| Auteur |
Bericht |
|
Rosalia
ID: 5051 Geregistreerd op: 13 jul 2010 18:50 Berichten: 55 Woonplaats: Reusel, Noord-brabant Land: Nederland
|
 Voeren rattenslang
Ik ga dus binnenkort mijn eerste rattenslangen kopen (2) Nu wilde ik eerst nog even wat extra informatie hierover vragen omdat ik het wel goed wil doen natuurlijk
Tot zover had ik begrepen dat wat je gaat voeren ongeveer net zo groot moet zijn als de dikste deel van je slang (of iets groter). Nu was ik van plan om ze levend voer te geven. ik had namelijk gehoord dat er bij ingevroren wat vitamines verloren kunnen gaan plus in het wild krijgen ze hun voedsel ook niet netjes voorgeschoteld (dus lijkt het me ook wat beter voor hun natuurlijke instinct). Nu vroeg ik me alleen wel af of dat wel werkt als de slangen erg klein zijn dus of het misschien slimmer is om met dood voer te beginnen en ze dan pas later levend voer proberen te geven. & Ik weet niet of het iets uit maakt maar ik was ook van plan de slangen niet in het terrarium zelf te voeren maar in een aparte bak, is dit juist wel of niet goed voor de slang?
Verder vroeg ik me af waar ik het beste het voedsel kan halen ik woon zowel van Eindhoven als van Tilburg ongeveer 25 km vanaf, dus als iemand wat adresjes weet zou dat fijn zijn. Zijn er overigens nog meer dingen waar ik echt rekening mee zou moeten houden?
|
| 27 jul 2010 01:46 |
|
 |
|
steef1987
ID: 4745 Geregistreerd op: 14 apr 2010 18:51 Berichten: 597 Woonplaats: delft Land: Nederland
|
 Re: Voeren rattenslang
hooi. Ik voer ze ze zelf altijd levend. Nu heb ik er 2 in mijn bezit, en ze hebben vroeger alleen dood gekregen. Maar omdat ik ineens levend ging voeren wou 1 van de 2 alleen nog maar levend, en geen dood meer .maar de ander eet het nog allebij. Dus het is maar net wat je liever voert dood of leven maakt eigenlijk niet veel uit. Maar er is wel kans dat als ze eenmaal levend hebbben gekregen ze geen dood meer willen. Het beste is om ze appart te voeren, en dan in curvers. gr steef
| 27 jul 2010 01:55 |
|
 |
|
Reptile-Ben
SF team
ID: 2535 Geregistreerd op: 19 sep 2008 17:22 Berichten: 3270 Woonplaats: Naaldwijk Land: Nederland
|
In Tilburg zit de Kameleon, een terrariumspeciaalzaak waar je, je voedseldieren kan kopen.
Persoonlijk voer ik alleen dode prooien om te voorkomen dat mijn slangen gewond raken of met littekens door het leven moeten. Daarnaast is het gewoon makkelijk. Maar over dat onderwerp valt er genoeg te vinden op dit forum.
_________________ I'm so glamorous, I piss glitter and shit stardust.
|
| 27 jul 2010 10:50 |
|
 |
|
gioerna
ID: 4901 Geregistreerd op: 29 mei 2010 11:11 Berichten: 133 Woonplaats: sluis Land: Nederland
|
Toen onze slangen nog kleine slangetjes waren, gaven we ze doodvoer, simpelweg omdat ik moeite heb met ieniemienie levende pinky's voeren.... In een later stadium had een van onze slangen te maken met voedselweigering, om die reden zijn we toen overgestapt op levend voer. Zo doen we dat nu al een aantal jaren, naar volle tevredenheid. Ze pakken ze ook gemakkelijker dan dode prooien. De lampropeltis albino geven we nu pre-killed, simpelweg omdat het diertje geen diepte kan zien en te vaak misgrijpt, waarbij het gebeurt dat hij in zichzelf bijt. Verder alleen maar goede ervaringen met levend voer!
_________________ 0.1.0 pantherophis guttatus - wildkleur 0.0.1 pantherophis guttatus - sunglow 1.0.0 junglecorn 0.0.1 pantherophis obsoletus spiloidus 0.1.0 lampropeltis getulus california - coastal phase abarante 1.0.0 lampropeltis getulus california - albino striped 1.2.0 cordylus tropidosternum tropidosternum 1.0.0 paroedura pictus 0.1.0 brachypelma albopilosum 1.1.0 konijnen 3.0.0 katten
|
| 27 jul 2010 11:04 |
|
 |
|
Ralph_
ID: 4680 Geregistreerd op: 29 maart 2010 00:27 Berichten: 189 Woonplaats: heerhugowaard Land: Nederland
|
Rosalia schreef: Nu was ik van plan om ze levend voer te geven. ik had namelijk gehoord dat er bij ingevroren wat vitamines verloren kunnen gaan plus in het wild krijgen ze hun voedsel ook niet netjes voorgeschoteld (dus lijkt het me ook wat beter voor hun natuurlijke instinct).
