscuwing of zelfs een ban te kunnen geven.

Mijn keuze is dan ook registreren en strenger optreden.



Groet Rutger

plaats altijd mijn naam dan weten ze met wie ze te doen hebben en iemand blokken of mailen kan ook via z`n ip nummer dus waat heb jet dan over en als ik een forum zou willen verpesten log ik toch via duitse server in krijg je elke dag nieuw ip nummer en ben je echt niet te achterhalen. maar daarvoor ben ik hier niet heb ook al aangegeven waarom ik mij niet aanmeld martijn heeft mijn mail dus als hij mij wil waarschuwen kan hij dit desnoods persoonlijk doen .(net als die grappenmakers die mij al die virussen nu sturen heb goede scan dus )

Unknown User
ID: 1

Berichtdoor Unknown User » 04 mei 2005 22:45

Hilde schreef:Misschien stomme vraag, maar als je eigenlijk zelf al weet wat je wilt Desiree, waarom vragen jullie dan nog de mening van anderen?


heb jij uit de laatste reacties kunnen bepalen wie er loopt te zieken dan als jet mij vraagt mag vandaag een zwarte dag genoemd worden en gewist worden waren vandaag toch aardig wat mensen op dreef tegen elkaar.

Beheerder
Avatar gebruiker
Waardering: 37
Heeft bedankt: 17
ID: 7
Berichten: 12480
Geregistreerd: 26 dec 2004 12:46
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Berichtdoor Martijn » 04 mei 2005 22:56

Het idee is democratie. Ik kan een mening hebben, Desirée en God weet wie nog meer ook. Maar mischien denkt 70% daar anders over. Dat telt. Dat is het speciale van dit forum. Dit forum is er niet voor het team. Maar voor jullie, voor ons allemaal.
Met vriendelijke groet,
Martijn (Slangenforum beheerder)

Slangenforum - Passie voor slangen


desiree
ID: 1

Berichtdoor desiree » 05 mei 2005 00:41

Hilde schreef:Misschien stomme vraag, maar als je eigenlijk zelf al weet wat je wilt Desiree, waarom vragen jullie dan nog de mening van anderen?


Het is inderdaad een stomme vraag, het forum is er niet voor mij alleen. Ik geef alleen aan wat ik zou willen en wat mijn mening is. Maar kennelijk zijn er personen hier op het forum die daar anders over denken, en daar heb ik respect voor net als ik zou willen dat er respect is voor mijn mening. En zo als het er nu op dit moment aan toe gaat op het forum, staat mijn keuze heel dichtbij het feit om het volledige forum op te heffen het lullige is alleen dat er meerdere mensen de dupe hier van worden die zich WEL kunnen gedragen en waar geen kleuterjuf bij aanwezig hoeft te zijn die de hele tijd loopt te verkondigen dat ze zich netjes moeten gedragen.

Ik wil het forum best in stand houden zoals ze andere leden dat zouden willen als dat teminste werkt en dat betwijfel ik. Want hoe makkelijk is het aanmelden onder een "hotmailadres" om vervolgens alsnog de boel te komen verzieken. Ik laat jullie dit alvast weten dit is voor MIJ de laatste poging om het forum in stand te houden na deze poll word er aan de "wensen" van de leden voldaan en gaat het weer mis, dan ben ik admin af en weiger vanaf dat moment ook maar 1 keer mee te werken aan het forum. Wat martijn doet kan me dan op dat moment niet schelen.

Volgende

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten

Reptielenforum