Vroeger voerde ik mn gutten levende prooidieren. Het vervelende is idd dat de muis je slang kan pakken. Dat gebeurde mij iets te vaak, waardoor ik ben overgegaan op pre-killed. Dan weet je zeker dat de muis vers genoeg is. Als je een dode muis aanbiedt kun je deze altijd met een slangentang (pincet) even bewegen op het moment dat je slang bijt. Dan vertonen ze gewoon hun natuurlijke wurgreflex. Ik voer ook altijd in een curver. Is niets mis mee 
_________________ I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.
|
| 27 jul 2010 17:22 |
|
 |
|
Rosalia
ID: 5051 Geregistreerd op: 13 jul 2010 18:50 Berichten: 55 Woonplaats: Reusel, Noord-brabant Land: Nederland
|
Oke dankje iedereen voor het commentaar ^-^
maar zou ik het voedsel ook gewoon makkelijk in iedere dierenwinkel kunnen halen? ik kan in principe wel elke keer naar tilburg rijden maar elke keer zover rijden is ook onnodig als er iets dichterbij wat zit 0=)
|
| 28 jul 2010 20:18 |
|
 |
|
Reptile-Ben
SF team
ID: 2535 Geregistreerd op: 19 sep 2008 17:22 Berichten: 3270 Woonplaats: Naaldwijk Land: Nederland
|
Rosalia schreef: Oke dankje iedereen voor het commentaar ^-^
maar zou ik het voedsel ook gewoon makkelijk in iedere dierenwinkel kunnen halen? ik kan in principe wel elke keer naar tilburg rijden maar elke keer zover rijden is ook onnodig als er iets dichterbij wat zit 0=) Of je voert diepvries en koopt in één keer meerdere muizen Een uitstapje naar de Kameleon in Tilburg is over het algemeen geen straf hoor haha, maar muizen uit de "gewone" dierenwinkel kan je ook prima voeren.
_________________ I'm so glamorous, I piss glitter and shit stardust.
|
| 28 jul 2010 22:16 |
|
 |
|
Ralph_
ID: 4680 Geregistreerd op: 29 maart 2010 00:27 Berichten: 189 Woonplaats: heerhugowaard Land: Nederland
|
Rosalia schreef: maar zou ik het voedsel ook gewoon makkelijk in iedere dierenwinkel kunnen halen? ik kan in principe wel elke keer naar tilburg rijden maar elke keer zover rijden is ook onnodig als er iets dichterbij wat zit 0=)
Misschien zit er een kleine dierenwinkel in de buurt die voermuizen kan bestellen voor je? Ik zou iig als je een 'gewone' winkel binnen loopt wel vertellen dat het om prooidieren gaat 
_________________ I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.
|
| 28 jul 2010 23:05 |
|
 |
|
jappieoo
ID: 4461 Geregistreerd op: 13 feb 2010 16:22 Berichten: 185 Woonplaats: Veldhoven Land: Nederland
|
Wat heb je precies nodig? Of hoe groot/dik zijn je slangen. Ik heb nog een hoop pinkies liggen en verder continue aanwas van mijn eigen kweek. Ik woon ook niet heel ver van je vandaan.
_________________ Groet,
Jasper
Slangen 0.1.0 P.G.G Wildkleur F1 nk 09 0.1.0 P.G.G Green Blotched Snow nk 09 0.1.0 Python Regius WK fb 10
Andere reptielen: 1.1 Pogona Henrylawsoni ("Dee" & "Jay") nk 08 1.1 Gambelia Wislizenii nk 09
Overig 0.1.0 Bengaalse kat "Megan Ashquindi" a.k.a. "Diesel" nk 06 4.13.7 Muizen
|
| 29 jul 2010 00:11 |
|
 |
|
Rosalia
|
Citaat: Of je voert diepvries en koopt in één keer meerdere muizen Een uitstapje naar de Kameleon in Tilburg is over het algemeen geen straf hoor haha, maar muizen uit de "gewone" dierenwinkel kan je ook prima voeren. Nee is ook zo maar als ik ze levend ga voeren dan is het minder makkelijk plus zodra school begint kan ik niet eventjes op en neer omdat dan de winkel al gesloten is  Citaat: Misschien zit er een kleine dierenwinkel in de buurt die voermuizen kan bestellen voor je? Ik zou iig als je een 'gewone' winkel binnen loopt wel vertellen dat het om prooidieren gaat  Nja dat zou ik idd wel even kunnen doen, dankje voor de tip  jappieoo schreef: Wat heb je precies nodig? Of hoe groot/dik zijn je slangen. Ik heb nog een hoop pinkies liggen en verder continue aanwas van mijn eigen kweek. Ik woon ook niet heel ver van je vandaan. O oke das wel fijn om te weten maar ik heb ze nog niet, ik ga ze halen op de reptielenbeurs in tilburg
|
| 29 jul 2010 02:45 |
|
 |
|